Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
AAA000 2018-03-09 18:22
pagal gyventoju kiekius, Lietuvos mastu sitas reikalas atrodytu taip:
"Lietuvoje idiegta 2 vienetai vandenilio koloneliu ir dar trecia sukomplektuota 15%... kuriamas tarptautinis aljansas pletot vandenilio technologijas, bla bla bla..., kad pastatytu dar 1 vandenilio ipylimo stolele ir antros 70% uzbaigtumo, per keturis metus... yra vietos glaudziam bendradarbiavimui...
pagal miglota statistikos saltini Lietuvoje yra ~51 vandenilio automobiliu klientai, besinaudojantys tomis 2,15 stoteles..."
tiesiog galingai isples...
-----------
panasu kad ta vandenilio technologijos pletra visiskoj skylej, nors entuziastu Japonijoj salyginai daug....
daynewss 2018-03-10 17:08
O kaip turėtų atrodyti vystymo procesas? Turėtų pradžioj pastatyti 1000 degalinių Japonijoje, o vėliau gaminti automobilius? Progresas tikrai yra ir juda pirmyn. Nebūtina statyti degalinių tinklo per visą šalį. Pradžioje užtektų tik konkrečioje ribotoje teritorijoje. Paskaityk wiki apie Murai pardavimus JPN ir JAV, bei degalinių tinklus, kainą, valstybių subsidijas ir t.t.
Palaipsniui šis reikalas įsivažiuos, bet jau JPN.
Su hybrid irgi lėtai pradžioj ėjo Toyota. Tik Lexus turėjo h. O dabar? Praktiškai visi modeliai yra hibridiniai. Nors visokie maušai pranašavo, kad nepasiteisins. O dabar net Porsche supercar'as hibridinis.
AAA000 2018-03-10 20:55
taigi jokio pelnio ner
ten vezioja ta nafta per puse pasaulio, paskui perdirbineja i vandenili, paskui problemos saugojime, dar visokie zalieji knisa prota - kad ne is zaliuju technologiju vandenili sunkia, o is naftos daro realiai gal net 20% nebeliekia energetinio naudingumo - po tokiu sudetingu energetiniu transformaciju.
o valdzia teziuri tik kaip cia apmokestint kuo daugiau, nes Japonijos biudzetas 200%+ skoloj...
principas puikus - ekologine masina ir vandenilio NK suvartojimas pacioje masinoje netoli 100%, bet etape "iki masinos" vandenilis labai brangus...
pas elektromobilius tokiu komplikaciju ner - ten tik akumuliatoriai dar brangoki...
hybridai - juos visi iskart pamirs... kai ipras su elekromobiliais. tu maisai priezasti su pasekme - del ko hybridus daro.
elektrine pavara vartojime gali pasiekt 90-98% naudingumo, vdv apie 30-45%. stabdyme elektrine pavara atgamina energija - bendra NK pakelia iki 110-120%!!!. vdv benzino niekaip atgal neatgamina... nu tai paima elektrine pavara ir ikisa i vdv automobili - kad butu nors kazkokia ubagiska regeneracija (cia ir yra hybridas)... bendra vdv naudinguma hybride pakelia iki kokiu 50% .
bet cia tik todel kuria, kad elektropavaros i sikna spardo tiems vdv. niekas tu hybridu nedarytu - jei zalieji nerekautu ir valdzia mokesciu nekeltu!!! varinetume ant benzo. o dabar i kokia nors zalia zona negali ivaziuot... i tuneli uzdraust gali vdv. miestuose tuoj uzdraus... kas belieka? tik su idetu elekros varikliuku prapurpset per tokias zonas... o tada vel uzkuri vdv ir toliau lakstai su veju
Pjovėjas 2018-03-12 08:30
Oba na, o aš ir nežinojau, kad amžinasis variklis jau kuris laikas išrastas!!!
zet 2018-03-12 10:47
Jei bendzas butu neapmokestinamas, tai apie tas naftos transportavimo islaidas butu galima pamirsti ir ramiai be vargo vazinetis. Kitas dalykas - tai didmesciuose tarsa ir smogas. O mazesniuose miesteliuose - vaizuok ir vargo nematyk.
Sutinku, elektromobiliai ateitis. Nors vandeniliai auto turi irgi pliusu, neveltui karine promone i juos orentuojasi, o ne i elektromobilius
SaMaras 2018-03-12 11:09
Na vandenilis tik baterija, o iš esmės tai taspats elektromobilis.
Pjovėjas 2018-03-12 13:02
Tai kad ne. Vandenilinių variklių esmė ir yra, kad deginamas vandenilis. Ir išmetami bvandens garai. Iš čia ir jų ekologiškumas. Ten tik, kaip suprantu, labai specifinė talpa turi būt pačiam vandeniliui (dėl slėgio ir jo paties itin didelio degumo). Už tai ten nėra toks pat bakas, kaip pvz., benzinui, ar dyzeliui.
Iš principo, tai irgi vidaus degimo variklis, tik kuras kitas.
SaMaras 2018-03-12 14:14
Deginant vandenilį jo efektyvumas gerokai mažesnis nei naudojant kuro celes. O naudojant kuro celes iš vandenilio gaunama iškarto elektra. (nežinau apie konkrečiai minimus karinius projektus, bet senokai neteko girdėti apie vandenilio deginimą VDV varikliuose ir vandenilio energetika tapo sinonimu su vandenilio kuro celėmis)
Pjovėjas 2018-03-12 15:22
https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell
Nesakyčiau, kad principas tolygus dabar plintantiems elektromobiliams. Čia kažkas panašaus į mikroelektrinę, kur kuras deginamas (kaip kitaip pavadinsi jo reakciją su deguonimi?), kad išgaut jau energijos formą, varančią variklį.
EDIT: o kad kuriamas visiškai kitokio tipo ir tik tokiems automobiliams pritaikytas "kolonėlių" tinklas, tai man kažkaip panašiau, kad čia siūloma ne visai baterija ta prasme, kad joje susiformavęs vanduo vėl elektros pagalba suskaidomas atgal. Juk tam būt galima pritaikyt ir dabartines.
SaMaras 2018-03-12 15:48
Na degimas be liepsnos paprastai vadinamas oksidacijos reakcija. Iš esmės teisus dėl to, kad kaip ir mini elektrinė, bet tas esmės nekeičia, tai yra tas pats elektromobilis, o jau ar ličio baterija, ar dyzelgeneratorius, ar šarminės baterijos, ar švino akumuliatoriai ar kuro celė gamins tą reikiamą energiją tai skirtumo nesudaro.. vistiek jėgainė yra elektromotoras.
Pjovėjas 2018-03-12 16:01
O kam tada spec. kolonėlės? Man toks vaizdas, kad ten ne elektros srove užkraunamos baterijos (t.y. suskaidoma ta pati darbinė medžiaga uždarame cikle), o tiesiog celės pripildomos vandeniliu iš naujo, vietoj to, kuris "sudegė". Iš čia ir galvoju, kad principai visai kitokie.
SaMaras 2018-03-12 16:13
Na taip. Užpildoma vandeniliu. Bet vėlgi, nesuprantu, ką tas keičia? Jei, tarkime, elektromobiliui su švino rūgštiniu akumuliatoriumi pakeisime elektrolitą akumuliatorius vėl bus įkrautas (čia svarstau teoriškai, dėl praktinio tokio "krovimo" reikėtų pasidomėti)
kažkaip arba mes dėl skirtingų dalykų ginčijamės arba šiaip nesusikalbam
turint gerą elektromobilį ir ištobulėjus FC technologijai, išmeti bateriją ir įdedi vandenilio talpyklą su FC ir toliau važiuoji lyg niekur nieko..
Pjovėjas 2018-03-12 16:41
Nesusikalbam tiesiog aš tiesiog norėjau pasakyti, kad siūlomas inžinerinis sprendimas nepritaikomas "viens du" ir pakraunam iš tos pačios rozetės. Čia reikia atskiros infrastruktūros, kur būt darbinė medžiaga pardavinėjama, o ne tiesiog kitokios formos kištukas.
Na dar smulkmena: kad celė, kur darbinis kūnas "susivartoja" ištekėdamas/išgaruodamas" po reakcijos lauk į išorę yra visgi kitokio tipo "baterija", nei dabartinių elektromobilių.
Dar vienas mane dominantis dalykas yra koks būtų poveikis aplinkai. Tarkim VISĄ autoparką turėtume pakeistą į vandenilinį. Įsivaizduokim tada didmiesčiuose kiek būtų į orą išmetama vandens garų. Gal kokiuose emyratuose ir gerai: dykuma sužaliuotų. O pas mus tarkim? Žiemą nesibaigiantys plikledžiai, o vasarą pelėsinė aplinka?
zet 2018-03-13 03:49
Baterijos/akumuliatoriai elektromibiliuose yra 70% visos masinos. Duok akumuliatorius gerus, ir tau VGTU studentu ir destytoju komanda padarys nebloga elektromobili. Jo, labai panasus. Tokia pati spalva kaip saules, tik zalia.
SaMaras 2018-03-13 08:18
O tuomet kaip vadinasi didieji karjeriniai sunkvežimiai, kur dyzeliniai varikliai suka elektros generatorius, o elektriniai varikliai suka ratus? Dyzeliniai ar elektriniai? O tai ta pati tesla, jei užkrauni baterijas is anglimi kūrenamos elektrinės tai anglimi varoma ar kaip?
zet 2018-03-13 21:44
Terminologijos klausimus palieku jums spresti. Yra variklis, matoras, batarkes, kuras bei ju visokios kombinacijos. Elektromobiliai buvo seniai, jie ateina dabar i mada tik isivyscius batarkems. Tad musu menamas elektromobilis yra kombinacija siu elementu: motoras plius batarkes tai elektrai laikyti. Kitaip tariant, elekromobilis, tai elektra pakraunama ir elektros motoru pagalba vaziujanti trasporto priemone. Taip galvoja (kiek zinau) dauguma zmoniu, nors koks Wiki ar kiti saltiniai gali tureti kitoki grazu mokslini isaiskinima ir nevisai atitinkanti mano issakytam.
AAA000 2018-03-13 23:09
yra chaotiskas degimas ir yra valdomas degimas. kuo cele - valdomas. vdv - chaotiskas. bet is esmes tai degimas - oksidacija. yra degimo atliekos ir kuras. taigi tai vdv atmaina. ir ciklas cia vistiek atviras.
o svino akumuliatoriuose principe irgi oksidacija - bet ten dalyvauja ne grynas deguonis, o reagentai su deguonim. ir ciklas uzdaras.
siaip terminus sugalvos kas nors, jei prigis pati technologija naudojime - nesuprantu, kam cia gilintis per daug mum tesvarbu privalumai, na ir kad galetume ipirkt ir naudotis.
Pjovėjas 2018-03-14 11:01
O tai klausykit, ką jūs rimtai galvojat apie vandenilinių variklių galimą įtaką aplinkai?
SaMaras 2018-03-14 12:14
Na problemos yra sprendžiamos. Bet pagrindinės problemos yra vandenilio gavyba (kuri pagal dabartinį modelį ekologinių problemų nelabai sprendžia), Infrastruktūros praktiškai nebuvimas (suradus efektyvų sprendimą auto, manau, problema labai greitai išsispręstų. Nesurastas efektyvus vandenilio saugojimo būdas. Kuro celės šiam laikui naudoja daug retųjų metalų, dė ko yra beprotiškai brangios. Taigi, kad vandenilinis variklis padarytų perversmą reikia visų pirma surasti būdus, kaip vandenilį saugoti ir kaip efektyviai ir pigiai jį paversti elektra. Gamybą galime tada galime riboti įstatymiškai ar kažkaip, kad tarkim tik naudojant atsinaujinančius e šaltinius (galima prigalvoti vėjo elektrinių vandenynuose, saulės elektrinių palei pusiaują kur elektrolizės būdu skaidom vandenį o tada jau vandenilį transportuojam galutiniam vartotojui). Taigi neveltui H2 energetikai piešiamas šviesus rytojus (jau kokius 50metų), bet be kažkokių proveržių manau tik ir bus perspektyvu. Na jei jau apie utopinius variantus svaigstant tai irgi.. tarkime padaro termobranduolinės sintezės reaktorius, kur elektros gamyba praktiškai už dyką, tuomet irgi viskas labai gražu dzin tas efektyvyumas.. merki du dratus į kibirą ir tegul būna kiauri tie bakai, deginti galima kad ir VDV ir važiuoji ramiai gamtos neteršdamas..
Pjovėjas 2018-03-14 15:48
aš ne apie apie tas fundamentalias problemas, o būtent apie vandens garus Nes nu miestuose tikrai pastovus rūkas gautųsi O žiemą visos gatvės leduku padengtos dėl to
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Japonai mato kitą automobilių ateitį, o ne elektromobilius: „Toyota“, „Nissan“ ir „Honda“ pradeda bendrą milžinišką projektą