Kodėl daugelis karinių transportinių lėktuvų yra aukštasparniai, o daugelis civilių lainerių - žemasparniai?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

vanduo4 2018-05-01 14:47
- Manyčiau aptarnavimo galimybės, uosto transporto judėjimas ir pan. "Š" nėra tikroji tokio pasirinkimo priežastis. - Tiesiog aukštasparniai yra labiau manevringesni, diedesni judėjimo greičiai, didesnė rizika - būtent todėl aukštasparnių technika naudojama kariniuose lėktuvuose; - Žemasparniai lėktuvai tiesiog sklendžia ant oro "bangos", todėl sklendimas sunkiau kontroliuojamas, todėl ir nusileidimo takas ilgesnis. Ši technologija suteikia daugiau saugumo, o siviliniams lėktuvams tai svarbiausia. Beje žemai esantys varikliai apsaugo lėktuvą nuo apvirtimo ir užsiliepsnojimo slysdami žemės paviršiumi. P.s. Pasižiūrėkit į paukščius. Plėrūnų sparnai yra aukščiau kūno atžvilgiu nei ne plėšrūnų, nes skiriasi jų skraidymo manieros, o ne aptarnavimas nutūpus
bahuriux 2018-05-01 20:51
Nesutinku su teiginiu, kad aukštasparniui reikia trumpesnio pakilimo tako, kuo žemiau sparnai tuo stipriau pasireiškia taip vadinamas ground effect, kas labai teigiamai atsiliepia keliamajai jėgai. https://en.wikipedia.org/wiki/Ground_ef ... rodynamics)
Paramotoras 2018-05-01 22:39
Butent zwmasparni priversti nutupti yra reikalu. Pakilba ant oro pagalves ir lauki kol ja suspausi. O aukstasparnis gali vos ne tiesiai ant tako sleptelti mazu greiciu. Na dar zemasparniai visuomet daug greitesni.
bahuriux 2018-05-02 09:05
Reikia susimažinti greitį išanksto su žemasparniu ir tada "nečiuoši", ant oro pagalvės, o su mažu greičiu jau būnant ant tako sustosi greičiau. Pakilsi nuo tako greičiau, tada gali didint greitį iki reikiamo didesniems atakos kampams. Visa tai ir reiškia trumpersnį pakilimo taką, nes lėtėjimo/greitėjimo didesnė dalis atliekama ore. Nežinau gal tam reikia didesnių piloto įgudžių. Kaip įsivaizduoji aukštasparnio saugų nusileidimą mažu greičiu? Mažą greitį turiu galvoj reliatyviai aukštasparnio vs žemasparnio. Šleptelėsi skaudžiai, o jei nori šleptelt neskaudžiai, teks palaikyti kiek didesnį greitį, o didesnis greitis ant pakilimo tako pradžios ratams pasiekus žemę reiškia ką? Žemasparniui reikia trumpesnio pačio kieto tako, bet ir už tako turi būti ne kalnai ir ne medžiai, bent jau laukai, kad būtu galima saugiai sumažinti greitį ir naudotis ground effect. O pakyla žemasparnis nuo trumpesnio tako vienareikšmiškai.
Paramotoras 2018-05-02 15:19
Na tik jau. Nesvaiciok kas nereikia. Zemasparniai visuoemt greitesni nei aukstasparniai ir prispausti prie tako yra reikalu. Skraidom zinom.
kurmis 2018-05-02 18:06
Šiaip tokie, kaip dash-8 ir kiti, lėktuvai vadinami turbosraigtiniais, o ne propeleriniais.
bahuriux 2018-05-02 18:56
Jei tu lygini jak 52 tipo lėktuvą vs PZL-104 WILGA 35 tada sutinku su tavim dėl greičių, bet paimk tą patį lėktuvą, kad ir kokia jo paskirtis ir perdaryk iš žemasparnio į aukštasparnį ir atvirkščiai. Manai keisis jo greitis vien dėl to? Abejoju nes masė variklis ir sparnų plotas liks taspats, aš tą turiu galvoj lygindamas kilimo, tūpimo ir kreiserinį greičius.