„Kamaz“ pagamino itin sunkioms sąlygoms pritaikytą sunkvežimį: galės įveikti bet kokio tipo bekelę ir važiuos net esant -50° C laipsnių (Video) (5)
Pirmasis „Kamaz Arktika“ prototipas buvo pristatytas 2017 metų pabaigoje vykusioje „Vuzpromexpo“ technikos parodoje. Gigantiškas mėlynas sunkvežimis tuomet sukėlė didžiulį rusų žiniasklaidos susidomėjimą – savo išorės dizainu ir konstrukcija jis buvo nepanašus į jokį kitą koncerno gaminį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Galimybės ir finansavimas tokios neeilinės transporto priemonės projektui atsirado po to, kai Rusijoje buvo patvirtinta Arkties regiono ekonominė plėtra.
Iki 2020 metų bus plečiamos visos toli šalies šiaurėje įkurtos tyrimų bazės, o rusai rimtai nusiteikę įsisavinti didžiulėje teritorijoje glūdinčius gamtinius išteklius.
Šaliai reikėjo mašinos, su kuria mažai pažįstamas teritorijas galėtų leistis tiriamosios ekspedicijos su mokslininkais, mineralinių išteklių ieškotojais ir medikais. Taip pat ją galėtų naudoti ir ministerija atsakinga už civilinę gynybą, ekstremalių situacijų sprendimą ir stichinių nelaimių likvidavimą.
Kaip ir buvo galima tikėtis, pasiūlymą sukurti itin sunkiomis sąlygomis eksploatuojamą sunkvežimį, gavo vietos gamintojas „Kamaz“.
Prisidėjo ir mokslininkai
Sunkvežimio tobulinimui reikalingas išlaidas gamintojas pasidalino su Švietimo ministerija. Padedant jos atstovams prie projekto prisidėjo Baumano vardo aukštoji technikos mokykla ir Maskvos politechnikos universiteto mokslininkai.
Projekto vadovas ir vyriausiasis konstruktorius Sergejus Nazarenko pasakojo, kad komandai buvo duota užduotis iki 2018 metų pagaminti du sunkvežimius: vienas turėjo būti varomas trimis, o kitas – keturiomis ašimis.
Anot inžinieriaus, pirmasis padidinto pravažumo sunkiasvoris jau paruoštas. Jame sumontuotas klasikinis V8 tipo variklis ir mechaninė pavarų dėžė.
Skirtas ekstremalioms sąlygoms
S. Nazarenko sakė, kad sunkvežimis bus naudojamas Tolimosios Šiaurės ir Arkties rajonuose, todėl turi veikti ir esant ekstremaliai temperatūrai, kuri gali siekti iki minus 50 laipsnių pagal Celsijų.
Taip pat jis turi įveikti bet kokio tipo bekelę – sniegą, smėlį ar pavasarinio atlydžio purvynus.
Esminė konstrukcijos ypatybė, anot inžinieriaus, yra šarnyrinis rėmo sujungimas. Sunkvežimis vairuojamas ne pasukant priekinius ratus, o lenkiant visą kėbulą. Toks sprendimas buvo priimtas dėl didžiulių ratų, kurių plotis būtų labai apribojęs galimybes juos pasukti į šonus, o tuo pačiu – ir manevringumą.
Įspūdingo pločio padangos
„Kamaz Arktika“ itin platūs ratai buvo sumontuoti tam, kad sunkvežimis galėtų važiuoti netvirtu paviršiumi, pavyzdžiui, pelkėta vietove arba puriu sniegu. Gali būti montuojamos 1000 arba 700 milimetrų pločio padangos.
Antruoju atveju sunkvežimis netgi atitinka kaimynėje šalyje galiojančius techninius reikalavimus ir gali važiuoti bendrojo naudojimo keliais.
Didžiosios padangos taip pat turi slėgio reguliavimo funkciją ir yra skirtos važiuoti itin sudėtingomis sąlygomis.
Šiaurinių regionų šturmui skirto sunkvežimio masės siekia 13 tonų, o prošvaisa – 677 milimetrus.
Vietos su patogumais
Įspūdinga mašina taip pat aprūpinta gyvenamuoju moduliu. Jame yra visi patogumai, todėl keleiviai gali atsipalaiduoti kelionių metu arba laukti pagalbos nelaimės atveju.
S. Nazarenko teigimu, turimų resursų, priklausomai nuo keleivių skaičiaus, užtektų mažiausiai trims dienoms.
„Modulyje yra miegamosios vietos, dušas, tualetas, mikrobangų krosnelė, šildytuvas, vandens atsargos, kriauklė, televizorius, palydovinio ryšio telefonas, viryklė ir elektros generatorius“, – dėstė inžinierius. Taip pat numatyta galimybė čia montuoti ir kondicionierių. Gyvenamąjį modulį projektavo privati kompanija „SKB–Mami“.
Įžvelgė privalumus
„Kamaz“ atstovai pripažįsta, kad Rusijoje gaminami įvairūs arktiniams regionams skirti visureigiai. Visgi projekto vadovas įsitikinęs, kad jų sunkvežimis bus konkurencingas.
„Mūsų transporto priemonės privalumai yra tvirta konstrukcija ir didelis variklio sukimo momentas“, – pabrėžė S. Nazarenko.
Pirmoji sukonstruota mašina šiuo metu yra Naberežnyje Čelnai gyvenvietėje, kur vykdomi bandomieji važiavimai. Vasaros pradžioje didysis sunkvežimis dar bus demonstruojamas įvairiose parodose, o vėliau pajudės link šaltųjų šalies rajonų. Antra transporto priemonė su keturiomis varomomis ašimis, naujos kartos „Kamaz“ varikliu, kabina ir automatine pavarų dėže bus pagaminta iki šių metų pabaigos.