Baltarusiškas elektromobilis: atrodo kaip „Mercedes-Benz“, važiuoja kaip A8, bet kas tokį pirktų? (Video) ()
„Automobilis dinamiškas, sparčiai įsibėgėja. Seniai vairuoju automobilį su automatine pavarų dėže. Skirtumo nepajutau: ar važiuotum su A8, ar su šia mašina“, - išbandęs naująjį Baltarusijos kūrinį, elektromobilį „Vitiaz“ jį įvertino šalies vicepremjeras Vladimiras Semaška.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tačiau paviešinti automobilio duomenys ir įrašas atskleidžia visai ką kita. Antradienį iškilmingai pristatytas „Vitiaz“ pagamintas ant kiniško „Geely SC7“ platformos, taigi, jis nėra visiškai sukurtas baltarusių. Baltarusijoje surinktas elektromobilis gali nuvažiuoti tik 100 km – tai dar mažiau, nei 2009-aisiais pristatytas „Mitsubishi MiEV“.
Automobilio dizainas bei vidaus įranga taip pat nė iš tolo neprimena „Audi“, net jei kalbėtume apie 20 metų senumo modelius.
Nacionalinės Baltarusijos mokslų akademijos sukurtas elektromobilis varomas beveik 80 AG varikliu ir pasiekia maksimalų vos 110 km/val. greitį. Jį įkrauti užtrunka 4-6 valandas, nes Baltarusijoje dar nėra greitojo įkrovimo stotelių.
Paklaustas, ar norėtų su tokiu automobilių važinėti kasdien vietoje „Audi A8“, V.Semaška tiesiai neatsakė, bet pabrėžė jo taupumą.
„Įkrauti pristatytą automobilį šimtui kilometrų pagal esamus tarifus kainuotų tik 2-3 rublius (apie 0,88-1,32 euro)“, - sakė jis.
Tačiau viceministras nutylėjo galimą elektromobilio kainą, kuri gali būti dvigubai didesnė, nei benzininė kiniško „Geely“ versija, kainuojanti 40 tūkst. Baltarusijos rublių (apie 17,6 tūkst. eurų).
Pasivažinėjimas „Vitiaz“ elektromobiliu video siužete