Elektromobilių rinka kaista: kas geriau - naujasis „Nissan Leaf“ ir „Tesla Model 3“? Du rimčiausi konkurentai ir jų palyginimas (Video)  (21)

„Nissan“ žiniasklaidai pirmą kartą pristatė naująjį, jau antros kartos, „Nissan Leaf“ skirtą Europos rinkai. Tai naujas populiariausio pasaulyje, masinio elektromobilio, modelis.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Per septynerius metus, kai pasirodė pirmieji „Nissan Leaf“, japonai pardavė daugiau nei 295 tūkst. šių elektromobilių.

Palyginimui, kiek ilgesnę istoriją turinti „Tesla“ yra pardavusi 214 tūkst. elektromobilių (pirmas „Tesla Roadster“ pasirodė 2008 m.).

Trečioje vietoje kinai „Geely“ – 140 tūkst.

Speciali naujojo „Leaf“ versija – „Nissan Leaf 2. ZERO“ kaina su „ProPILOT“ versija siekia 38 900 Eur su PVM. Kitų versijų kainos bus paskelbtos vėliau.

Naujasis „Leaf“ modelis žada atnešti į elektromobilių rinką dideles naujoves, ypač turint omeny infrastruktūrą. Jis įkūnija „Nissan“ išmanaus mobilumo (Nissan Intelligent Mobility) viziją – tampa ne tik elektromobiliu, turinčiu autonominio valdymo elementų, bet ir elektros energijos kaupykla, integruojama į namų ūkį per „Vehicle to Grid“ (V2G) įrenginį. Kitaip tariant, jo baterija tarnaus ne tik automobilyje, bet ir buitinėje elektros tiekimo infrastruktūroje.

Tačiau svarbiausia, kad antros kartos „Nissan Leaf“ gali įveikti didesnį atstumą, pagaliau pasigirti dinamišku dizainu, pažangiomis vairuotojo pagalbinėmis ir ryšio technologijomis. Iš esmės elektromobilį sunku iš pirmo žvilgsnio atskirti nuo kitų naujų „Nissan“ modelių.

Įveikiamas atstumas – 378 km, greitesnė akceleracija

Per „Nissan Leaf“ oficialų pristatymą „Nissan Futures 3.0“ renginyje, Philippe’as Saillardas, „Nissan Europe“ pardavimo ir rinkodaros vyresnysis viceprezidentas, sakė, kad naujuoju „Nissan Leaf“ galima įveikti didesnį atstumą – 378 km (pagal laboratorinį NEDC testą – „New European Driving Cycle“) viena įkrova. O naujoji elektros galios perdavimo sistema sukuria 110 kW galią ir 320 Nm sukimo momentą, pagerindama greitėjimą beveik 3 sek. (nuo 10,8 sek. iki 100 km/val. senesniame modelyje) ir vairavimo malonumą.

Vairuotojai galės leistis į ilgesnes keliones, įkraudami automobilį Europos „CHAdeMO“ spartaus įkrovimo tinkle, į kurį japonai žada investuoti dar daugiau.

Konkurencija su „Tesla Model 3“

Primename, kad pasaulyje šiuo metu du gamintojai iškėlė tikslą pasiūlyti rinkai „masinį, daugeliui įperkamą, elektromobilį“.

Tad pagrindinis „Nissan Leaf“ konkurentas – masiniu elektromobiliu bent jau teoriškai pretenduojantis tapti „Tesla Model 3“. Kiti gamintojai (KIA, „Hyundai“, VW) rinkai taip pat turi ką pasiūlyti, bet kol kas daugiau dėmesio koncentruoja ties tradicinėmis jėgainėmis ir kalba tik apie ambicingus ateities planus.

Taigi palyginkime naujoves „Leaf“ ir „Model 3“.

E. Musko kūrinys gali įveikti 350 km, „Tesla“ klientai nemokamai gali naudotis itin greito įkrovimo stotelių tinklu „Supercharger“. Tiesa, bazinis „Tesla Model 3“ modelis, kainuojantis 35 tūkst. dolerių (tokia kaina taikoma tik JAV) neturi „Autopilot“ funkcijos ir kai kurių kitų funkcijų, darančių jį išskirtiniu.

Gerokai tobulesnė „Model 3 Premium“ versija, su kuria galima viena įkrova nuvažiuoti iki 500 km, kainuoja 44 tūkst. dolerių. Bazinio „Model 3“ akceleracija iki 100 km/val. trunka 5,6 sek., o prabangesnės versijos – 5,1 sek.

Naujasis „Nissan Leaf“ šiek tiek lėtesnis – iki tokio greičio įsibėgėja apytikriai per 8 sek. Tačiau už mažesnę kainą siūlo daugiau patogumų. Kitaip tariant, labiau atitinka masiškumo kriterijų.

Išmanesnės „Nissan Leaf“ technologijos: autonominio valdymo užuomazgos

Naujasis „Nissan Leaf“ seka pasaulinėmis madomis, taigi bus prifarširuotas naujų technologijų. Bene svarbiausia – „ProPILOT“ pažangioji vairuotojo pagalbinė sistema, kuri padeda vairuoti saugiau ir patogiau – valdo vairą, stabdžius ir akceleratorių.

Šią sistemą aktyvavus mygtuku ant vairo, ji padeda vairuotojui važiuojant eismo juosta, važiuojant nedideliu greičiu spūstyse arba greitkeliais įveikiant didelius nuotolius.

Kitaip tariant, tai yra kelių iki šiol jau matytų daugelio gamintojų modeliuose, pagalbinių funkcijų kombinacija: prisitaikančios traukos kontrolės, juostos palaikymo ir t. t.

Eismo spūstyse ši sistema valdo naująjį „Leaf“ priversdama jį autonomiškai lėtėti arba sustoti, kai eismas nustoja judėti. Eismui vėl pajudėjus, ji vėl pajudės ir seks priešais esantį automobilį. „ProPILOT Park“ sistema, vienu mygtuko paspaudimu, parkuos automobilį už vairuotoją.

„e-Pedal“ technologija: stabdžių kaladėles keisime dar rečiau

Kaip žada automobilio kūrėjai, naujojo „Nissan Leaf“ technologija „e-Pedal“ visiškai pakeis vairavimo įpročius, leisdama pajudėti, greitėti, lėtėti ir sustoti tiesiog padidinant arba sumažinant akceleratoriaus spaudimą.

Kaip tai veikia, galėsime detaliau papasakoti kitų metų pradžioje, kai „Nissan“ suteiks galimybę išbandyti elektromobilį. Kol kas jis tik pristatomas konferencijoje. Tačiau aišku, kad stabdymo metu gaminamos elektros energijos regeneravimas bus dar efektyvesnis ir suprantamesnis vartotojams. Kitaip tariant, vairuotojai, spustelėję „e-Pedal“ mygtuką ir aktyvavę šią funkciją, dažniau leis automobilį stabdyti dirbtiniam intelektui varikliu, nei tai darys patys stabdžio pedalu.

Todėl pasitikėkime inžinierių pasakojimu, kad „e-Pedal“ veikia taip. Kai akceleratorius visiškai atleidžiamas, automobilis stabdomas varikliu, o hidrauliniai ir trinties stabdžiai įjungiami automatiškai, kai reikia visiškai sustabdyti automobilį. Tuo metu regeneruojama stabdymo energija akumuliatoriui įkrauti.

Naujasis „Nissan Leaf“ – daugiau nei elektrinė transporto priemonė

Naujasis „Nissan Leaf“ yra gerokai daugiau, nei tiesiog 100 proc. elektrinė transporto priemonė. Tai – mobilus energijos įrenginys su unikaliu dvikrypčiu įkrovimu. Tai reiškia, kad jis gali tiekti energiją namų ūkiui ar biurui. Jis net gali grąžinti perteklinę įkrovą, kad papildytų ir stabilizuotų vietinį elektros tinklą panaudojant „Nissan“ inovatyvią „Vehicle to Grid“ technologiją.

Kitaip tariant, elektromobilis (o dar geriau – elektromobilių parkas) gali veikti kaip Kruonio hidroakumuliacinė elektrinė: siurbti nemokamą elektros energiją, kai tinkle yra jos perteklius ir grąžinti, kai susidaro deficitas (piko metu). Tai ypač aktualu stiprią pramonę turinčiose šalyse, arba šalyse, kuriose elektros energijos kaina tiekėjams yra gerokai brangesnė piko metu.

Tokia akumuliatoriaus energijos sąsaja su socialine infrastruktūra pakrikštyta „Nissan“ išmaniąja integracija (Nissan Intelligent Integration).

Naujojo „Nissan“ akumuliatoriaus privalumai: 70 proc. greičiau

„Nissan“ taip pat pristatė naują produktą - esamiems ir naujiems klientams namams skirtą įkroviklį (ant sienos kabinamas blokas), suteikiantis galimybę naująjį „Nissan Leaf“ įkrauti iki 100 proc. tik per 5,5 valandos.

„Nissan“ dvigubai greitesnis 7kW buitinis įkroviklis bateriją pilnai įkrauna vos per 5,5 valdandos, t.y. 70 proc. greičiau lyginant su ankstesne įranga.

„Nissan“ 22kW įkroviklis įkrauna dar greičiau, vos per dvi valandas ir yra skirtas įmonėms. Žinoma, verslui siūloma įsigyti ir greitojo įkrovimo įrenginius.

Namų energijos kaupimo sistema „xStorage“

„Nissan“ Osle pristatė ir savo naująjį energijos kaupimo namams prototipą, kuris bus pateiktas rinkai 2018 m. pradžioje.

Renginio metu pristatyta nauja namų energijos kaupimo sistema, pagrįsta sistemos „xStorage“ veikimo principu. Skirta būtent elektromobilių savininkams, kurie gali elektromobilį pajungti krautis į ant sienos sumontuotą įkrovimo įtaisą, kuriame sumontuota energijos talpykla iš kurios elektromobilio savininkai galės įkrauti savo automobilį.

Šis įrenginys suteikia didesnę galimybę valdyti energijos sąnaudas ir kaštus. Energija išgaunama iš saulės baterijų arba vėjo jėgainės kaupiama talpykloje, o vėliau perduodama į elektromobilį, taip panaudojama 100 proc. atsinaujinančių šaltinių energija.

Dabartinio, namams skirto energijos kaupimo sprendimo „xStorage“, sukurto bendradarbiaujant su kompanija „Eaton“, buvo parduota daugiau kaip 1 000 vienetų. Iki 2018 m. kovo planuojama parduoti dar 5 000, o iki 2020 finansinių metų pabaigos siekiama parduoti iki 100 000 vienetų.

Gražesnė išorė

Svarbios ne tik naujojo „Nissan Leaf“ pažangiosios technologijos. Pirmasis modelis sulaukdavo kritikos dėl išorės dizaino – kai kuriems vairuotojams jo dizainas buvo nepriimtinas.

Antros kartos „Nissan Leaf“ – gerokai modernesnio dizaino. Tikrai nesunkiai naujajame modelyje atpažinsite naujojo „Nissan“ dizaino bruožus: bumerango formos žibintus, V formos priekines groteles, ryškios mėlynos spalvos groteles ir mėlyną galinio buferio apdailą. Tačiau ir vėlgi – gal svarbiau, kad aptakios išorės, aštrios ir dinamiškos išvaizdos elektromobilis pasižymi puikiomis aerodinaminėmis savybėmis.

Visiškai naujas vidus

Naujojo „Nissan Leaf“ vidus visiškai perdarytas, dėmesį skiriant vairuotojui ir suderinant sumanų erdvės išnaudojimą su optimaliu funkcionalumu. „Sparno“ formos priekinė panelė, ryškiais mėlynais dygsniais apsiūtos sėdynės, prietaisų skydelis ir naujos formos vairas sukuria atpalaiduojančią atmosferą bei atrodo kokybiškai. O naujas 7 colių spalvotas borto kompiuterio ekranas pabrėžia esmines funkcijas, įskaitant „Safety Shield“ technologiją, galios matuoklį, garso ir navigacijos sistemų informaciją. Taip pat, buvo integruota „Apple CarPlay“, siekiant pagerinti ryšio patirtį* (Baltijos šalyse „Apple“ šios paslaugos netiekia).

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
Autoriai: Žilvinas Pekarskas
(13)
(14)
(-1)

Komentarai (21)