Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Evil Goku 2016-11-02 22:05
Ne copy paste, bet vistiek dizainas "skolintas":
punktyras 2016-11-02 22:18
Delfinai ir rykliai irgi labai panašūs, nors priklauso visiškai skirtingoms gyvūnų klasėms. Kai sąlygos, kurias turi atitikti aparatas, vienodos, geriausi sprendimai irgi nedaug skiriasi.
Evil Goku 2016-11-02 22:32
Arns 2016-11-02 23:08
Šiaip jau kinai labai daug duomenų pasivogė iš Boeing darbuotojų žioplumo su prisegtais laiškais. Pagal kalbas, ten pakliuvo F-35 variklių brėžiniai, aušinimas, vėjo tunelio bandymų rezultatai. Tik kiek tai jiems padėjo neaišku, nes kinai varikliuose nėra stiprūs, o F-35-ukas iki šiol tik pakenčiamai privestas dirbti. Dizaino kopinimą ir iš akies galima padaryti.
Evil Goku 2016-11-02 23:40
Dizaino kopijavimas vien look alike neapsiriboja. Ir pats žodis dizainas Lietuvių kalboje turi kitą prasmę ei anglų. Nes jei chief designer išversi kaip vyriausiasis dizaineris, tai visi galvos kad klaba eina apie drabužių modeliavimą, spalvų parinkimą.
O grįžtant prie temos, tai forumuose skaičiau (visiškai nepatvirtinta informacija, gali būti tiesiog sapalionės), kad MIG pardavė savo projektą kiniečiams. Pats koncepsijos pasirinkimas, kai reikia apgalvota dauguma mazgų jų veikimas bei pačio lėktuvo charakteristikos esant įvairioms aplinkybėms, kaštuoja daug resursų. Naikintuvui neužtenka tik pakilti apsisukti ir nusileisti. Reikia žinoti kokios jo charakteristikos bus prie įvairių greičių, oro sąlygų, esant kažkokiems pažeidimams ar gedimams, kaip jis integruosis su jau esama infrastruktūra ir įranga, ir begalės kitų niuansų. Pasirinkus netinkamą koncepsiją projekto pabaigoje gali tekti viską pradėti daryti iš naujo.
J-31 tai tikrai, labai panašus į f-35.
Kai turi informaciją apie jau veikiančius mazgus ir/arba jų "bendravimą" tarpusavyje, tai nori nenori turi kopijuoti visą dizainą, arba investuoti į naujos koncepsijos kūrimą, kuri dar neaišku ar pasitvirtins.
MindaugasV85 2016-11-03 16:20
Aš tai nelabai suprantu kodėl kopijavimą žmonės laiko blogiu. Na kai kopijuoji grynai visą daiktą ir dar sukiši prastesnius komponentus, tai tada taip. Bet jeigu kopijuoji tik kai kuriuos mazgus, kurie techniškai pasižymi geromis charakteristikomis, tai kame čia blogis? Kad ne pats sukūrei? Na sorry, bet pačiam viską nuo 0 sukurti... pradėkim tada nuo tranzistorių
SaMaras 2016-11-03 17:38
Iš esmės nelaiko blogiu. Tačiau yra toks terminas, kaip „intelektinė nuosavybė“ taigi jei nori kopijuoti gali, tačiau turi, pagal galiojančias normas, susitarti su tuo, kas tai išrado/kūrė ar kitaip jam priklauso teisės į TAI. Nes visada bus pigiau nukopijuoti jau pagamintą daiktą, nei skirti biudžetus išradimui, testavimui, tyrimams.. bet jei visi kopijuos "už dyką" nebeapsimokės išradinėti kažko, nes jei išlaikysi visą tą infrastruktūrą nebūsi konkurencingas rinkoje. Nepaėjo ta politinė santvarka, kur už viską mokėjo valstybė ir viskas buvo visų.. taigi turim ką turim.
Arns 2016-11-03 17:45
Ne tiek blogis, o pastebėjimas, kad kopijuoji tiksliai nežinodamas kelio iki tų sprendimų. Būtent dėl to kiniškos ginklų versijos dažnai ne tik pigesnės, bet ir ženkliai prastesnės, be to tiesiog neretai paliekamos netobulintos. Gerai kopijai padaryti reikia ne ką mažiau resursų nei nuo nulio sukurti.
Sakykim kiniškos Su-27 kopijos, ženkliai silpnesnės nei originalas. Net kopijuodami turimus ir naudojamus variklius kinai ženkliai susimovė ir iki šiol priversti pirkti rusiškus variklius. Kiniški tiesiog per silpni, per dažnai genda, turi įvairių "bugų". Rusai turėdami visą kelią iki šios platformos, iš jos sugebėjo išspausti visai skirtingus lėktuvus kaip Su-30, Su-34, Su-35.
Kinai tuo tarpu tiesiog bando naujos platformos kopijas kaip nors gauti. Peržvelk ką jie naudoja ir tiesiog matai populiarių užsieninių lėktuvų kopijas be tęsinių. Ta pati firma, kas kelis metus "projektas nuo nulio". Visame likusiame pasaulyje įprasta, kad lėktuvas gaminamas, tobulinamas bent 2-3 dešimtmečius, nebent būtu visai nevykęs ir daugiau naudos rišus reikalą kuo greičiau.
Evil Goku 2016-11-03 18:39
Pats sau prieštarauji. Arba nori pasakyti, kad kiniečiai nori gaminti prastus naikintuvus. Nes kokia prasmė būtu kišti pinigus į šnipinėjimą ir gadintis užsienio politiką, jei tiek pat kainuoja pasigaminti naikintuvą nuo nulio.
Kiniečiai tiesiog "nepasiskolino" kai kurių know how, todėl jų su 27 komponentai prasti. O norint "natūraliai" įgyti tiek patirties, kiek turi Sukhoi, tai reikėtų milžiniško biudžeto, nes daug žinių rusai įgijo dar prieš projektuojant su-27.
MindaugasV85 2016-11-03 19:08
Už tai, kad "valstybėj" buvo kelmai, o ir pats pasaulis su IT nelabai susidūręs dar buvo
Čia neseniai žiūrėjau dokumentiką apie Černobylį. Gerai ten vienoj vietoj pasakė: tuo metu (akistatoj su viso pasaulio nuodijimu) nelabai kam rūpėjo kiek tai (radiacijos sulaikymas) kainuos - jeigu reikia, vadinasi imam.
https://www.youtube.com/watch?v=G3NXbQQUx10?t=47m40s
Arns 2016-11-03 19:14
Neprieštarauju, tiesiog sakau faktus. Dar prieš dešimtmetį buvo įprasta praktika nusipirkti 1 gaminį arba pradėti derybas, gauti bandymo produktą (pasidaryti jo brėžinius), po to nutraukti pirkimą, o po metų pristatyti identiškai atrodantį savo gaminį. Tačiau tie gaminiai būdavo ne tik pigesni, dažnai jie turėdavo daug problemų.
Toliau jau pats atsakei, jie gaudami tokias kopijas negauna tikrojo "know how" ir jei neviskas veikia, jie tiesiog meta projektą. Būtent todėl kinai gamina/o nemažai lėktuvų, jie buvo vos ne visiškai skirtingų principų, visi jie buvo lydimi problemų ir jų gamybos laikotarpis pakankamai trumpas. "Baiminamasi" jog ir šie penktos kartos lėktuvai vizualiai bus modernūs, tačiau kinai paprasčiausiai nemokės jų klaidų išgaudyti. Ypač žinant jog jie rėmėsi amerikiečių technologijomis, kai iki šiol F-35 turi nemažai problemų. Nuo to jog kažkuriame etape pavyko nusižiūrėti kaip buvo daryta, dar nieko nereiškia galutiniame variante.
kiesza 2016-11-03 19:50
Technologijos gali vystitis lygegriačiai. Dažnai revoliucinių modelių sukūrimą įtakoja konkurentų įdėjos. Ferdinandas vabalą sukūrė žvelgdamas į čekoslovakus. Tankas tigras gimė, išanalizavus T34, AK47 sukurtas žvelgiant į stg44..
vanduo4 2016-11-03 23:30
Diskutuoja tik tam kad prieštaraut. Jokio pozityvaus mąstymo. Beviltiška diskusija.
Arns 2016-11-04 00:08
Beviltiška ji tapo kai priėjo vandenėlis ir tarė savo žodį. Ne apie tai ką diskutuojama, o tai ką jis tingėjo skaityti iki galo. Juk skaitai tik savo išvedžiojimus, o kitų kritiką palieki labai plačiai interpretuoti. Pavyzdžiui "pozityvus mąstymas", kas tai, lūkesčiai ir viltys? Visi rašantys apie J-20 įvardina jo trūkumus, matyt irgi papirkti, kad pozityviai nevertina eilinio pasirodymo, per kurį lėktuvai nė neatliko tam tikrų manevrų įvertinančių ar jis tikrai bent jau beveik tinkamas priimti į pajėgas?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Pirmą kartą pademonstruotas Kinijos penktos kartos naikintuvas (Video)