Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
kestutisz 2017-09-06 11:39
Taip, yra dar ir commonsensas, arba kitaip sveikas protas, ko tame "išaiškinime" nėra. Jei jau kilowatas (net be sukimo momento) ir su ratukais* - tai jau motoroleris su teisėm/draudimu, gąsdinimais baudom ir pan. Dzin, kad ta pati riedlentė kuria giriasi straipsnyje gyvenime tokiu greičiu nevažiuos. O jei važiuos norėčiau tai pamatyti, netikiu kad net minėto Vingio parko "garbės ratą" sugebėtų pravažiuoti nors 50km/h. Tiesiog įtvirtinama eilinė biurokratinė nesąmonė kurios niekas net nesiruošia laikytis. Kaip su "saugiu" ir leistinu greičiu - kuo daugiau draudimų, tuo jie mažiau siejasi su realybe.
*O kas jei be ratukų? Po max 10 metų "early adopter'iai" jau bėgios šaligatviais su egzoskeletais kur kiekvienas sąnarys jau bus po kelis kW. Uždraus irgi nes _gali būti_ pavojinga?
bat0nas 2017-09-06 12:38
Tai kai ateis tie egzoskeletai, tada ir kursime jiems taisykles.
Juk ir dronams taisyklės pradėtos kurti tik jiems atsiradus ir supratus jų galimybes bei kokias jie problemas kelia. O ne prieš jiems atsirandant.
Žodžiu.. darot problemą ten, kur jos nėra arba nukreipiate diskusiją į šalį.
Šiandien problema yra greitaeigės motorinės transporto priemonės pėsčiųjų takuose. Tą problemą ir sprendžiame. Ir kad ir kaip hipsteriai čia stengsis išvartyti, bet mopedų šaligatviuose aš matyti nenoriu.
sub 2017-09-06 12:47
Čia jums diskusijų dalyviai pirmas relaus pvz. kokių "grybų" yra, kurie deda ant visų ir varo kaip nori ir dar sugeba skūstis.
Tai ką, jei važinėji 60km/h. neelektriniu dviračiu tai paaiškink, tu durniau, kur tu taip važinėji? Nes nei šalitgatviais, nei dviračių takais, nei gatvėmis (išskyrus kelias gatves) tu negali važiuoti 60km/h. greičiu. Ar tu galvoji, kad tu svarbesnis už kitus eismo dalyvius? Varyk į dviračių treką (jei toks yra LT) ir važiuok kaip nori. Tokie lopai yra didžiausia problema, nesvarbu jie ant dviračio, pėsti, ar automobilyje, jie visada svarbesni už kitus. Kol neiškirto kas nors.
P.S. jokio šalmo - jokių smegenų;
P.S.S. px koks dviratis, ne dviratis o žmogus svarbiau;
P.S.S.S. koks skirtumas ką turėjai omeny, žodis ne žvirblis, prisišnekėjai, tai prisipažink kad esi neatsakingas "važiuoju kaip noriu" žmogus.
P.S.S.S.S. močiutės savo amžiuje ne viską mato ir girdi, pats būsi tokio amžiaus, jei žinoma dagyvensi su tokia tusščia galva
Shinigami 2017-09-06 13:37
Tai kokia galia pas ne matorini dviratį?
Wildpants 2017-09-06 13:44
Visiškai nusivažiavot į lankas. Šnekat apie visiškai kraštutinisu atvejus, nes aš pvz kiek važinėju su dviračiu, tai niekad nemačiau lakstančių didelias greičiais tarp žmonių ar pan. O jei kas ir lanksto dideliais greičiais ypač su dviračiu, tai tokiose vietose kur praktiškai nebūna pėsčiųjų ir/arba neturėtų (pvz dviračių takas nuo Vingio parko palei Geležinį Vilką).
Visa esmė, kad čia bando sureaguliuot tas motorizuotas trasporto priemones pagal realybės neatitinkačius kažkokius standartus.
Visų pirma skirstyti kategorijas pagal pasiekiamą max greitį nesąmonė (kaip aukščiau minėjo reik uždraustas visas mašinas, nes daugelis gali pasiekti 200kmh). 1kW paspirtukas ar tai dviratis su 10 metų vaiku tikrai pasieks didesnį greitį nei su suaugusiu vyru kuris sveria 3x daugiau.
Toliau, ypač el dviračių yra labai įvairių, varikliai būna sumontuoti įvairiais būdais ir įvairiose vietose. Jei policija pamato lekiantį dviratį 40 kmh ir akivaizdžiai matosi, kad elektrinis, tai stabdo ir tikrina, o jei variklis sumontuotas pedalų ašyje ir baterijos - rėmo viduje? Tai policija turi stabdyti visus dviračius greičiau važiuojančius ir reikalautį draudimo ir techninės apžiūros, o tu įrodinėk, kad pas tave paprastas dviratis.
O geriausiai, tų debilų sudarinėjančių taisykles, kompetenciją parodantis dalis yra šita : "<riedlentė – ne dviratis, todėl ja negalima važiuoti ir pėsčiųjų ar dviratininkų takais. Mano manymu, elektrinių riedlenčių eksploatuoti viešajame eisme negalima>"
Žodžiu kaip įprasta pas mus - viską uždrausti.
Ir vistiek, nieko vertos taisyklės, jei nieks jų nesilaiko (dėl nesąmoningumo) ir nieks nepalaiko tvarkos, kad jų laikytusi. Gi reik apsimesti, kad dirbi, nors naudos jokios. (Pvz taisyklė, kad per perėją su dviračiu važiuoti negalima - visi taip daro ir niekad nemačiau, kad baustų)
bat0nas 2017-09-06 15:32
O koks skirtumas, kokia yra ne motorinio dviračio galia? Jis vis tiek yra dviratis ir patenka į straipsnyje prisegtos lentelės pirmą eilutę.
Bet jei jau įdomu, žmogaus galia yra 200-400W. Jei HP yra kažkas ten apie 700W, tai žmogus matomai vieną arklį gali išspausti.
Berserkas 2017-09-06 16:00
Gerai, prisipažinsiu. Važiuoju kaip noriu. Tai viršiju greitį su dviračiu, tai be rankų važiuoju. Tačiau važiuodamas visada atkreipiu dėmesį į netoliese esančius judančius objektus. Laikausi atstumo nuo žmonių ar gyvūnų. Jeigu rizikuoju, tai stengiuosi tai nedaryti su kitais.
sub 2017-09-06 16:17
Nuo to ir reikėjo pradėti, būtum sutaupęs vieną minusą O tu apie kraštutinumus iš kart...
HardAxe 2017-09-06 16:45
čia gilesnė bėda negu atrodo. Tu asisėsi ant elektrinio dviračio ir važiuosi normaliai. Bet jeigu jis bus klasifikuojamas kaip paprastas dviratis atsisės ant jo 13kametis kietas paauglys ir važiuos nenormaliai.
Užsimuš pats arba kažką sužeis, o tada liks valdininkai kalti, kad taip nutiko.
Aš su dviarčiu važiuodavau visaip ir visur būdamas vaikas, buvo daug nubrozdintų kelių ir t.t. Užaugus geriau minti neišmokau, bet nuo dviračio nebekrentu. Tai amžius turbūt duoda savo.
Bet prisiminkim, kad Lietuvoj dviratis yra visiškai nematoma transporto priemonė, jos dažnai nepraleis net jeigu ji važiuoja pagal KET, o dideliu greičiu važiuojant dviračiu ne tiek daug variantų lieka, kai mašina užkiša kelią. Tvarkingas važiavimas nevisuomet padeda.
Yra skirtumas kur tu išmini max greitį idealiose sąlygose, atidžiai žiūrėdamas aplinkui, bei kur 50km/h yra tavo kruizinis greitis ir tu juo važiuodamas atsipalaiduoji bei važiuoji ne tik idealiose sąlygose.
Manau autostradoje važiuoti 120km/h motociklu be šalmo yra ganėtinai saugu. Saugiau negu mieste gatvės prakraščiu dviračiu.
Evil Goku 2017-09-06 17:44
EL transporto priemones reikėjo klasifikuoti ir reguliuoti jų naudojimą. Kvaila būtu leisti Teslai ar nissan Leaf važinėtis šaligatviais ir dviratininkų takais.
Kaip reikėjo suskirstyti elektrines transporto priemones, tai jau kitas klausimas. Ir gana svarbus. Dabar paimta paprasta iš transporto priemonių su VDV klasifikacija, galia (VDV atveju variklio darbinis tūris) ir didžiausias konstrukcinis greitis. Įvairioms elektrinėms transporto priemonėms ši klasifikacija yra per sena. Bet jos reikia, kadangi galingas elektrinis motociklas praktiškai nesiskiria nuo motociklo su VDV.
Nemanau, kad reikėjo laukti, kol prasipils sunkios traumos ar žūtys dėl elektrinių mopėdų naudojimo. Tačiau nereikia ir perlenkti lazdos, kaip padarė anglai atsiradus pirmiems automobiliams. Kai automobilių greitis buvo apribotas iki 6,5 km/h ir priekyje automobilio turėjo eiti žmogus įspėjantis apie automobilį.
Berserkas 2017-09-06 18:39
Tuomet reikia riboti elektrinio variklio galia pagal amžių.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Ministerijos išaiškinimas sukėlė tikrą audrą: „kur praeiti elektrinės riedlentės techninę apžiūrą, kaip ant jos uždėti numerius ir kokios kategorijos teises gauti?“