Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Kubietis 2017-03-10 09:47
Taip, padarykim visus automobilius autonominius, parką patikėkim vienam iš seimo narių švogerių, kitam švogeriui jų priežiūrą ir trečiam švogeriui jų techninę apžiūrą. Tiesa pasakius niekas ir nepasikeis, ai tiesa, vairo automobilyje nebebus.
technologas 2017-03-10 09:58
Pabandom įsivaizduoti - prieini prie automobilio, o ten nieko nėra, tik keletas mygtukų ir planšetės ekranas. Važiuotumėte tokiu? Dar daugiau klausimų kyla tokiam aparatui dėvintis. Žmogus vairuodamas sugedus bent stabdžius turi. Sugenda pagrindiniai - rankinis lieka. Kažin kaip elgsis autonominis. Bet koks komponentas sugenda - iškart stoja? Kadangi pas mus automobilius pradeda pirkti tik nuo 10 metų senumo - suremontuoti šitą technikos stebuklą iki tiek, kad nestotų kas 10 km turbūt kainuos rimtus pinigus. Žodžiu klausimų tikrai daug.
Ir apskritai - ateitis bus ne greita sudėtinga ir brangi. Ji bus lėta, paprasta ir pigi.
immortallt 2017-03-10 10:34
Jei elektromobilis, tai pagrindinis naudojamas stabdis yra pats elektros variklis. O jei važinėji su netvarkingu automobiliu... Nu ką aš galiu pasakyti, tapsi statistika ant rajoninių kelių lentų.
Jei automobilis suges, jis pats nuvažiuos į servisą arba išsikvies tralą, kad jį nuvežtų į servisą.
Kadangi automobiliai bus autonominiai, nebus prasmės turėti nuosavo, nes jei gyvensi mieste, per 5 minutes gausi tvarkingą automobilį, kuris nuveš tave kur nori. Toks automobilis kainuos pigiau, nei turėti savo, kai įtrauksi draudimo kainą (na jei pats vairuoji), kurą, remontus, parkingą ir automobilio nusidėvėjimą.
Kas gali sugesti elektromobilyje, kad būtina saugiam važiavimui? Stabdžiai genda itin retai. Elektros variklis irgi labai ilgaamžis. Akumuliatorius nesugenda taip lyg niekur nieko. Ratą nusilauši?
Tad gal reiktų kelti rimtesnes problemas, kaip pvz koncentracija, infrastruktūra tokiems automobiliams, teisine ir mokestinė aplinka ir ruoškimes tam.
P.S. dabar Citybee pigiau važinėti Vilniuje, jei reikės parkingo, nei su nuosavu automobiliu. Už parkingą centre per dieną laisvai paklosi 9€. Pirmyn i darbą ir atgal su citybee išleidžiu gal ~7€. Važiuoti ~7km. Jei kamščių nėra, pravažiuoju ir greičiau.
Hencia 2017-03-10 10:57
Kad mieste į ir iš darbo - sutinku - užtektų nuomojamo. Bet važiuoti kažkur, į kokią turistinę kelionę, kai pilna bagažinė prikrauta daiktų - atvažiuoji į miestą, išsikrauni kažkur į seifą, paleidi automobilį, pavaikštai po lankytinas vietas, kvietiesi automobilį prie seifo, vėl krauniesi mantą ir keliauji į kitą lankytiną vietą... Kitaip sakant - autobusiniai ir troleibusiniai tokiais važinėsis, o tie, kurie šiais laikais turi nuosavą ar net kelis - ir toliau nuosavus pirks.
immortallt 2017-03-10 11:38
Hencia, kiek kartų metuose keliauji su mašina? Nutari keliauti, išsikvieti mašiną ir jos nepaleidi, kol kelionės nebaigi. Ot problemą radai.
technologas 2017-03-10 11:57
BVP augimas? Visų pirma pinigai nėra popieriai - tai energijos išraiška. Jau keliolika metų ES energijos suvartojimas krenta, dabar jau praktiškai 1990 metų lygį pasiekė. Dabar reikėtų mesti visas pajėgas, aibę materialų ir energijos, kad "po 5-10 metų" vaikai, senjorai, neįgalieji turėtų tas "keliavimo galimybes". Iš kur visa tai paimti? Pradėti žymiai mažiau valgyti, į trijų kambarių butus susigrūsti gyventi po 30 žmonių, mažiau visko vartoti (arba išvis beveik nevartoti)?
gytis13 2017-03-10 12:02
Pažiūrėkim į dabartinį mūsų gyvenimą - ar daug daiktų mes nuomojame? O čia staiga visi ims nuomotis autonominius automobilius. Jeigu kainuos kapeikas, tada taip. Vistiek nuoma kainuos brangiau už kuro kainą ar elektrą plius amortizacija. Nuomojami retai naudojami daiktai, dabartinis miesto autobuso(būsimo konkurento autonominiams automobiliams) bilietas nepigus, važiuojant nuosava mašina maždaug tiek kainuoja kuras kiek talonėlis. Juk ir dabar galima sakyti - kam nuosavas automobilis, vietoj jų galima naudoti taksi, atvažiuoja, nuveža, sumoki ir jokių rūpesčių.
kestutisz 2017-03-10 12:05
Na, maždaug tokia ateitis ir bus. Pradžiai, kol atmušinės vairuotojus nuo asmeninio automobilio tol ji bus kiek gražesnė - iš tiesų ir už parkingą nemokėti, ir koks įvažiavimas į centrą (ar dar kokią nesamonę) nemokamas etc, net automobiliai švarūs. Paskui ta pati paslauga jau virs "premium" už brangiai (nes nu gi ekonomika turi būti ekonomiška ir nėr ko čia švaistyt resursų), o standarte gausi ne tik automobilį bet ir papildomą optimizaciją - jei kokiam pagiringam Petrui pakeliui su tavo maršrutu - gausi ir tą Petrą.
O kas netikit - pažiūrėkit į "visuomeninį transportą" kaip jis gyvena be konkurencijos - o jam vienodai ir jokių pagerinimų kliento naudai nereikia, nes klientas rinktis negali. O jei pradės rinktis tai alternatyvasuždarys - kaip mikriukus arba branginant (kaip parkingą arba agituojant už mokesčius)
immortallt 2017-03-10 12:29
Technologija - tai ne monopolija. Konkurencijos bus apstu.
Toliau, nuostabu, kai į kelionės kainą skaičiuojat seną geldą, kuri kainuoja 500€ ir remontui kas mėnesį dar bent 100€ išleidžiat. Kur dar kuras, parkingas, draudimas ir litras tepalų ant kuro bako.
Taksi - algą moki darbuotojui. Būtent alga ir sudaro daugiau nei pusę kainos taksi vairuotojo (su mokesčiais).
R35P3CT 2017-03-10 20:22
Immortal:
Kas gali sugesti ? VISKAS. Imant tesla automobilius tai tikrai problematiškas automobilis, turiu pažystamu žmonių kurie teslomis pradėjo užsiiminėti Lietuvoje. Tai akumuliatorių blokas 20k €, aušinimo sistema kurioje toks pat ANTIFRIZAS kaip ir kitose automobiliuose (tik šiuo atveju aušinami akumuliatoriai),jei pavažinėji dažniau staigiais pajudėjimais tai nusuka stebules, stabdžių sistema (Amerikoje žmogus sumokėjo 8500$ už užsikirtusių stabdžių remontą) elektronikos bėdos, jei pameti rakta tai automobilio nebepajudinsi, orinės pagalvės kurios plyšta ir t.t Tai va kaip "niekas negesta".
AAA000 2017-03-10 20:38
Europoj ir USA nuoma daug labiau paplitus. Jie pacia nuosavybe maziau vertina. Mes tiesiog sitam "reikale" gana uzsilikom stagnacijoj del to, kad gyvenom uz sovietu sienos. Ir pas mus tokios alternatyvos nuosavybes turejimui neisitvirtino. Sovietai nuomos nesugebejo "isisavint" technologiskai, nes atsilike buvo.
Nuoma siaip visada brangiau. Manau bus abi sistemos kartu, ir nuomos, ir nuosavu automobiliu. Va vairavimas tai greiciausiai beveik isnyks. Liks kaip kokia nors papildoma iranga su spec uzsakymu, arba sporte tik. Ir manau reikes nebe vairavimo teises laikytis, o gaut kokia nors pastovia sertifikacija savo automobilio autopilotui kartu su automobilio TA... Sveikatos pazymu manau nebereikes, gales ir aklas vienas sau vazinetis Arba net kokia nors turtingu zmoniu kate su specialiu ismaniu priedeliu gales kur nors nuvaziuot...
audriusn 2017-03-10 20:54
jis gi apie masinas nieko nesupranta, ka jam ten aiskint. "Jei elektromobilis, tai pagrindinis naudojamas stabdis yra pats elektros variklis... Stabdžiai genda itin retai." - kokiu geniu reikia but, kad prisigalvot tokiu nesamoniu. Nenaudojamas stabdziu suportas xujais iseina labai greitai. Is tos pacios istorijos, kur zmogus prisiklauses tokiu geniu nenaudojo stabdziu, po keturiu metu diskai ismetimui, suportai restauracijai, kai normaliai naudojant suportai iki restauracijos atidirba po 10 ir daugiau metu. o su musu ziemom ir druskom dar greiciau avariniu atveju galima likti be stabdziu, nebepades jokie aiskiaregiai autopilotai.
teslos kibiruose dar smagiau su duru spynom. kiekviena spyna turi ihardcodinta pozicija kurios pakeisti negalima. jei i vairuotojo dureles idesi galiniu duru spyna, sekmes speliojant kodel ne tos durys atsidaro.
US toks briedas gali buti populiarus tik tarp komunistmarksituojanciu libturdiniu durneliu. Sveiko proto zmones nuosavybe vertina.
Arthuras 2017-03-10 20:58
Ne, nuoma tikrai ne visada brangiau. Esmė tokia, ką straipsnio pavadinimas ir sako - įsigijęs automobilį tu juo praktiškai nesinaudoji. Automobilis yra ne žmogus, tai technika ir jam pailsėti nereikia - jis turi būti naudojamas kasdien, pastoviai. Ir tuomet naujo automobilio kaina neatrodo tokia kosminė. O kai pasinaudoji tik į darbą/atgal nuvažiuot - tada jau yra brangu. Bet lietuviui dar tas mentalitetas neišgaravęs - reikia turėt savo. Neaišku, kam jam tas metalo gabalas. Bet vis tiek savo geriau.
Kitas reikalas, man žiauriai juokinga, kai lygina viešojo transporto kainą su kaštais, kuriuos reikia dengti naudojantis nuosava TP. Tai nėra sulyginami dalykai. Vilniuje visą mėnesį gali judėt su viešuoju už nepilnus 30 eurų. Tai yra ašaros. Palyginus su tuo, kiek kainuoja automobilio nuvertėjimas, remontas, draudimai, kuras ir t.t.
Toliau, dėl trumpalaikės nuomos monopolio. Esu beveik įsitikinęs, kad Vilniuje jis bus. CityBee bus kaip Maxima. Nes jau dabar praktiškai nebeįmanoma būtų konkuruoti su CityBee. Paslauga "sukalibruota", tinklas išplėstas, automobilių be galo daug, paklausa visiškai patenkinta.
Shinigami 2017-03-11 10:04
Visi žiūri tik iš vieno kampo.
Tiesa yra ta, kad skirtingiems asmenims automobilis yra skirtingai reikalingas. Didžiajai daugumai jo tereikia nuvažiuoti į darbą ir parduotuvę. Bet yra kitu asmenų kurie važinėja dažnai. Todėl pirmai grupei bus pigiau nuomotis automobili, nei turėti nuosava. Antrai grupei bus pigiau turėti nuosava, nei nuomotis. Bet pirmos grupės yra daug kartu daugiau, nei antros.
Yra dar kita medalio pusė. Kada gatvėse būna daugiausiai automobilių? Ryte, kai važiuojama į darbą ir vakare, kai važiuojama namo. Jei nebus sukurta efektyvaus maršrutu modeliavimo, tai šiomis paros valandomis mašinų kiekis gatvėse nesumažės. Nes ir toliau visi važinės po viena į darbą. O dienos ir nakties metu bus automobilių perteklius. Nes šiomis valandomis jų reikia mažiau. Tačiau efektyviam maršrutu planavimui reikia ir efektyvaus mietu planavimo. Pav. visos darbo vietos yra miesto centre, o miegamieji rajonai pakraščiuose. Tokių atvejų butu žymiai lengviau suplanuoti bendrus maršrutus keturiems (automobiliu važiuojantiems) asmenims. Tai leistu keturis kartus sumažinti automobilių kiekį gatvėse. Jei dabar butu tokia sistema, tai ir dabar butu galima sumažinti automobilių skaičių gatvėse.
Aš į darbą važiuoju kartu su 3 bendradarbiais viena mašina. Bet tik todėl, kad bendradarbiui su mašina, nėra didelio skirtumo ar važiuoti pro mane ar kita gatve. Todėl suderinome važiavimą kartu. Bet ne visada tai padaryti lengva.
AAA000 2017-03-11 11:52
sitai puikiai galima isprest privalomai sutrumpinus darbo laika. pvz darbo diena padarus tik 4 valandas, ir uzdraudziant dirbt daugiau. vieni dirba ryte 4 valandas, kuri vidury dienos, kiti tik vakare. ismetyt laikus. padaugetu dirbanciu kiekis, visi logistai butu patenkinti atsiradusia galimybe isskirstyt apkrovas ir tie gatviu uzkistumai dingtu dabartine darbo sistema tiesiog pasenus. vergvaldine.
o provincijoj i darba viena masina kooperuojamasi jau labai senai. protingi darbdaviai net spec autobusus organizuoja surinkt darbuotojams is toliau arba moka menesinius priedus iki 100€ uz kelione toliau gyvenantiems. tas principe apsimoka bet kuriam darbdaviui jei susidaro bent 7-8 darbuotoju grupe ir verslas yra iskeltas kur nors salia miesto.
Shinigami 2017-03-11 13:33
O kodėl dirbti visas 4 valandas? O ne dvi?
Geriausia butu padaryti darbo diena 12 valandų, tik padaryti skirtingas darbo pradžios valandas. Vieni dirba nuo 8 iki 20 valandos. Kiti nuo 9 iki 21. Treti nuo 10 iki 22 valandos ir t.t. Taip turėsime 24 skirtingas darbo pradžias ir automobilių srautas bus padalintas į 24 dalis.
Instruktorius 2017-03-11 16:33
O gatviu neeina praplatinti? kiek yra sankrizu netvarkingu, sviesoforiu veikenciu neadekvaciai masinu srautui... ir t.t... masina su vairu be vairo yra tapati masina, tai yra laisve judeti, neivedinekite komunistinio mastymo i transporto sistema, o gatves platinti reikia ir aisteles didinti kad kuo daugiau zmoniu galetu naudotis siuolaikinemis galimybemis judeti.
Arthuras 2017-03-11 17:12
Tamsuma.
Kelių platinimas, infrastruktūros gerinimas yra nesibaigianti veikla. Gali platinti iki amerikoniško platumo - niekada nebus gana. Kuo daugiau sumerki pinigų į kelius, tuo daugiau liaudies persėda į nuosavus automobilius, tuo daugiau šeimoje atsiranda transporto priemonių, tuo labiau visi keliasi gyventi į užmiesčius. Ir rezultatas? Daugiau automobilių ir tie patys kamščiai.
Sigitas.lk 2017-03-13 10:02
Lietuvoj sita problema negaliotu. Zmoniu mazeja, o automobilius turi ir taip beveik visi kas netingi. Tad praplatinus kelia, srautas nepakistu, kamsciu sumazetu.
Yra zmoniu kuriems vairavimas yra malonumas, Jei nepatinka vairuoti, naudokites viesuoju transportu, kam ji skaidyt i mazus autonominius automobilius.
Kas ten kalbejo apie darbo dienos sutrumpinima. Ne visuose darbuose tai imanoma. Pavyzdziui jei darbuotojas turi savo komanda, su kasdien kintama informacija. Kitas zmogus operatyviai tiesiog negali perimti jo darbo. Suprantu jeigu kokia produkto gamyba, stampavo 4h vienas, stampuoja 4h kitas ir ramybe. Tada taip, bet kitose srityse tai nepasiteisintu.
immortallt 2017-03-13 10:19
Na jei atkreiptumėte dėmesį, kaip neefektyviai žmonės vairuoja, tai suprastumėt, kad per tas pačias gatves nekeičiant absoliučiai nieko, pralaidumą galima didinti 3-4 kartus. Kaip? Užsidega žalia ir visas sąstatas pajuda vienu metu. Nelieka gudručių, kurie sugalvoja iš antros juostos įlįsti į lėtėjimo juostos pabaigą ir neužkemša pagrindinio kelio. Ir priešingai. Keliai, mašinos, žmonės ne kartą šitą faktą įrodė ir Lietuvoje.
Ar elektrmobilis neges visai? Žinoma ne. Bet elektromobilis turi neplyginamai mažiau vietų, kurios gali sugesti, nei VDV. Tą ir akcentuoju. Jei to negali suprasti, nu man tavęs gaila.
Tesla pradžioje turėjo labai daug problemų, nes labai sparčiai leido su krūva inovacijų. Kiti gamintojai išleisti modelį trunka iki 8 metų ir dažniausiai naudoja patikrintus sprendimus. Tesla ištaisė savo klaidas išleidusi automobilius ir per paskutinius 5 metus, nors važinėjančių automobilių skaičius augo progresiškai, garantiniam grąžintų automobilių skaičius toliau mažėjo.
O jei tau atrodo, kad stabdžiai, kurie naudojami tik paskutinėmis akimirkomis sustot arba visai nenaudojami, jei planuoti vairuotojas sugeba, gesti turi tokiąpat tikimybę, kaip kad su VDV, kur tik jį ir minkai, nu man tavęs gaila.
Shinigami, visada bus išimčių, bet gal kalbėkime apie >80% sudarančią masę.
Žmonių mažėja tik kaimuose, ten, kur jų neturėtų būt tiek daug. Miestuose jų tik daugėja.
Kai kam jodinėti yra malonumas, bet tai nereiškia, kad arkliai turi būti išlaikoma miesto transporto sistemoje (o kai kurie to labai siekė ir įrodinėjo, kad kitaip neįmanoma).
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Žadama, kad per artimiausius metus išnyks spūstys, vairuotojai, vairai ir net nuosavi automobiliai... tai kas, po galais, liks? (Video)