Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
zhaltees 2017-01-10 14:08
Ant rankuciu panesiosim, nupirksim viena kita elektomobili ir duosim mokestine lengvata. Really? Skvernelio naivumas mane gasdina.
Mokesciu lengvata Lietuvoje yra nieko verta, nes Teslos pardavimai cia artimi nuliui. Mokescius nebent is darbuotoju galima susirinkti. Keli auto tokiai kompanijai isvis nieko nereiskia ir nieko nesako. Ir siaip, kur kas geriau buti ivertintas strukturos elektromobiliams kurimas nei ju pirkimas valdininku poreikiams. Lietuvai prisiviliot Tesla jokiu sansu. Zemes plota ir mokesciu lengvata gali bet kuri valstybe suteikti. O statyti gamykla 1000km nuo artimiausiu rinku tik del pigios darbo jegos vargu ar verta. Ir netgi tokiu atveju, vistiek pirmesnis pasirinkimas taptu kokia Lenkija.
lindemann 2017-01-10 14:45
Net jeigu Muskas būtų Lietuvių kilmės emigrantas (o ne PAR), net tokiu atveju nemanau, kad rinktųsi Lietuvą kaip vietą Gigafactory statybai. Tiesiog per daug šiame regione tokiam galingam objektui.
Creatium 2017-01-10 14:50
???
Prie ko čia rinka? Gamykla gamins baterijas, kurios būtų eksportuojamos į auto surinkimo gamyklą. Mes galim visai būt uždraudę elektromobilius, bet pasiūlyti tokias lengvatas ir sąlygas, kurių nepasiūlys niekas kitas.
immortallt 2017-01-10 15:22
Visos lengvatos nublanskta prieš pirmus du kriterijus - darbuotojai ir infrastruktūra. Tada eina antriniai, kaip atsinaujinanti energetika, subsidijos ir t.t. Subsidijos tik trumpalaikis efektas ir jos svarbiau simboliškai, kad valstybė žiūriu palankiai ir bus galima susiderėti dėl iškylančių problemų randant bendrą sprendimą.
Audrius 2017-01-10 17:15
Tesla giga factory Lietuvoje? Seriuosly? Eilinis PR bandymas visuomenes demesi nukreipti nuo egzistuojanciu problemu.
Musu, tik furom pasiekiami dirvonai esantys vienam skurdziausiu Europos regionu, su prastai kvalifikuotais darbuotojais, labai maza bei biedna vartotoju baze ir su sh*dinai isvystyta energetika tikrai labai sudomins Testa.
Teslos tikslas visai produkcijai naudoti tik atsinaujinancius energijos saltinius, tai manau musu LNG terminalas jiems labai patiktu . Beje, del purvinos energetikos Lenkija irgi neatrodo patraukliai, nors, zinoma, zymiai geriau nei LT.
Teslai rekomenduociau rinktis Danija arba Vokietija. Abi salys turi puiku priejima prie visu rinku, pacios yra turtingos, turi puikiausia infrastruktura, daug isvystytos svarios energetikos ir t.t. Darbuotoju algos cia vienoj paskutiniu vietu, nes Tesloj viskas maksimaliai automatizuota ir robotu tik dauges, plius jie ne paduskas siuna, o uzsiima labai aukstos pridetines vertes kurimu.
Zodziu, tokiai Lietuveliai reik dziaugtis, jei kas dar viena skambuciu centra ar cipsu fabrika atidarys, o ne Teslu gigafactory.
Audrius 2017-01-10 17:17
Nors kai pagalvoji, visgi gerai, kad valdantieji uzsisvaigo apie Teslos atejima i Lietuva. Kai Tesla pasirinks kita sali, bus proga padiskutuoti kur buvo bedos. Gal net pati Tesla pasakys, kas jai kliuvo.
shift 2017-01-10 18:22
Turiu tau keletą patarimų:
1. Pažiūrėk video konferenciją.
2. Išgirsk ten sakomus argumentus. (Jei nepavyko, šį punktą kartok iš naujo)
3. Pasižiūrėk kokią patirtį ir kompetenciją investavimo ir investicijų pritraukimo srityje turintys žmonės ten kalba.
4. Nenusišnekėk.
Creatium 2017-01-10 18:36
Ir taip ir ne. Pavyzdžiui, kai vyko valstijos konkursas JAV, tai Nevada laimėjo dėl pasiūlytų 1.3 mlrd. lengvatų (Tesla pradžioje aiškiai pasakė, kad iš Nevados tikisi bent 500 mln. lengvatos) ir dėl itin greitai sutvarkytų leidimų. Tą yra įvardinę patys Tesla, galima nesunkiai rasti tai aprašančių straipsnių.
Evil Goku 2017-01-10 18:44
Užsienio įmonių skatinimas yra labai gerai, nes Lietuvoje trūksta gabių verslininkų. Daugumai verslininkų tikrai yra kur pasitempti. Nemaža dalis jų skundžiasi nenašiu darbuotojų darbu, nors tas pats darbuotojas Vokietijoje dirbtų daug našiau.
Grįžtant prie Teslos, tai net atleidus jos gamyklą nuo visų mokesčių, Lietuva turėtų daug naudos.
emexas 2017-01-10 22:01
Realiai tai teisiskai negalima jokios uzsienio imones atleisti nuo mokesciu ar tuos mokescius sumazinti, nes tai priestarautu ES saliu susitarimams. Kaikurios dideles kompanijos dabar jau turi rimtu problemu Airijoje del sumazintu mokesciu. Norint palegvinti mokesciu nasta tokius gigantus reiktu patalpinti i LEZ teritorijas.
lucy 2017-01-10 22:37
Kodėl turėtų Tesla rinktis Lietuva. Be jokių nesąmonių ir rožinių sapalionių. Lietuvoje nėra politinio stabilumo ir niekas čia mąstantis jokių pinigų nekiš, nebent visa galva kažkaip sugebės politikai sulysti į subinę Muskui, bet ir to netikiu jog užtektų. IT kompanijos atėjo nes čia buvo galima greitai ir daug pasamdyti kvalifikuotų darbuotojų, bet Muskas čia neturi ką veikti. Išsiblaivykit.
Creatium 2017-01-10 23:20
Su troliais paprastai nediskutuoju, bet...
Šiandien paskelbta, kad į Marijampolę ateina gamintojas "Dovista" su 100 mln. eurų investicija į gamybą ir 1000 darbo vietų. Ir čia tik vienas iš investuotojų. Taip, kad tai, ką tu sakai, yra blevyzgos ir nusišnekėjimai. Tiek ir žinių.
immortallt 2017-01-11 08:44
Creatium, kad beveik pusę pinigų buvo skirta į autostrados įrengimą sutrumpinančios kelią fūroms iki ličio kasyklos valanda - infrastruktūra.
Taip pat didelė dalis pinigų skirta komunikacijoms gamyklai - infrastruktūra.
Dar didelė dalis buvo darbuotojų apmokymui - darbuotojai. Taip kad didžioji dalis, tai nėra tiesioginės subsidijos išmokant grynus.
Emexas, tai greičiausiai ir būtų siūloma LEZ'e kurtis, nes ten jau yra infrastruktūra, išskirtinės mokestinės sąlygos ir dideli sklypai.
Creatium 2017-01-11 12:43
Na, kad kaip supratau iš įvairių pranešimų spaudai, tai 1.3 mlrd. lengvata yra berods pelno ir eksporto mokesčiams, toji lengvata per ~20 metų susidarys.
Aišku, galimas dalykas, kad valstija įrengė pradinę infrastruktūrą sklype.
immortallt 2017-01-11 13:10
O JAV turi eksporto mokesčių kažkokių?
Pelno mokesčio lengvatos na nėra tiesioginės subsidijos.
Galbūt kažką aš praleidau, nesekiau visą laiką, tik pačioje pradžioje, kol patvirtino, kad statys Nevadoje. Gal pakeitė kažkokias sąlygas, bet autostrada buvo vertinama kaip trečdalis paramos.
PCP 2017-01-11 14:20
Gigafactory 1 planuose 6.5k darbuotojų, o planuojamame europos Gigafactory 2 surinkinės dar ir automobilius. Iš kur paimsim tiek bent jau pusiau kvalifikuotų žmonių? pvž metalo štampų arba plastiko liejimo inžinierius turi kaip minimum pora metų mokytis kad pradėtų kažką be broko daryti, jau nekalbu apie automatizacijos ir kitus inžinierius. Žinoma galima paimti studentus ir juos mokyti vietoje, bet tam visviena reikalingi vadovai jau su patirtimi. Iš kur juos paimti?
Principe manau reik po truputį vystyti savo pramonę, sudaryt salygas ateiti kad ir mažesniems investuotojams, ir kurtis saviems, kad jaunimas turėtų kur įgyt patirties ir pamatyt kaip atrodo produktų gamyba, universitetams nustot ruošt velniai žino ką, profesiškai orientuot mokinius.
Nes dabar graudu žiūrėti kaip gabiausias jaunimas sustoja į humanitarinius ir socialinius mokslus, sudeda begalybę pastangų, (įsivaizduokim kur būtų lietuva jei vidutinis VGTU studentas mokslui paaukotų bent jau pusę tiek laiko kiek VŲ studentas..), bet galiausiai šie kadaise gabūs ir darbštūs jaunuoliai išeina į gyvenimą viskuo nusivylę nes pamato kad niekam jie nereikalingi, ir tinkami nebent tų pačių dalykų mokymui, tada savo įgimtu protu ir charizma sugeba sudominti ir įtraukti naujus mokinius į tą patį mėšlą ir ratas sukasi.
Žodžiu sąlygos verslui, bendra aplinka, švietimas. ir ne per dieną viskas.
O tesla jau renkasi tarp čekijos (šalia prahos yra didelis ličio telkinys), vokietijos su savo bendra aplinka ir inžinerinių paslaugų tinklu, nyderlandų, lenkijos ir daugelio kitų šalių kurios šiuo atveju tikrai turėtų ką pasiūlyti.
Nors aišku nesinori žlugdyt entuziazmo, įdėja gera, tegul bando, tai geras ženklas ir kitiems investuotojams - rodo kad valstybės galvų mastymas linksta gera linkme tik vat dėl realistiškumo tai abejočiau.
shift 2017-01-12 00:21
Personalo rengimas prasideda dar nepradėjus statyti fabriko, tiek metalo štampavimui tiek plastiko liejimui turim užtektinai gamybos bazių, kad būtų galima apmokyti. Pavyzdžiui: http://www.metec.lt/lt/node/46. Be to štampavima automobilių fabrikuose atlieka robotai, tiek patys robotai, tiek jų softas eitų iš JAV, žmogiški resursai daugiausiai reikalingi surinkimo linijose, o ten kaip žinome darbas suskirstytas mažomis porcijomis, todėl kiekvienas žmogus turi savo konkrečias operacines procedūras. Nieko tokio sudėtingo.
daktaras.hausas 2017-01-13 02:27
Siaip tai sakykit ka norit, bet nera to blogo kas neiseitu i gera.
Gal Lietuva ir nera tobuliausia vieta teslos gamykloms bet jau ko ko o zmoniu tai atsirastu tikrai.
Manau tikrai nesunkiai butu galima surinkt gabiu inzinieriu is baltijos saliu+ lenkija su savo istekliais ir ziurek viskas imanoma. Galbut truksta noro ir entuziazmo, bei glaudesnio bendradarbiavimo tarpusavyje, bet manau vien jau optimistiskas poziuris i tai daug ka duoda.
O kas liecia rinkas tai ir dabartinia gigafaktory visai ne palei miestus.
Idomu butu suzinoti koki procenta visu uzsakytu masinu atitenka europai, o paskui keletas tyrimu kuriems regionams.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kaip Lietuva planuoja „verslo banginių“ medžioklę: tokių dalykų mūsų šalis dar nėra regėjusi (Video)