Automatinė transmisija, kuri leidžia perjunginėti pavaras kaip mechaninė? „Toyota“ nusprendė išbandyti tokią sistemą

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Evil Goku 2017-10-09 17:35
Kažkoks absurdas, jau geriau mentelės prie vairo, nei netikra pavarų perjungimo svirtis.
HardAxe 2017-10-09 19:08
bus galima jungti pvz iš 6 į 4, arba iš 1 į 4 praleidžiant tarpines pavaras?
SaMaras 2017-10-09 19:52
Greičiausiai ne, (kompas neleis jungti netinkamos, arba jungs tada kada matys kad yra 'teisinga')bet iš 6 į 4 jei ir leistų perjungt nieko neišloši, taip kad su automatu varikliu nepastabdysi..
Kyborg 2017-10-09 21:16
Į žemesnę pavarą perjungiama ne tik stabdant, bet ir kai reikia staiga pagreitėt, pvz lenkiant. Tam tikroj situacijoj permetus iš 6 bėgio į 4 variklio apsukos bus ties didžiausiu sukimo momentu. Tie kurie žavisi mechaninėm, jomis tikrai žavisi ne todėl, kad galima stabdyt varikliu, o todėl, kad su mechanine gali labiau išnaudot variklio galią.
SaMaras 2017-10-09 22:00
Na visų įmanomų situacijų nesumodeliuosim, bet nelabai įsivaizduoju realios situacijos gatvėje su paprasta dėže, kad iš 6 reiktų jungt į 4 tam kad turėti gerą sukimo momentą. Jei greitis tiek kritęs tai manau ir kompas netrukdys ir į 2 jungt. Greitėjant dažnai tenka prašokti 4 arba 5 pavarą.. o čia dar turime hibridą, kur niutonmetrus turėtų ne VDV smaugt.. ir kompai ne tokie žiopli šiais laikais tai pajutę sportinį važiavimo stilių (ar elementariai perjungus į sport režimą) ir taip leidžia labiau apsukas užkelt..
amas 2017-10-09 22:09
Tai, kad tarkim golfas 2017 parodo kokia pavarą jungti ir dažnai būna kai užspaudi tai iš atros iškarto penktos prašo...
Evil Goku 2017-10-09 22:17
Nematau problemos, kodėl su pedalšiftais negalėtum žeminti dviem pavarom iškarto, kažin ar du kart paliesti mentelę lėčiau nei atitraukti ranką nuo vairo ir "įmušti" norimą pavarą. O stabdyti varikliu gali: https://www.youtube.com/watch?v=a6_9k0gZNhw O jei nori didžiausios traukos prie atitinkamo greičio, reikia taikyti ne į sūkius kur didžiausias sukimo momentas, o į ten kur didžiausia galia. Pvz,Važiuoji su Honda civic Type R (147 kW/7400 RPM ir 188 Nm/5900 RPM) ketvirta pavara, sūkiai 5900RPM, ir žemini į trečia, tada ratai į kelią "spirsis" didesne jėga. O kalbant apie automatus, tai nereikia naujų automatų (ypač dviejų sankabų) lyginti su prieštvaniniais automatais. Aišku kai kada smagiau/maloniau važiuoti su mechanine dėže. Bet nematau priežasčių, kuo tokia, netikra pavarų perjungimo rankenėlė geriau už lopetėles. Su ja tikrai nevažiuosi kaip su mechanine, o perjunginėjant pavaras reikia atitraukti ranką nuo vairo.
FtBall 2017-10-10 00:56
Atsimenu dar seniai turėta Mazda 626, važiuojant 50km/h ~2k apsukų, jei tik gazą iki dugno spaudi - iškart apsukos iškart užsikelia iki 6k. Jau prieš 30 metų automatai paspaudus gazą jungdavo žemesnę pavarą.
HardAxe 2017-10-10 09:58
net ir ignoruojant sūkio momentą žemesnė pavara "traukia" geriau dėl žemesnio perdavimo koeficiento.
FtBall 2017-10-10 10:18
Teoriškai ne visada. Skaičiavau savo Volvo s60 2.4 103kw benzinui, tiksliai nepamenu, bet berods iš 3 į 4 jau reiktų perjungti prie 5.5k rpm, norint gauti didžiausią pagreitį. O praktiškai irgi ne visada. Pagal teorinius skaičiavimui, savo mašinai turėčiau iš 1 į 2, iš 2 į 3 jungti ties 6k rpm, bet, kadangi jau 16 metų automobiliui, tai prie 5k rpm juntamai mažėja trauka.
HardAxe 2017-10-10 10:27
Tikrai ne visada, aš tik kaip dar vieną niuansą paminėjau. Būna gi visokios turbo duobės, oro padavimo trūkumai ir t.t. Tačiau pasitaiko. O 1>3 ar 1>4 kartais pasitaiko greit bėgintis nuo žalio šviesoforo ar panašiai, ypač su motociklu greit įsibėgi iki leistino greičio ir tada ramiai tinkama pavara važiuoji. p.s. bet ten ta pati automato "bėda", per dvi pavaras neperjungsi
Evil Goku 2017-10-10 14:16
Jėga (traukos) tiesiogiai proporcinga variklio galiai. F=P/v jei nori kad konkrečiu greičiu greičiausiai begėtumeisi, tai turi pasirinkti tokia pavarą, kad variklis suktusi sūkiais prie kurių jis generuoja didžiausią galingumą.
bahuriux 2017-10-10 15:06
Mechaninės dėžės leidžia netik stabdyti varikliu, ne tik praleisti pora pavarų pvz 1,2,5, bet ir kontroliuoti sukibimo su asfaltu sąntykį tarp ašių pvz posūkyje, tam kad ištaisyti situaciją kai nepakankamas pasukamumas šitą suprasti gali tik pažengę vairuotojai su didele patirtim ir turintys mašiną su sportiškesne važiuokle. Mane mechaninė dėžė užknisa tik vienoj vietoj, tai kamštyje, visur kitur daug geriau nei automatas koks jis ten bebūtu. Elektromobilio su viena fiksuota pavara be sąnkabos (tai yra tiesiog reduktorius) aš neskaitau automatu.
HardAxe 2017-10-10 17:39
Tai taip išeina, kad paėmus elektrinį variklį kuris visuose sūkiuose atiduoda vienodą jėgą ir, pajungus jį prie pavarų dėžės, nebus skirtumo kuriuo bėgiu važiuosim?
Evil Goku 2017-10-10 18:28
Pradėsiu nuo to, kad sukimosi galia (Watais) yra sukimo momento (Nm) ir sukimosi dažnio (rad/s) sandauga. P=M*r; M=P/r Jei elektrinis variklis visame sūkių diapazone generuoja vienodą galingumą, tai jo sukimo momento kreivė yra hiperbolė P(galingumas)/r(sukimosi dažnis). Tarkim turime 100Kw elektrinį automobilį (galia pastovi), su dviem pavarom, pirma pavara lėtina du kartus, antros perdavimo santykis 1:1. Diferencialo perdavimo santykis 1:1. Važiuoji antra pavara 100km/h greičiu. Ratai ir variklis sukasi 1000rpm greičiu, gazas dugnas todėl variklio galia 100Kw, variklio sukimo momentas 954,88Nm, kadangi perdavimas 1:1 tai ir ratų sukimo momentas 954,88Nm. Staiga perjungi pavarą į pirmą. Greitis 100km/h; ratai sukasi 1000rpm, variklis 2000rpm (kadangi dabar pavarų dėžė variklio sukimosi greit lėtina du kartus), variklio galia 100kw, sukimo momentas 477,44Nm, kadangi pavarų dėžė sukimo momentą dvigubina, ratų sukimo momentas 954,88Nm. Automobilis traukia taip pat. Idealiomis sąlygomis jokio skirtumo. Praktiškai jis gali būti, kadangi norint variklio galingumą išlaikyti prie mažų apsukų, reikia didelės srovės, o varikliui sukantis milžiniškais greičiais, gali atsirasti mechaninių problemų.
Finalfour 2017-10-10 18:39
Tai kaip yra tarkime Tesla model S, toje versijoje kur daro Bugati? Vairuotijas nuspaudzia akseleratoriu, ir tesla greiteja beprotiskai taip, kad Bugatti su 2x daugiau arkliu uosto dulkes. Kalusimas: ar toje tesloje to greitejimo metu pavaros perjungiamos ir ar ten is viso yra kazkas panasaus i pavaru deze? Kaip ta tesla veikia ir jos variklis, kai ji vaziuoja ant 50 km/h ir kai ant 250 km/h?
Evil Goku 2017-10-10 18:56
Tesla tradicinės pavarų dėžės neturi. Kai tesla važiuoja 250km/h greičiu, jos varikliai sukasi 5 kartus greičiau nei važiuojant 50km/h greičiu.
Finalfour 2017-10-10 21:06
Tai kokie tada jos variklio sukiai? Suprantu kad elektros variklio patikimumas daugybe kartu didesnis nei VDV, bet koks variklis gali atlaikyt tokius nezmoniskus sukius ilga laika, jei tarkime vokietis autobane kasdiena i darba gainios Tesla ant 200 km/h?
Xdmin 2017-10-10 23:26
max RPM that the motor spins at (16000.) saltinis: https://forums.tesla.com/forum/forums/max-motor-rpm
HardAxe 2017-10-11 00:14
ačiū, kažkaip niekad nesutikau/seniai pamiršau šitas formules. Pilnai viską paaiškina.