Kodėl pelės žymeklis yra pasviręs į kairę? Idėja buvo tokia gera, kad ją pasiskolino net S. Jobsas, o vėliau – ir B. Gatesas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

KęstutisPe 2018-03-08 06:32
Tai vis gi, kodėl pasviręs į kairę? Kodėl ne į dešinę?
bahuriux 2018-03-08 08:12
Turbūt todėl, kad dauguma žmonių dešiniarankiai, tai ir žymeklis imituoja rašiklio pasvirimą.
Netas 2018-03-08 08:57
Ar tikrai kampas 45 laipsnių?
kestutisz 2018-03-08 09:34
IMHO skaitoma iš kairės į dešinę (dažniausiai), o žymeklis tiesiog kaip "įrėmina" tai ką norima pažymėt. Kitaip tiesiog vizualiai uždengtų kažką labai svarbaus dėl kurio vertėjo jį ten privesti :)
Rytis55 2018-03-08 09:48
Nesu matęs 45 laipsnių kampu pasvirusios rodyklės. 45 laipsniai yra tarp smailės kraštinių, be to kairioji kraštinė yra vertikali, o dešinioji - panašu į 45 laipsnius. Straipsnyje paveiksliukas kažkodėl papildomai, nenatūraliai pasuktas,- toks vaizdas, kad kažkas išsigalvojo tuos 45 laipsnius o po to "ptitempė" prie jų pelės žymeklį
mindaugas.mindaugas1 2018-03-08 20:03
Dažniau taisyklė nei išimtis, pelės, peliukai ir pelėnai užprogramuoti nukrypti į kairę.
☀️☁️☂️☁️☀️ 2018-03-18 01:35
Šiaip tai, ne 45⁰, o 22,5⁰. Kontūrų kryptys yra 0 ir 45, nes atitinkamai tokių kampų tangentai yra 0 ir 1. Stačiakampėje matricoje tai vienintelės linijos, kurios nupiešiamos a) interpoliuojant be „laiptų“ b) vektoriškai Brezenheimo algoritmu pagal dėsnius dx=const, dy=const arba dx=dy. O vizualus pasvirimas į kairę – elementari ergonomika. Vertikalią arba horizontalią rodyklę tekstiniame ekrane pavaizduoti paprasčiausia, bet ji ir neintuityvi, ir nepatogi. Įsivaizduokit, kaip neintuityvu būtų, pvz., jei rodyklė rodytų iš viršaus žemyn. Trackball'ų interfeisai pirmieji dažnai tokie ir buvo, nes jų mygtukai („poveikio taškas“) būdavo nei pats rutulys („žymeklio pozicijos valdiklis“). Šiuolaikinė rodyklė rodo įprastą kryptį „tarp pelės, esančios monitoriaus dešinėje, apačioje“ ir manipuliuojamo objekto „tiesiai prieš vartotoją“. Antras pagal paprastumą sprendimas – invertuotas kvadratas arba taikiklio ikona. Su juo problema, kad jis „užstoja“ veiksmo objektą. Ne tik blaško dėmesį, bet dar ir po juos esantį vaizdą invertuoja – kas be ko, ir „iškraipo geometriškai“. Žmogaus smegenų regos sritys skirtingai interpretuoja tamsias dėmes šviesių objektų fone ir švytinčius objektus tamsoje. Švytintys regimi ryškiau. Pakreipta rodyklė užstoja tik 1/8 objekto, ties kuriuo yra, be to įsipaišo tarp simetrijos ašių. ji suvokiama kaip „artimesniame plane“ esanti kliūtis, kurios uždengtą vaizdą pasąmonė prikuria pagal simetriją. Iš esmės, rodyklės mes net nepastebime, jei neieškome jos vaizde valingai. Mes netgi clickus atliekame 100-300 ms anksčiau, nei mūsų smegenis pasiekia vizuali informacija, kad rodyklė atsidūrė ties reikiamu mygtuku.