Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Audrius 2017-04-11 11:58
Geras straipnsis.
Skaiciai yra zymiai per mazi, nes i juos neitraukiama suzalotu ilgalaikis gydimas, mirciu kompensacijos ir bendras traumuotu iskritimas is darbo rinkos.
Naudojant tokia metodika, karas su terorizmu (Irakas, Afganistanas ir kiti) jau kainavo nuo 5 iki 7 trilijonu.
To pasekmes? Paprastos:
JAV yra 25-toj vietoj pagal salies infrastrukturos kokybe. Kas buvot JAV patys matet-griunantys tiltai, uztvankos, smirdantys traukiniai, baisus oro uostai ir pan.
Plius, zinoma, nesveikai isaugusi ir vis eksponentiskai didejanti salies skola..
Palyginimui, kol JAV kovojo su teroristais (ka tei bereikstu...) Kinija, tuo tarpu kolonizavo/susidraugavo su visa Afrika ir P. Amerika. Salies ukis isaugo kelis kartus, pastati patys geriausi oro uostai, juru uostai, tiltai, nutiesta desimtys tukstanciu km greituju traukiniu ir greitkeliu, suinvestuota simtai milijardu i uzsienio kompanijas ir t.t.
Taip sakant, vieni leido trilijonus bombaduodami molines pasiures dykumoj, kiti leido trilijonus savo salies vystymui.
Hm, idomu koks kelias geriau tinktu LT..?
vytautas50 2017-04-11 13:01
Absoliutas 2017-04-11 15:56
Jau nekalbant apie incidentus su eskalatoriais, kurie laikas nuo laiko praryja vargsus kinijos zmones.
Audrius 2017-04-11 16:38
Buvai kada Kinijoj? Nebuvai! Tai kai nuvaziuosi-tada ir daryk isvadas.
vanduo4 2017-04-11 17:35
- Straipsnis nieko nekalba apie gautą pelną po karo:
6. Ar Kuveitas neatsidėkojo JAV nafta?
5. Ar karinę techniką sąjungininkams JAV teikė už dyką?
4. Kodėl pamirštama politinius įsipareigojimus, kurie ilgainiui yra pelningi? Kaip tarkim, JAV pasitrauktų iš NATO. Ar jiems ta griūtis geriau nei valdoma Demokratija Pasaulyje?
3. Apie Vietnamą daug nežinau. Įdomu kiek Sovietai išleido šiam karui?
2. Įdomu kieno kompanijos Irake išgauna naftą? O kaip dėl regioninio stabilumo? Jei ne režimų nuvertimas, tikriausiai mes dabar kovotume ne su pavieniais "vilkais", o su visa "vilkų" sistema;
1. Be JAV paramos Rusijai būtų šakės, o Britanija tik visai neseniai išsimokėjo JAV karo skolas.
- O ką jau kalbėti apie karą laimėtose teritorijose senos karinės yrangos realizavimą ir aptarnavimą, verslo ryšius ir politinę kontrolę?
- Nesakau, kad tie karai atsipirko patys savaime, bet jie neleido atsirasti problemoms, kurios keltų pavojų kitiems JAV pajamų šaltiniams.
Pvz.: užtenka paimti tik naftą. Dėl pigios naftos, JAV produktai sąlyginai pigūs. Paprasčiausias iPhone JAV kainuoja 200$, Europoje - 700 Eurų.
- JAV importas mažesnis nei ekportas, ką tai reiškia? Kad didžioji dalis Pasaulio tiesiogiai priklausoma nuo JAV paklausos.
- Hmm. Įdomu tik kur JAV visą tą produkciją deda ir kodėl turėdama eksporto deficitą nebankrutuoja ????
vytautas50 2017-04-11 18:07
vanduo4 2017-04-11 18:32
- Tokiu atveju susiformuotų JAV skola ir atsirastų nemokumas, bet jo iki šiol nematyti.
P.s. Didžio dabartinės JAV skolos dalis atsirado dėl vidinio skolinimo. Tad kur viską JAV deda taip ir neatsakei
sub 2017-04-12 09:41
o tu buvai? kokios išvados jei buvai? Tik Hong Kongas gal tvarkingesnis. Žemyniniai Kinijos miestai paskende smoge, purve ir prakaite. Smirdintys miestai, tik taip galėčiau pavadint. Ir apie Kinijos kokybę, yra ten visokių produktų, skirtų įvairioms rinkoms. Eskavatoriai ir šiaip technika pas juos sudurniuja ne retai, o dažnai. Tiesiog nėra geros darbo kokybės.
lindemann 2017-04-12 10:25
Visi JAV karai Artimuosiuose rytuose buvo iš dalies kompensuoti sąjunginių aplinkinių šalių, t.y. Saudų, Kuveito ir kitų. Nors ilgainiui išlaidos visvien išaugo iki nesuvokiamo dydžio.
Per abu pasaulinius karus JAV gavo žymiai daugiau, negu išleido, suklestėjo pramonė sąjunginių valstybių sąskaita, įtaka pasaulinėje arenoje.
Bet faktas vienas- jei veliasi į konfliktą, vadinasi tai tikrai apsimoka. Ir ne visada tą naudą galima skaičiukais pamatuoti (gaunama įtaka regione, įtaka aplinkinėms šalims ir t.t.)
Pvz. rusams Krymo ir rytų Ukrainos okupacija visiškai finansiškai nenaudinga, tačiau įtakos Ukrainai prasme tai neįkainojama. Tačiau dar klausimas ar ne per didelį kąsnį meška apsižiojo.
Audrius 2017-04-12 12:14
Zinoma, 100% sutinku. Klausimas tik, kam tiksliai tas apsimoka, t.y. kokie visuomnes (salies prioritetai)?
Akivaizdu, kad globalus JAV karinis dominavimas atveria naujas rinkas JAV kompanijoms, trilijoninai ginkluotei-puikus stimulas technologiju vystymuisi ir miliradai ginkluote gaminancioms korporacijos. Big WIN, be jokiu abejoniu.
Kaip ir visur, yra ir kita medalio puse. Kai salis virs 50% surenkamu mokesciu skiria kariuomenei-vidaus reikalams lieka nedaug. To pasekoje turim apleista infrastructura, prasta sveikatos apsaugos sistema, socialines itampas ir pan..
Visiskai priesingi visuomenes prioritetai yra, pvz Danijoj.
Klausimas-ar LT verta sekti JAV pavyzdiu?
Manau butu verta diskutuoti tik tuo atveju, jei, kaip ir JAV, LT gynybai leidziami pinigai butu bent jau stimulas salies technologiju (imoniu ir universitetu) vystymuisi.
Deje taip nera, kaip kokia triacia pasaulio salis-eksportuojam zemes ukio produkcija ir trasas, o importuojam high tech ginkluote. Geriausiu atveju NATO mums numeta batu siuvimo ar kito sh. uzsakyma.
LT ginkluotes pirkimas primena Graikijos ES strukturiniu fondu isisavinima. Ten ukininkai gavo daug ES pinigu, kuriuos isleido vokiskiems mersams. Visi zinom, kuo ta istorija baigesi.
Jei jau tikrai taip norim buti militaristine valstybe, tai tada imam pavyzdi is Izraelio. Izraelis irgi maza valstybe, bet jie sugebejo sukurti milziniska high tech ginkluotes pramone, kuri dabar sudaro zenklia salies eksporto dali.
(visi pamastymai, zinoma, nepaliete moraliniu klausimu-kuriu daug, ir ka, militarizacija daro salies gyvenimo kokybei)
sub 2017-04-12 14:16
Sutinku su Audrium dėl Izraelio ir Danijos pavyzdžio. Bet kadangi mūsų kaimynas yra nesnuspėjama apsiginklavus meška, tai mums reikalingi ginklai čia ir dabar. Kai agresija nurims, galėsim už tas lėšas, skirtas ginkluotei, duoti technologijų universitetui, kad kurtų pažangią ginkluotę. Manau taip būtų daugiau naudos, nei pirkti iš kitų.
Audrius 2017-04-12 14:52
Atsargiau vertinciau ta "cia ir dabar".
Kad po to nebutu kaip su kaimu gelbejimu per vietnamo kara "Destroying the Village In Order to Save It" .
Ir taip LT turi didziause emigracija ES. Jeigu bus aukojama pielieciu gerove vardan brangiu zaislu kariuomenei (arba jei visuomene susidarys toki vaizda) emigracija dar isauks. Plius, nesibaigianti "rusai puola" psichoze atbaido uzsienio investuotojus, didina itampas visuomenei ir ja skaldo.
Valstieciu, brexit, Trump'o ir kitos istorijos rodo, kad jeigu valdzia nepaiso zmoniu lukesciu, anksciau ar veliau atsiranda valdzia, kuri pradeda juos paisyti.
Kalbant konkreciai, nenustebciau, jei pvz, ir toliau prisidengiant "rusai puola" dainele, vis didinant islaidas krasto apsaugai su vis pasikartojanciais auksiniu saukstu skandalais (kas yra neisvengiama musu salyje), o salies ekonomikai vis buksuojant (ziurint is eilinio rinkejo tasko), i valdzia ateitu kokie "raudonieji-valstieciai", kurie butu pries 2% NATO, pries ES, labai pro Rusiski ir pan.
Ir ka tada?
Visgi gyvename demokratijoj. Reik islaikyt balanca.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Top 6 kariniai konfliktai, kuriems JAV išleido daugiausiai pinigų: sumos tiesiog svaigina