Rusai atgaivino tikrą žvėrį: sraigtinis visureigis, kuris be vargo važiuoja per sniegą, pelkes ir net plaukia (Video)  (5)

Rusijoje šiuo metu vyksta unikalaus pelkių visureigio bandymai. Kitaip nei visos panašios mašinos, šis neturi ratų, vikšrų ar netgi oro pagalvės.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Konstrukcijos autoriai yra Žemutinio Naugardo technikos universiteto mokslininkai, o surinktas jis buvo to paties miesto visureigių gamykloje. Visureigis į priekį juda sukantis dviem iš itin tvirto metalo lydinio pagamintiems Archimedo sraigtams.

Siūlo du variklius

Pirmasis toks sraigtaeigis, ZIL-4904, buvo pagamintas 1972 metais tuometinėje Sovietų Sąjungoje. Jis buvo sukonstruotas tam, kad būtų galima pasiekti sunkiai prieinamose vietose nusileidusius kosmonautus.

Planuota, kad į paskirties vietą šį visureigį nugabentų sunkvežimis. Iš viso buvo pagaminta 20 tokių mašinų, tačiau dėl jų praktinio pritaikymo kilo nemažai problemų, todėl projektas galiausiai sustabdytas.

Tačiau neseniai buvo nuspręsta atgaivinti šią unikalią konstrukciją. Žemutinio Naugardo gamykloje surinktas pirmasis modelis, kuriame buvo panaudoti rotaciniai-sraigtai, pavadintas ZVM-2901.

ZVM-2901 bandymai ant žemės ir vandenyje

Jo sraigtus gali sukti rusiškas dyzelinis 135 AG galios JAMZ-5344 arba baltarusiškas MMZ D245.7 motoras, kuris išvysto didžiausią 119 AG galią. Gamintojas skelbia, kad ši unikali transporto priemonė skirta pelkėtoms vietovėms. Taip pat ji lengvai gali įveikti vandens telkinius arba gilų sniegą.

Pritaiko įvairią įrangą

Šalia puikiai pažįstamos iš UAZ paskolintos kabinos gali būti montuojama pati įvairiausia specialios paskirties įranga: hidraulikos mechanizmas, ekskavatorius, žemės grąžtas ir kt. Tokiu būdu ją savo poreikiams galėtų pritaikyti statybininkai, melioratoriai ar gelbėtojai. Visureigis taip pat aprūpintas variklio pašildymo įranga ir papildomu vandens siurbliu.

Priklausomai nuo pasirinktos kabinos tipo, viduje gali važiuoti nuo dviejų iki dvylikos keleivių. Taip pat ZVM-2901 gali vežti iki 1,5 tonos sveriantį krovinį.

Mašinos gabaritai įspūdingi: ilgis siekia 5500 milimetrų, plotis apima 2800 milimetrų, o aukštis – 2500 milimetrų. Pateikiamas ir ratų bazės ilgis, kuris yra 3775 milimetrai, o prošvaisa – 250 milimetrų.

Per ledą visureigis gali važiuoti maksimaliu 25 km/val. greičiu, o plaukdamas išvysto 10 km/val. greitį.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(12)
(6)
(6)

Komentarai (5)