Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
mykolas.vosylius 2018-04-11 10:03
12000 km aukštyje? Apkraus antžeminius tinklus? Kažką stipraus autorius rūko...
Lukasfragas 2018-04-11 10:04
CAPTAIN HERE
Sakinyje "specialistai aiškina, kad 12 tūkst. kilometrų aukštyje esantiems mobiliesiems telefonams palaikant kontaktą su ant žemės esančiais telekomunikacijų bokštais tinklai būtų stipriai apkrauti, o ryšio kokybė – suprastėtų." keletas netikslumų:
1. 12.000 km aukštyje, akivaizdu, kad turi būti metrai, ne km, be to, IKI 12km. Šiaip 10km aukštyje skraido.
2. Nežinau, iš kokių specialistų ateina informacija apie ryšio priemonių veikimą, tačiau planuojant meteorologino baliono paleidimą ir bendraujant su KTU dekanu supratau, kad tokiems darbams reikia naudoti specialią APRS sistemą, kadangi, radioryšio toweriai signala siučia į horizontą ir žemyn, todėl signalas geriausiu atvėju tepasiekia 2km aukštį ir tai labai kertasi su minimais ryšio suprastėjimais, dėl labai paprastos priežasties - lėktuvų skraidymo aukštyje nėra jokio signalo (kas akivaizdu įjungus telefoną, jis ryrio tokiame aukštyje tikrai nepagaus).
*Flies away*
HardAxe 2018-04-11 11:04
GSM ryšio licenzija nurodo, kad jis gali būtų naudojamas tik ant žemės, tai bandymas įjungti telefoną skrendant nėra labai legali mintis.
Kodėl tai sukelia problemų? GMS naudoja aukšto dažnio bangas, kurioms reikalingas tiesioginis matomumas. Tai leidžia vienu metu bendrauti labai daug vartotojų netrukdant vieni kitiems. Tuo pačiu viską reikia padengti statant labai daug pastočių.
Kai pradedam kilti lėktuve iki pasieksim tuos 2m telefonas susijunginės bei jį girdės lalbai labai daug GSM stočių, o tai nėra gerai, gsm protokolai tam nenumatyti. Gal ir nekils problemų skrendant 10km aukštyje, tačiau galima įsivaizduoti kas darysis pvz frankfurto oro uosto apylinkėse. Dideliu spinduliu pakenčiamą GSM ryšį būtų galima pamiršti.
Lukasfragas 2018-04-11 12:00
I see you need more CAPTAIN HELP:
Prie ko čia licenzija ir galutinis uzeris? neprieko. uzeris naudotis savo telefoną gali kad ir marse, jokios taisyklės jam to daryti nedraudžia. Yra viena priežastis, kodėl ryšio toweriams draudžiama skleisti signalą aukščiau 2km ir tai yra todėl, kad teroristai negalėtų naudoti nuotoliniu būdu valdomų apartų (pvz raketos).
Viskas kas 2km+ galima jungtis tik per APRS sistemas (skirta high altitude aparatų valdymui), tačiau norint prisijungti prie šių sistemų privaloma gauti leidimą jungtis prie visų tą sistemą palaikančių stočių, o taip yra identifikuojami visi dideliame aukštyje skraidantys aparata, kuriuos seka nacionalis civilinės aviacijos saugumas.
*Flies away*
HardAxe 2018-04-11 14:00
Jeigu visai nesigaudai apie ką eina kalba, tai patylėk.
Galiu atsakyti iš kur tu ištraukei šitą nesąmonę: GPS imtuvai turi apribojimą neveikti prie didelio aukščio ir/arba didelio greičio, kad negalėtum juo valdyti naminės balistinės raketos. Kažką skaitei, kažko nesupratai, dabar pradėjai apie GSM raides sumaišęs kalbėti. Na pasitaiko...
APRS yra protokolas automatiniam telemetrijos siuntimui, jis neturi nieko bendro su aparato pozicija. Norint prisijungti prie APRS nereikia gauti jokių leidimų (teisiškai gal ir reik licenzijos, bet fiziškai junkis ir naudok), tai teroristam dėl to būtų nusišvilpti.
https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic ... ing_System
gali pasižiūrėti kiek nekomercinių įrenginių, pagrinde iš HAM`ų jungiasi prie APRS: https://aprs.fi
Lėktuvai, jei ką, naudoja AIS, kapitone. Ir čia reikia nes su imtuvais draugauti, bet gauti licenziją ir šaukinį lektuvui, kaip ir bet kuriai radio stiočiai.
O šiaip ties AIS, tiek APRS yra perdaug lėtas, kad galėtum kažką realtime valdyti. GSM iš bėdos raketai gal tiktų, bet be 5G tinklo realtime valdymo nesitikėk. O norint teroristiškai siuntinėti duomenis į judantį objekt gali naudoti tiek HF dažnius, tiek nelegaliai panaudoti repeaterį kokiam palydove.
Pamėginsiu paaiškinti, kad suprastum nesigilindamas, elementariais pavyzdžiais. GSM yra panasus savo sandara/dažniu į wifi tinklą. Kai gyveni kaime wifi veikia tikrai neblogai, bet mieste, kai turi labai daug kaimynų wifi pradeda suktis lėčiau. Pakilęs kilometrą wifi tinklų ir srauto matytum dar 1000 kartų daugiau. Tiek pats nieko neatsisiųstum, tiek visiem tiem, kuriuos matai trukdytum. Does it ring a bell now?
FtBall 2018-04-11 14:40
Ne kartą esu skrydžio metu įsijungęs gps'ą. Telefone gps'as šiek tiek veikia judant ~1000km/h greičiu ir esant 10km aukštyje.
HardAxe 2018-04-11 15:30
niekas ir nesistengia padaryti GPS`o nenaudotino civilinei aviacijai. Limitai yra didesni jei pasiekia įprasti orlaiviai (pirmas google rezultatas, šaltinio netikrinau):
In GPS technology, the term "COCOM Limits" also refers to a limit placed on GPS tracking devices that disables tracking when the device calculates that it is moving faster than 1,000 knots (1,900 km/h; 1,200 mph) at an altitude higher than 18,000 m (59,000 ft).
Lukasfragas 2018-04-12 09:51
, weather station telemetry, text messages, announcements, queries, and other telemetry. APRS data can be displayed on a map, which can show stations, objects, tracks of moving objects, weather stations, search and rescue data, and direction finding data.
Taigi reziumuojant, APRS sistema gauni signalus apie preitaiso visus telemetrinius duomenis, kuriuos tu gali gauti TIK per tam tikras stotis, iš kurių informaciją gali gauti TIK per trečius asmenis.
Taigi grįžtam prie TEMOS: GSM signalas neveikia 2km+ aukštyje, nes jei veiktų, galėtum GSM signalu (TIESIOGIAI, be trečių asmenų) valdyti kokius tik nori aparatus ir apie jų būvimo faktą erdvėje žinotum tik tu, ko valstybė nenori.
p.s. tokia ir buvo straipsnio esmė: KODĖL NEVEIKIA.
Nurodžiau priežastis, kodėl neveikia, o iš tavo rašliavos kokia nauda?
p.s. pats turėjau APRS sistema, dalyvavau meteorologinio baliono paleidime bendradarbiaudamas su KTU dekanu V. Paliuku 2013m. Kuris dėja, nusileido ~17km baltarusijoje nuo LT sienos
-2700eur
HardAxe 2018-04-12 10:17
Aš pats baigęs VU ir esu matęs įvairių dėstytojų. Nuo nuostabių iki visiškų idiotų. Tai tamstos argumentas, kad bendradarbiavote su dėstytoju man nieko nesako. Aišku jeigu jau leidot balioną, tai turbūt dėstytojas buvo neblogas, nes darė įdomius projektus.
APRS yra sukurtas(?) ir palaikomas radio mėgėjų. Tai nesusiję su jokia valstybe, tai žmonės varomi bendro tikslo ir įdėjos. Ar tu bent turėjai leidimą naudoti HAM (radio mėgėjai) dažnius, kai leidai savo balioną, jeigu taip nesigaudai situacijoje? Aš esu radio mėgėjas. Tiks gana pradedantis, daug laiko tam niekada neskirdavau, bet aš nematau problemos nei sekti balioną viešais/privačiais kanalais, nei siuntinėti jam komandas, nei girdėti signalus iš ISS, nei su paprastu staliniu siųstuvu per 10 min užmegzti ryšį su 5 skirtingom italios HAM stotim.
APRS yra skirta būtent telemetrijai, tu teisus. Tretieji asmenys yra pagrindinis APRS privalumas, jei dar nesupratai. Tau nereikia turėti galingo radio siųstuvo ar radio imtuvų ant kiekvieno kampo, kad gautum tą telemetriją. Tau tikrai nereikia su kiekvienu imtuvo savininku tartis ir gauti leidimą, kad galėtum siųsti savo duomenis. Aš galiu įjungti APRS siųstuvą ir atsirasiu žemėlapyje. Be to tinklo tavo APRS siųstuvas tampa tiek geras, kiek mašinos signalizacijos distancinis. Arba geras pavizdys būtų pasipiktinimas, kad GSM signalas eina per GSM bokštus kai skambinu mamai, o ne tiesiai iš mano telefono į mamos telefoną.
Beje, APRS duomenis gali gauti ne TIK per trečius asmenis, gali turėti SAVO APRS imtuvą.
Berods skaičiau apie tą jūsų bandymą. Tai buvo įdomus bandymas, bet tikrai nieko stebuklingo.
Kas tau trukdė turėti aparato valdymą kad ir per 27mhz ar 433mhz ir įdėti mygtuką išleisti helį? Arba įvesti nedraugiškų šalių/jūros ribas, GPS`ą juk turėjai?
Jeigu tu nenorėjai viešinti savo padėties, tai kas tau trukdė pačiam pasidaryti siųstuvą/imtuvą ir bendrauti tiesiai su balionu? Kas trukdė naudoti paketinį retransliatorių iš kurio nors palydovo?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Tikroji priežastis, kodėl lėktuvuose vis dar reikia elektronikos prietaisus perjungti į skrydžio režimą - toks reikalavimas taikomas ne tik dėl saugumo