Net ir laukuose vairuotojai pridaro nuostolių už tūkstančius dolerių: „Volvo“ siūlo savo sprendimą (Video)  ()

„Volvo Trucks“ sukūrė naują savavaldį sunkvežimį, galintį gerokai padidinti Brazilijos cukranendrių augintojų darbo našumą. Cukranendrėms, derliaus nuėmimo metu, laukuose gabenti naudojamas sunkvežimis vairuojamas itin tiksliai, siekiant nepažeisti augalų, derlių duosiančių ateinantį sezoną. Šiuo metu derliaus nuėmimo metu pažeidus jaunus augalus bei sunkvežimių ratais suspaudus dirvožemį, kasmet prarandama maždaug 4 proc. pasėlių. Per sezoną kiekvienas naudojamas sunkvežimis, kiekviename plantacijų hektare augintojams galės sutaupyti tūkstančius JAV dolerių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Maringoje, esančioje už valandos skrydžio nuo San Paulo, „Usina Santa Terezinha Group“ iš savo plantacijose užaugintų cukranendrių gamina cukrų ir etanolį.

Praėjusį sezoną bekraščiuose bendrovės laukuose pradėti bandyti savavaldžiai „Volvo Trucks“ prototipai.

Sunkvežimiai buvo sukurti siekiant patikrinti kaip automatizuotai vairuojamas sunkvežimis gali padėti išvengti dirvos ir pasėlių pažeidimo bei padidinti augintojų pajamas.

Galimybės milžiniškose Brazilijos plantacijose yra išties reikšmingos – kiekviename hektare galima išsaugoti iki dešimties tonų per metus.

„Naudodami „Volvo Trucks“ prototipą galime padidinti produktyvumą ne tik konkrečiame pasėlių derliuje, bet visame cukranendrių gyvavimo cikle, trunkančiame penkerius – šešerius metus“, – paaiškina „Santa Terezinha“ finansų ir viešųjų pirkimų direktorius Paulo Meneguetti.

Šiuo metu cukranendrės iš laukų gabenamos derliaus nuėmimo mašinomis ir vairuotojų  valdomais sunkvežimiais, iš lėto važiuojančiais vienas šalia kito.

Visiškai pakrovus vieną sunkvežimį prie derliaus nuėmimo kombaino privažiuoja kitas, o ši procedūra kartojama visą dieną.

Vairuotojui tenka didelis iššūkis tiksliai priderinti sunkvežimio greitį prie derliaus nuėmimo mašinos, tuo pat metu išlaikant į kelią sutelktą dėmesį ir nekliudant kitais metais derlių duosiančių augalų.

„Volvo Trucks“ problemą išsprendė įdiegdama vairavimą automatizuojančią sistemą. Ji užtikrina, kad šalia derliaus nuėmimo kombaino važiuojantis sunkvežimis visada judės  tinkama trajektorija ir nepažeis jaunų augalų.

Sistema susieta su GPS imtuvu: važiuodamas per cukranendrių lauką sunkvežimis tiksliai laikosi žemėlapyje nurodyto maršruto, o du giroskopai užtikrina, kad ne tik priekiniai ratai, bet ir visa transporto priemonė nuo nurodyto kurso nenukryptų daugiau kaip 25 mm į šoną.

Važiuodamas šalia kombaino vairuotojas gali sunkvežimio greitį valdyti pats arba naudotis pastovaus greičio palaikymo sistema. Kadangi sunkvežimyje sumontuota įranga atlieka didžiąją darbo dalį, vairuotojui atkrenta būtinybė visą dėmesį sutelkti itin varginančiam, preciziškam vairavimui, jam lengviau visą pamainą išlikti dėmesingam, dirbti saugiau ir labiau atsipalaidavus.

„Netrukus šis sprendimas padės žymiai pagerinti cukranendrių pramonės sektoriuje dirbančių mūsų klientų našumą. Tuo pat metu pagerinsime ir vairuotojų darbo sąlygas bei saugumą, o tai, savo ruožtu, darbą padarys patrauklesnį, klientams bus lengviau samdyti ir išlaikyti vairuotojus“, – sako „Volvo Group Latin America“ prezidentas Wilsonas Lirmannas.

Šią vasarą tyrimų projektas pasieks produktų vystymo fazę – eksploataciniuose bandymuose dalyvaus dar daugiau transporto priemonių, todėl galima tikėtis, kad jau netolimoje ateityje savavaldžiai sunkvežimiai bus pasiūlyti rinkoje.

Jau šiais metais „Volvo Trucks“ savo klientams pasiūlys pažangią GPS žemėlapių skaitymo sistemą, kuri leis žymiai tiksliau ir lengviau išlaikyti užprogramuotą kursą, nors šiame etape sunkvežimį vis dar vairuos vairuotojas.

Cukranendrėms gabenti naudojamas savavaldis sunkvežimis – tai vienas iš „Volvo Trucks“ automatizuotų transporto priemonių tyrimų ir plėtros projektų.

Šiuo metu Šiaurės Švedijoje esančioje Kristinebergo kasykloje atliekami rūdą šachtoje gabenančio autonominio sunkvežimio bandymai, o autonominė šiukšliavežė bandoma Geteborgo mieste.

Šiais bandymais siekiama įvertinti, kaip skirtingo automatizavimo lygio sistemos gali padidinti darbo našumą, pagerinti darbo aplinką ir eismo saugumą.

Faktai

  • Transporto priemonė: cukranendrėms gabenti pritaikytas savavaldis „Volvo VM“.
  • Automatizavimas: sistema aprūpinta GPS imtuvais, dviem giroskopais (IMU), pakopiniu vairo pasukimo varikliu ir vairuotojo ekranu.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(5)
(0)
(5)

Komentarai ()