„Tesla“ mokestis ir norvegiškos svajonės pabaiga?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Shinigami 2017-10-22 10:10
Čia problema ne elektromobilis ar kitas mobilis, bet kelių mokestis susietas su kuru. Visos transporto priemonės turi mokėti keliu mokesti, nes naudojasi keliais. Anksčiau viskas buvo paprasta, nes visi automobiliai važiavo naudodami naftos produktus. Todėl naftos papildomas apmokestinimas buvo teisingas. Dabar perėjus ant elektros (o gal paskui ir ant vandenilio ar dar ko) reikia perkelti kelių mokestį nuo naftos, bet elektros papildomai neapmokestinsi, nes nesužiūrėsi ar jį naudojama elektromobiliui ar namų apšvietimui. Bet manau, kad geriau butu ne automobilius apmokestinti, o kelių mokesti įvesti. Keliuose sudėti kameras kurios fiksuotu mašinos numerį ir sumuotu mokesti mėnesio pabaigai. Arba įdėti GPS į auto ir taip sumuoti mokesti.
T 2017-10-22 10:29
O dar po kiek laiko elektromobilių savininkai iš vis praras visokias privilėgijas. Galiausiai jų rezervuotas vietas su pakrovėjais pradės užstatyti VD automobilių savininkai ir pradės reikalauti pereiti prie "normalių", tai yra bent hibridinių automobilių.
Berserkas 2017-10-22 11:00
Aš tikrai nenorėčiau jog mane visur sektų, manyčiau dauguma nenorėtų.
Shinigami 2017-10-22 11:10
Tu jau seniai esi visur sekamas, tavo pokalbių pasiklausoma ir žinomas kiekvienas tavo pirstelėjimas. Ir tai darai pats savo noru. Tai vadinama mobiliuoju telefonu. Kadangi visada jį su savimi nešiojiesi, vadinasi visada žino operatorius (ar kam leidžia teismas) kur tu esi, kur tu judi. Visi pokalbiai telefonų, visos SMS žinutės išsaugomos operatoriaus serveriuose tam tikra laiką, todėl visi galintis gali klausytis tavo pokalbių ir skaityti SMS. Gatvėse jau dabar kamerų ant kiekvieno kampo, kameros kiekviename autobuse, o tu čia paistai apie sekimą automobilinių GPS?
Berserkas 2017-10-22 11:21
Kameros ant kiekvieno kampo tačiau jos negali tiksliai nustatyti kas būtent ten eina ir pnš. Operatorius gali klausytis mano pokalbių tačiau ar jis žino kas ten kalba? Kalbu apie apie SIM kortele kuri nėra "registruojama". O GPS atvejų bus tavo vardas, pavardė, duomenys ir pilnas sekimas. O naudoti būtina, nes kitaip Bauda gausi. Štai ir skirtumas.
M134 2017-10-22 11:32
Geriau jau statinis tas mokestis būtų, nei paremtas atsitiktinimu, kiek numerius kameros pamatys. Tų kamerų visur nebus niekad ir tt. O dar ir kokį biurokratinį mechanizmą naują sukurtų netyčia. O lietuviai išvis "nagingi" žmonės, tuoj atsektų, kur kamerų nėra ir važinėtų tiesiai per aplinkui valanda ilgiau, kad sutaupytų kelis eurus. Ko pasekoje keliai dar labiau dėvėtųsi - atsirastų absurdiškumas šioks toks. Ir dar kamščiai susidarinėtų, keliuose kur kameros nėra.
Finalfour 2017-10-22 11:51
Man tai juokingi tie kurie bijo sekimo Esi teras, ar koks machinatorius, ar pedofilas gal? Ne? Tai koks skirtumas tau? Kai kurie zmones ziauriai susireiskmine ir galvoja, kad jie kazkam idomus. Esi tokia pati pilka banali beveide mase, ir kad ir kiek ziuretum i veidorodi galvodams kad esi isskirtinis ir kitoks nei visi, deja taip nera. Ir esi aboliuciai niekam neidomus ir nevertas nei vieno pirsto pajudinimo, kad kazkas uzsiimtu tavo sekimu. O jei tapsi idomus del kazkokios veiklos - tada gali kad ir rusy sedeti, tave suseks ir seks. Maziau sukit galvas del to sekimo.
AAA000 2017-10-22 12:15
sita sistema buvo isbandyta viduramziais, kai ant kiekvienos valdos buvo pravaziavimo mokestis o vietoj kameru ir sekimo budavo kitos prtiemones - nesusimoki - nusauna vietoje ir tiek arba ikisa i kalejima ir vergauji kol atidirbi. debiliskiausias variantas, koks begali but. keliai turi but laisvi. dar individualus keliu apmokestinimas skatina neligybe. nes vieni vaziuoja daug, o kiti vaziuoja mazai. kiek nori ten diferencijuok, vistiek gausis kad islosia tie, kur vaziuoja daug. o daug vaziuot ne visi isgales - tai automatiskai skatins kastas ir socialine nelygybe. apmokestint elektra kaip kura - vienintelis realus variantas. tiesiog dabar elektros tarife yra itraukta tik elektros tinklo palaikymo ir pletimo mokesciai. nu tai bus itraukta dar ir keliu palaikymo mokestis. aisku jie turi but adekvatus. kol elektromobilizmas neisplites, mokestis turetu but nedidelis.
M134 2017-10-22 12:17
Neteisingai suprantamas sekimas. Jis daugiau naudojamas masių kontroliavimui. Iš statistinių duomenų daromos analizės ir taikomos priemonės minioms kontroliuoti. Čia grynas reklamos srities principas. Man pvz trukdo, ne kad mane seka, o kad tuo pasinaudodamos organizacijos, kuria produktus orientuotus į minias. O kaip žinia minia daugiausiai būna kvaila. Ją lengviausiai kontroliuoti ir ji pati naudingiausia norint uždirbti/prastumti kažką. Visas tas šiandieninis marketingas bukina žmones, nes jam ir pelningiausias šaltinis ir yra buki žmonės. Užburtas ratas. Ko pasekoje turim clickbaitus, social media nesąmones, 3 dienas telaikančius produktus ir tt. O kas gali blogiausia nutikti: https://www.theguardian.com/science/the ... n-pakistan Seka va USA pakistaniečius, ir be žmogaus įsikišimo gali nužudyti civilius. Ir neaišku ar iš tikro jau ten buvo paleista ar dar ne. Bet sukurta tai tikrai. Va ir sekimas. O jei galvojat, kad čia kas kita ir mūsų neliečia. Tai galiu pasakyti, kad nebūtinai taip pat bet tokiu principu kiekvienas gali nukentėti. Ir pridėčiau istorinę frazę dar: Dar kita įdomi sekimo forma yra jūsų credito ratingas. Dėl kokios kvailos mažos skolos studentavimo laikas, galite negauti nusipirkti išsimokėtinai namo po 10 metų, kai banko algoritmas jus palaikys nemokiu. Tad ne pats sekimo faktas yra bėda, o kas tuos duomenis gauna ir kaip naudoja. Bet praktikoje tai 99% sekamajam nenaudinga.
Shinigami 2017-10-22 12:37
Gali būti ir statinis dėl manęs, tik tiek kad pensininkas užvedantis savo automobili kartą savaitėje nuvažiuoti į soda už kelius mokės tiek pat kiek ir asmuo kurio darbas važinėti. Nors kelių beveik negadins. Visur kamerų ir nereikia. Užteks ir 70% kelių kuriais daugiausiai pravažiuoja mašinų. O kamera pastatyti bus pigų žinant kad už tai bus pinigų. Tuo pačių jos matuos ir greitį, draudimą, TA ir t.t. Man tikrai patiktu kad dauguma pradėtu važinėti tiesiai per aplinkui. Kodėl? Nes neliktu kamščių miestuose. Visi važiuotu tiesiai per aplinkui. Žinoma vis tiek nesugebėtu privažiuoti prie savo tikslo nevažiuodami nei vienu mokamu keliu. Be to jei jie savo vienos valandos laiką įvertina eurų, tada laikas mažinti MMA, nes tikrai gauna daugiau nei eurą per valandą. Aišku nestebimi keliai bus dažniausiai duobėti žvirkėliai, todėl valstybė kelių mokestį galės atsiimti iš mokesčių už automobilių tvarkima. Nes tikrai automobiliai ilgai nevažinės duobėtais keliais. Šitoks pasakymas man skamba, kaip pasakymas dėl vidutinio greičio kamerų. Kad vairuotojai vis tiek viršys greiti, tik prieš antra kamerą išlips pagrybauti. Dėl ko viršydami greiti savo tikslą pasieks vėliau nei važiuojantis ant -5 km/h leistino greičio. Kuriam nereiks sustoti prieš antra kamera. Arba kad pradės važinėti aplinkkeliais, kuriais net norėdamas turėsi važiuoti lėčiau nei automagistrale. Bet svarbiausia važiuos greičiau nei leidžia KET.
AAA000 2017-10-22 13:15
mastai kaip avis. ne sekimo cia kazakas bijo, o nenori uz tai moket. manai ta sekima islaikys tie, kuriems rupes kazka sekt? vat nifiga. islaikysi butent tu. o tie kur tave seks, tau aiskins, kad cia del tavo saugumo daro ir dar tu uz tai susimokesi ir galva linksesi, kad ojojoi, kaip gerai sugalvota kai keliu infrastrukturos islaikymas yra nauda visuomenei. nesvarbu, kad tu keliu nevazineji asmeniskai - tau pvz juo pristato maista ir prekes verslas ir pan. taip kad keliams visuomeninis mokestis turi but. ir kuo maziau biurokratinis. tinka modelis kaip akcizas ar pvm. su siokia tokia diderencijacija moket daugiau tiems, kurie kelius isnaudoja labiau savo naudai ar prabangai. butu mano valia, as isvis versciau statyt visuotinio naudojimo elektrinius kelius ir kurt automobilius pritaikytus tokiems keliams. toli vaziuot autoniomiskai nera butinibe. tai labiau specifinis poreikis ir tam pakaktu specializuotu automobiliu. masiniam vartojimui uztenka tik iki kokiu 100km autonominio vaziavimo atstumu. ilgus atstumus galimetu nuvaziuot imant elektra tiesiai is prietaikytos automagistrales. cheminiu akumu technologijos neturi sansu istobulet iki pakankamo lygio... o dabar mes irgi verciami tai finansuot.
Shinigami 2017-10-22 13:29
Nenori mokėti už kelius, prašom jais ir ne važinėti. Kokias čia nesąmones rašai? Kam ta pati apmokestinti dvigubai? Jei tau kažkas kažką atveža kaip paslaugą, prekę, kelių mokestis jau yra įtraukas į prekės kaina. Ir tu už tai sumoki pirkdamas prekę ar paslaugą. Tai kodėl turėčiau mokėti antra karta?
Nerealiai 2017-10-22 13:40
Ar aš kažko nesupratau, ar kaip? Juk visas transportas naudojamas verslo reikmėms ir taip turi būti su kelių mokesčio lipduku ant priekinio stiklo. Ar Norvegijoje kitokia sistema? Čia kalbama apie sunkias elektrines transporto priemones, tai savaime suprantama naudojamas verslui, kurios ir taip moka kelių mokestį. Baudos už lipduko neturėjimą tikrai didelės, tad retas rizikuoja važiuot be jo.
M134 2017-10-22 13:47
Jei tau asmeniškai būtų taikoma, tave ir cituočiau. Ne vienas šneki, ne viskas tau. Tema - nėra siauras tavo paminėtas modelis ir visi neprivalo tik apie tai kalbėti. Jei tau juokinga, kad kažkas bukina žmones. Eik pranešk, kad reklama neveiksminga ir kad Google gali užsidaryti, nes jų milijardinis kapitalas tiesiog atsitiktinumas. Juk netiki, kad įmanoma daryti poveikį žmonėms. O propoganda išvis turbūt neegsituojantis dalykas? Ir Apple turbūt perka dėl to, kad tai geriausia, ką galima rasti, o ne todėl, kad įvaizdžio dalis. Deja ne. Žmones lengva paveikti. Čia jokia naujiena ir ištisos mokslo rūšys tuo užsiima. Ir begalės suinteresuotų grupių bei verslų tą pritaiko praktikoje.
AAA000 2017-10-22 13:58
Norvegijoj yra visokiu individualiai mokamu tiltu ar perkelu, ypac smarkiai apmokestintas stovejimas. Taip pat yra automobiliu mokestis. Bet paprastai renkama tik is vietiniu arba iki momento kol atsiperka. Nesistengia jie visuotinai ir viskam ipirst. Ten egzistuoja daug viskiu mokesciu modeliu, bet jie yra kaip lengvai priimami, taip lengvai ir nuimami. Taip pat daug lengvatu yra. Jie aplamai beveik viska sprendzia savo bendruomenese - kas pas mus labai neiprasta. Pas mus viska sprendzia valdzia, atskirai nuo visuomenes - primetimo budu. Atsaukimo mechanizmu beveik nera - tik nebent isrinkus kita valdzia, kas irgi apsunkinta iki absurdiskumo... Vnz zodziu, nenuskurs tie norvegai net ir nuo tokio mokescio - pas juos viskas gerai sutvarkyta ir jie turi stabilu biudzeto pertekliu... Mes savu problemu neissprendziam - o dar pradesim mokint norvegus kaip gyvent Juokinga ir tiek...
Finalfour 2017-10-22 15:07
Geriausia mintis sioje temoje. M134, jeigu tave bukina reklama, ziniasklaida, propaganda - tai ir esi bukas. Negali tave bukesniu padaryti kazkokios poveikio primones. Esi koks esi. Cia tas pats kas nuolat rodyti zemus zmones per telika - juk nuo to tavo ugis nesumazes. Taip ir intelektas. Jis yra koks yra. Ir ji gali tik kelti, save prusindamas. Bet ne atvikrsciai. Bukinti tave gali tik liga kokia nors. Bet ne telikas. Ir butent - visa siuolaikine medija ir parodo, kad didzioji zmonijos dalis yra elemntarus asilai. Vien pagal komentaru kieki - kai straipsnis apie gravitacines bangas, "curiosity" atradimus ir pan. - 2 komentarai. Kai straipsnis apie kainas, olialia pupytes ar Landsbergi - simtai komentaru. Tai ir parodo viska.
M134 2017-10-22 16:42
Ne. Intelektas nėra dalykas, kuris eina tik į pliusą. Jis yra svyruojantis. Kaip ir visi dalykai, jei nelavinamas jis pradeda nykti. Smegenys eilinis organas, kuris gali apkerpėti. Atmintis veikia, taip, kad kuo neuronai dažniau kontaktuoja, tos jungtys stiprėja. Kuo rečiau, tuo jungtys tarp jų silpnėja. Intelektas svyruojantis dalykas. Be to žmogaus tiek ilgalaikė, tiek trumpalaikė atmintis yra ribota. Jei ją užversi reklaminėmis šiukšlėmis, neliks vietos naudingiems dalykams. Neliks laiko daryti kažką naudingo. Puikus pavyzdys yra gerai žinoma problema, kad žmonės vienu metu gali kreipt dėmesį tik į vieną temą, kitos pasidaro neįdomios. Kur dingo naujienos apie Ukrainą žiniasklaidoj, kai atsirado nauji išpuoliai Sirijoje? Niekam neįdomu pasidarė. Viena skandalą uždengia kitas ir t.t. Ir visi pamiršta senus. Tai viena iš manipuliavimo priemonių. Lengva vadinti bukais, kas turi kitą nuomonę. Lengva galvoti, kad asmeniškai esat nepaveikiami. Deja nėra nepaveikiamų. Mano darbas kažkiek su reklama susijęs ir šiek tiek daugiau žinau apie statistikos galią, kuriant manipuliavimos priemones marketinge.
AAA000 2017-10-22 17:51
deja intelektas kinta. norint palaikyt auksta intelekto lygi, reikia siokiu tokiu pastovaus mastymo pastangu. o tie mastymo igudziai kuriuos isisavini, galima juos ir uzmirst su laiku jaunystej, kai persitvarko smegenu jungtys, tiesiog galima sukaupt labai gera startini intelekto potenciala, jei kryptingai ugdyt pvz logini mastyma ir matematini analizavima. bet paskui ji lygiai taip pat galima ir issvaistyt neuztenka vien gerai maitintis ir saugot galva nuo smugiu kazkur skaiciau, kad pvz mokytojai sugeba islaikyt aukstesni nei vidutinis intelekto lygi iki senatves. o daugumai sunyksta smegenu funkcijos vien nuo monotoniskumo ir senatvinio nusilpimo... vat galetu kaip nors apmokestint bukuma - nepraeini intelekto detektoriaus ir moki bauda - butu labai daug pinigu biudzetan
Finalfour 2017-10-22 21:20
Na, is dalies taip. As tiesiog neitraukiau i salyga to fakto, kad protingas intelektualus zmogus staiga sendamas nustoja viskuo dometis ir pasineria i monotonija. Aisku, gal sprendziu pagal save, bet tie dalykai kurie mane domino jaunysteje, yra ir dabar, ir as manau kad iki pat senatves kaupsiu zinias tam tikrose mane dominanciose srityse. Gal kiti zmones buna elgiasi ir kitaip - staiga nustoja dometis viskuo ir isisuka i bukinancia rutina....
immortallt 2017-10-22 23:17
Nepatinka masių stebėjimo įrankiai? Tai tada patinka kamščiai? Patinka vieni autobusai tušti, o kiti pergrųsti? Patinka dinginėjanti elektra? Ar gal patiktų mokėti kokius 5x daugiau už beveik visas prekes, nes verslas neturėdamas duomenų, ko ir kiek vartotojams reikės, turėtų didžiulius likučius, kuriuos reiktų kažkam kompensuoti? Būtų krūvos bankrotų ir bedarbių.