Elektromobilių rinka kaista: aiškėja, ką pasiūlys naujieji „Nissan Leaf“ ir kaip jie konkuruos su „Tesla Model 3“ (Video) (4)
„Nissan Leaf“ - perkamiausias visų laikų elektromobilis. Bet taip ir turėjo būti - kai šis automobilis pasirodė, jis beveik neturėjo konkurentų. Tačiau dabar jų yra net keli, o „Nissan“ nesiruošia nusileisti. Dar daugiau - kompanija svajoja sumaišyti ir „Tesla“ popierius.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Nissan Leaf“, pradėtas gaminti 2010 metais, galėjo pasiūlyti tik maždaug 170 km vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą. Vairuotojai teigė, kad realiame pasaulyje šis skaičius kur kas kuklesnis, tačiau automobilis vis tiek buvo labai populiarus, lyginant su kitais elektromobiliais. Taip buvo dėl to, kad jis puikiai jautėsi mieste, buvo pakankamai praktiškas ir buvo įperkamas daugeliui naujų automobilių besidairančių žmonių. Visgi, laikai pasikeitė ir gyvenimas „Leaf“ elektromobiliui nebėra toks lengvas ir mielas.
Nors „Nissan“ iki šiol giriasi perkamiausio elektromobilio autoryste, taip nutiko todėl, kad „Leaf“ visoje elektromobilių bangoje pasirodė pirmasis. Dabar, kai kalbame apie naujus elektromobilius, dažniau linksniuojame kur kas brangesnių „Tesla“ modelių vardus, o „Model 3“, į gatves išriedėsiantis jau liepą, gali priversti „Leaf“ pamiršti galutinai. „Nissan“ taip lengvai nepasiduoda ir jau ruošiasi sugrąžinti „Leaf“ į prarastas viršūnes.
Naujausias „Nissan Leaf“ modelis vienu įkrovimu galės nuvažiuoti jau apie 322 kilometrus vienu įkrovimu. Šįkart jų bus keli modeliai, kai kurie iš jų galės nuriedėti ir toliau - bent jau taip manoma. To, aišku, negana, nes „Tesla“ siūlo ir kelias papildomas technologijas, tokias kaip garsusis autopilotas.
„Nissan Leaf“ taip pat jau moka save vairuoti. „ProPILOT“ technologija leidžia vairuotojams atsipūsti - ji palaiko deramus atstumus, išlaiko automobilį tarp linijų, o ateityje padės ir lenkti ar keisti juostas. „ProPILOT“, aišku, nėra tokia sofistikuota sistema, kaip „Tesla“ autopilotas, tačiau „Nissan Leaf“ nėra ir toks brangus automobilis. 2020 metais „Nissan Leaf“ jau galės save vairuoti visur, visose situacijose, nors, aišku, už automobilio valdymą vis dar bus atsakingas vairuotojas.
Tačiau ekspertai abejoja, ar „Nissan Leaf“ gali įkąsti „Tesla Model 3“. Ne tik todėl, kad „Leaf“ baterijos bus kiek silpnesnės, o autopilotas ne toks ištobulintas. „Tesla“ jau turi savo gerbėjų ratą, kuriems šios markės statusas yra kur kas svarbesnis už technologines galimybes. „Nissan Leaf“ turi ir kitų priešininkų. Pavyzdžiui, „Opel Ampera-e“ gamintojo teigimu gali nuvažiuoti net 520 km - gerokai daugiau nei „Leaf“, nors kainuoja panašiai.
„ProPILOT“ pristatymas video siužete
Kita vertus, aršesnė elektromobilių konkurencija vartotojams yra naudinga. Pasirodžius naujiems žaidėjams ir keliems gamintojams konkuruojant dėl tos pačios rinkos dalies, elektromobiliai turėtų pigti. Kartu gerės ir jų technologinės galimybės. O juk ne taip seniai elektromobilius laikėme ateities transporto priemonėmis.
Pagrindinės elektromobilių problemos visuomet buvo ilgas įkrovimo laikas, kuris dabar sprendžiamas plačiu greitų stotelių tinklu ir „Tesla Superchargers“ atvėrimu kitiems gamintojams, trumpas nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu, kuris jau liko praeityje, ir didelė kaina. Ji, aišku, mažės su tokių automobilių, kaip „Model 3“, „Opel Ampera-e“ ir „Nissan Leaf“ konkurencija.