„Tesla“ automobiliai iš dalies yra varomi deginama anglimi, bet Elonas Muskas atskleidė įdomią ateities viziją

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

immortallt 2017-06-14 10:44
JAV anglys sudaro 30% pagamintos elektros, ir mažėja. Daugiausia Tesla ten, kur ir atsinaujinančios energetikos daugiau. Taip pat elektrinė kurą degina efektyviau, nei VDV automobilis. Tarša per išgautą energija mažesnė. Jau išgautą energiją elektromobilis naudoja efektyviau, nei VDV. Tad net jei visa elektra gaminama anglimis - tarša mažėja. Tiesa, yra svarbesnis faktorius - mažėja tarša miestuose, taip stipriai gerinant miestiečių sveikatą.
Audrius 2017-06-14 11:19
is principo pirkciau tesla, bet labai neramina ju autonominis vaziavimas ir hakinimo pavojus.
kazkas 2017-06-14 13:17
Iš principo pirktum, bet iš piniginės nelabai
Audrius 2017-06-14 14:16
snekek uz save, ok?
FtBall 2017-06-14 14:22
Realiai visai nebrangiai galima įsigyti Chevrolet Volt arba Opel Ampera. Kiek žiūrėjau, 2012 metų modelio kaina - ~12k€, o mieste - važiuoti galima pilnai elektra.
HDi 2017-06-14 22:09
Tamstos žinios biškį pasenę 10 metų. Šiuolaikinio dyzelio naudingumo koeficientas 40-50%, benzinai artėja prie 40%, dažnas dyzelis net turi papildomą šildytuvus, nes žiema nebepajėgia salono sušildyti vien nuo variklio šilumos. Vidutinis anglimi kūrenamų elektrinių naudingumo koeficientas USA yra 42%. Dujinės kiek virš 50% pasiekia. Tai nelabai matau efektyvesnio kuro panaudojimo. Esmė kad elektros gamybos efektyvumas nebetobulėja arba tobulėja labai lėtai, o VDV kas kelis metus vis prisideda po kelis procentukus prie naudingumo koeficiento, bet jį numušinėja taršos mažinimo sistemos. Nedings dar tie VDV ilgai, rinka sumažės, nes tikrai daug kur VDV pakeičiamas, bet ne 100% kad ir kaip to norėtume. Kad elektra iškelia taršą už miesto ribų, tai sutinku, ir labai tuo džiaugiuosi, bet kad elektros gamybė deginant iškastinį kurą efektyvesnė, tai prieš 10-20 metų taip buvo, bet VDV vis dar tobulėja.
FtBall 2017-06-14 22:28
Variklis, veikiantis kaip generatorius, gal ir sugebėtų dirbti tokiu naudingumu. Būtų įdomu sužinoti realiai, koks yra naudingumo koeficientas, kai sūkiai kyla iki 3000, paskui krenta iki 1500 ir taip kas pusę minutės. Automobilių nesukontroliuosi - teko matyt, kad nuomoja katalizatorius techninės apžiūros praėjimui. Teko matyt 3 metų senumo automobilių, kurie visiškai apsipylę dūmais. Ir čia viskas laikoma OK - atitinka normas. Kurą deginančias elektrines - manau, kad lengviau sukontroliuoti.
AAA000 2017-06-14 22:40
O ka pasakytum pvz apie elektros varikliu regeneracijos rezima stabdant? Principe labai daznai stabdant bendras elektromobilio variklio naudingumas gaunasi virs 100%. Duok pavyzdi tokios tiesiogines sistemos su vidaus degimo varikliu pritaikytos praktikoje Vienintelis VDV privalumas belikes - tai patogus energijos saugojimo budas... Visa kita jau beviltiska...
aurimokas 2017-06-15 08:54
Ir ziema prie -20 laikyt atsidarius langa 7 daugiabucio aukste kad issimetes prailgintoja galetum pasikraut automobili kad ryte iki darbo nuvaziuotum
immortallt 2017-06-15 09:13
HDi, esminė tavo klaida - manai, kad automobilio variklis visada veikia maksimaliu efektyvumu. Taip nėra, jis jį pasiekia geriausiu atveju tik autostradoje, bet ir tai dažniausiai žmonės važiuoja ne efektyviu greičiu, o jiems patogiu. Toliau, tam, kad kuras patektų tau į baką, jį dar reikia daug apdirbti plius logistika sudėtingesnė. Šito niekas nenori įtraukti. Dyzeliui papildomi šildytuvai eina ne dėl to, kad šilumos trūksta, o kad šyla baisiai ilgai. Mieste važinėjant, jei mašina lauke stovėjo, pradeda šilti tik kai atvažiuoji į vietą. Su benzinu per porą minučių jau pučia šiltą orą. Taip, VDV pakeisti prireiks dar dešimtmečių, dėl to nesiginčiju, ir tikrai ne dėl to, kad jie geresni. Tik dėl to, kad jiems gamybinė bazė buvo vystoma šimtmetį, o elektromobiliams, tiksliau akumuliatorių gamyba, vystoma viso labo porą dešimtmečių ir aktyviai pradėta prieš gerą penkmetį. Prireiks bent 20-30 metų, kol pasieks masto ekonomiją. Tiesa, yra kitas galimas scenarijus, jei savavaldžiai automobiliai sėkmingi, tai tiesiog asmeninių automobilių poreikis labai sunyks ir iš esmės pasauliui bereikės max 20 milijonų automobilių per metus, vietoje dabartinių 100 milijonų ir po 20 metų absoliuti dauguma automobilių bus elektriniai. P.S. kiek mano žinios tempa, tai benzinas max 30% efektyvumą pasiekia, dyzelis 45%, čia laivuose ar pan. P.S.S. Su elektromobiliais vystysis ir infrastruktūra. Kiemuose bus kur automobilius pakrauti, arba, savavaldžių automobilių atveju, nebebus poreikio jo iš vis prižiūrėti. O ir talpa prie -30 sumažėja trečdaliu. Tuo tarpu dyzelių neužsiveda iki pusės iš viso. Jei kuro žieminio nespėjai užsipilti, tai iš vis neužvesi.
technologas 2017-06-15 09:49
Man kažkodėl neatrodo kad savavaldžiai paplis. Jie atvažiuos kaip taksi? Žodžiu reikės laukti, kol privažiuos po 15 min. garuojanti kompanija ir sėsti. Autobuso keleivius bent vairuotojas kontroliuoja. O jei vienam važinėti - prabanga, netvaru. Nes apskritai automobilio naudojimas netvaru aplinkos požiūriu. Geriau ES pavyzdys - metro, miesto traukiniai, dviračiai.
immortallt 2017-06-15 10:01
Niekada nebus taip, kad viską pakeis autobusai. Tiesiog neįmanoma. Dėl atvažiavimo - galėtum numatyti laiką, kada tavęs jau turi laukti. Jei tokių automobilių būtų didžioji dalis, laukti ilgai nereikėtų. Eismas vyktų sparčiau, nereiktų ieškoti kur pasiparkuoti mieste. Dėl pačio tvarumo, taip, sunaudojamos energijos atžvilgiu bus sunaudojama daugiau, bet automobilis labiau išnaudojamas. Kas vėlgi, kompensuoja dalinai didesnę taršą. Autopilotas kurą naudoti turėtų efektyviau, nes vairuoja racionaliau. Taip pat nesudaro avarinių situacijų ir idealiai laikos taisyklių. Suminį efektą būtų įdomu pamatyti Kitas dalykas, jei nepaplis savavaldžiai automobiliai, prireiks bent 40 metų, kol VDV bus išgyvendinti. O VDV tarša didesnė, kad ir kaip skaičiuosi. Metro - na kaip čia pasakius, tik nuo tam tikro gyventojų tankio apsimoka. Vilniuje neapsimokės, kol neatpigins tunelių kasimo 3x. O panašu to nebus. Miesto traukiniai - na manau pilnai ir elektrinių autobusų užteks, tik eismą pritaikyti reikia jiems. Dviračiai - labai gerai, bet ne visiems užtenka. Nesivažinės gi po 50km į vieną pusę vokiečiai
bahuriux 2017-06-15 10:28
https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_II_engine
Xdmin 2017-06-15 10:38
Nemanau, kad bus taip blogai su autonominiais automobiliais, 100%, kad bus appsas, kuriame pazymesi, kokiu laiku tau reikia buti vietoje, kompiuteris paskaiciuos kada tau reikia isvaziuoti ir ispes tave, kada masina bus vietoje. Ir jei pazymesi, kad vaziuoji vienas, tai taves neatvaziuos pasiimti Audi A6, bus koks Smartas 2 vietu ar vienvietis Renault Twizy, mazas svoris - mazos sanaudos/emisijos. Ir tada prasides laikai, kai nuosavas automobilis bus ne patogi susisiekimo priemone, o tik prabanga. PS: visada galvojau, kad garazu kainos kils, nes reikes kazkur elektromobili palikti krautis, na kol dar nepastate visur stoteliu, bet dabar pradedu galvoti, kad ju kaip tik nebereikes
immortallt 2017-06-15 10:44
bahuriux, įtariu kokie patikimumo, kainos ar eksploataciniai niuansai. Geri dalykai be priežasties nemiršta.
kernel_panikuoja 2017-06-15 11:44
Autopilotai garantotai eis ir i VDV, nes "klasikiniai" gamintojai sieks islaikyti konkurencinga feature set'a. Klausimas tik kurio gamintojo bus kokybiskiausias, ar atsiras kazkokie standartai ir ar atsiras treciosios salys, kurios siulys tai kaip servisa (Apple/Google etc.). Arba reiketu klaust ne 'ar', o 'kada'. Cia tik siaip pastebejimas.
immortallt 2017-06-15 11:46
kernel, aišku eis, bet elektromobilis prieš VDV laimės, nes kilometražas auga ir efektyvumas tampa viskas. Pranašumas autopiloto VDV automobiliui gali suteikti trumpalaikį efektą, bet tik trumpalaikį. Patgs gamintojas su geresniu autopilotu bus linkęs pereiti prie elektros, nes daugiau uždirbs! P.S. nedarykit tos klaidos, manydami, kad VDV gamintojas pelną siekia uždirbti būtent iš VDV. Jis siekia uždirbti pelną ten, kur geriausiai gali. Tas pats su nafta, ar bet kuriuo kitu verslu.
technologas 2017-06-15 12:35
Nes brangu ekonomiškai. Visa tiems auto aptarnauti reikalinga infrastruktūra tikrai ne grašius kainuos, daug trilijonų. Tikėti jų ateitimi galima nebent tikint kad ekonomika augs vos ne eksponentiškai, bet to nebus, jau vien pažiūrėjus į skolų kaupimosi mastus pastaruosius keletą dešimtmečių vargu ar tokį patį lygį ekonomika išlaikys, kad tik visai nesugriūtų. Ką galėtų kurti - tai lengvesnius, lėtesnius, paprastesnius tradicinius auto. Su nedaug komforto, kokiu 0,8td varikliu, kaip https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car tik iš pigesnių medžiagų, kiek sunkesnis auto imtų ~2l/100 km. Mažiau tegul gražus, komfortiškas būna, bet tokio efektyvumo auto jau būtų neblogai. O elektriniams autonomams vien infrastruktūrą sukurti kainuos kalną bapkių (nebent biudžetą numelš galingai), plius dar jais važinėtis kas dieną galės nebent 1%.
immortallt 2017-06-15 13:18
Na traukiniai vėlgi, ekonomiška, jei yra pakankami žmonių srautai. Jei srautų nėra, nei tiesti bėgius, nei statyti stotelę, nei leisti traukinius kas 10 minučių neapsimoka. Pilna maršrutų Lietuvoje, kur net autobusas neatsiperka. O traukinių maršrutai Lietuvoje pelningi tik du. Taip, infrastruktūra kainuoja. Ir nereikia eksponentinio augimo. Jei žmonių finansai iš asmeninio automobilio nukreipiami į "nuomą", tai jų daugiau nei užteks. Jei neužtenka - reiškia, tai nėra pigiau/efektyviau. Kitaip sakant, perėjimas neįvyksta. Skolų kaupimosi? Pavienės šalys tik negali grąžinti skolų. Tiek JAV, tiek Japonija pajėgios grąžinti skolas. O skolos yra pagrinde vidinės - savo šalies piliečiams. Čia kaip atidėti mokesčiai. Tokios kaip Graikija, Ispanija ar Italija - kiek komplikuočiau, bet pasaulio ekonomikos nenusineš. Skolos Rusijai nuo pat pradžių buvo loterija, todėl ir moka drakoniškas palūkanas. Iš kur tavo nuomone tie didžiuliai kaštai savavaldžių elektromobilių infrastruktūrai? Krovimo stotelės? Tai centai. Japonijoje jau šiuo metu yra daugiau krovimo stotelių nei kuro kolonėlių. Didžiausia problema su elektromobiliais yra akumuliatoriai.
Xdmin 2017-06-15 13:29
Kazin kas brangiau, ar keliu tukstanciu automobiliu parka uzpilti kuru, t.y. tureti savo degaline arba nuvaryti iki degalines, ar pakrauti elektra, kur sustojo visos vienoje aiksteleje, laida ikisai kiekvienai ir baigta. Kaip Immortal sake, centai tos stoteles. Kaune jau Lidl pastate savo aiksteleje, 3 automobiliai gali krautis. Taip darys ir kiti. Del nuosavo transporto, su infrastruktura Lietuvoje turbut bedu isvis nebus, kai pas mus parduotuves su automobiliu aikstelemis ant kiekvieno kampo, visur ten gali buti vietos pasikrauti automobiliui, kol apsiperki ir pasikrauna kokiam 100km. Daugiabuciu gyventojai namie automobliu nekraus, kaip ir kuro nesipila (dauguma ) po langais, o tai daro degalinese.