Garsiausi pasaulio laivai. 6 vieta: kaip viena ilga kelionė sukėlė didelį smūgį religijai ir padarė vieną iš pačių didžiausių atradimų mokslo istorijoje  ()

Laivyba ne vieną šimtmetį buvo viena iš svarbiausių keliavimo, karybos ir ekonomikos priemonių. Per tokį ilgą laiką nutiko ne vienas pasaulio istorijai svarbus įvykis, kuriame vienaip ar kitaip figūravo koks nors laivas. Sąrašas kiekvieno žmogaus asmenine nuomone gali skirtis. Jis yra sudarytas pagal autoriaus požiūrį į paliktus unikalius pėdsakus, siejančiu laivą ir tai ką visi žinome.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

6 vieta. „HMS Beagle“

Šis burlaivis — vienas iš tų retų pavyzdžių, kai laivo vardas įsirašė į istoriją ne dėl ypatingų techninių sprendimų panaudotų statyboje ar atliktų nepakartojamų žygdarbių. „HMS Beagle“ tiesiog atliko savo darbą, o juo keliavęs žymus žmogus savąjį, taip ilgiems laikams įrašydamas į istoriją.

Pačioje XIX amžiaus pradžioje britų laivynas, išgyvenantis savo aukso amžių, sukūrė čerokio klasės būrinių laivų klasę. Tai buvo itin patikimi karo laivai. Jais buvo galima plaukti ilgus atstumus.  Vienas jų, „HMS Beagle“, turėjo tris didžiąsias savo keliones. Visos jos buvo taikios.

Pati pirmoji burlaiviui suteikė galimybę praplaukti netoli Ugnies žemės Pietų Amerikoje. Jos žymė geografijos vardyne — Biglio sąsiauris tarp kelių salų šioje nesvetingoje teritorijoje apsuptoje kalnų, ledynų bei šaltų Ramiojo ir Atlanto vandenyno srovių sudarančių puikią terpę gyvuoti gausybei paukščių.

Antrosios kelionės metu galėjo didžiuotis esantis vienas iš pirmųjų pasaulio laivų turinčiu įrengtą žaibolaidį. Įgula buvo pasiųsta dar geriau ištyrinėti tokias vietas kaip Galapagai ar Kokosų salos.

Trečiosios kelionės tikslais tapo geresnis Australijos pažinimas. Timoro jūroje, netoli dabartinio Darvino miesto, buvo atrasta srovė ir pavadinta laivo gerbei Biglio srove.

Visgi ne vien laivu atlikti geografiniai atradimai paliko garsą istorijoje. Antrosios kelionės metu, šiuo laivu plaukė garsusis tyrinėtojas Čarlzas Darvinas. Iš Plimuto, 1831 metų gruodžio 27 d., pradėjęs penkerių metų kelionę Darvinas aplankė ilgai nuo žmonijos įtakos buvusias salų sistemas. Lygino kaip jų flora ir fauna skiriasi nuo vyravusios žemyninėje P. Amerikoje. Šios kelionės dienoraštis buvo išleistas kaip kelių tomų knyga: „Kelionė Bigliu“ (ang. „The Voyage of the Bigley“).

Knyga ne tik tapo labai populiari savo laiku, bet ir kertiniu pagrindu sekančios Darvino knygos, kurią žinome kaip „Rūšių atsiradimas“. Garsiausioji pasaulio suvokimą pakeitęs 1859 metų leidinys iškėlė prielaidas apie pokyčius gamtoje vykstant natūraliai aplinkai. Knygos pagrindą sudarė būtent tos kelionės laivu surinktų faktų analizė.

Žinome kokią įtaką evoliucijos teorija padarė pasaulio suvokimui. Kaip nuo tų laikų pasikeitė religijos ir politikos santykis. Galiausiai tą teorija buvo vienas iš svarbiausių darbų leidusių atsirasti genetikos mokslui. Negalime neįvertinti „HMS Beagle“ kelionės svarbos. O įamžinimas literatūroje tik sustiprino palikimą.

Iki šių dienų istorinis laivas neišliko. Manoma, kad 1845 metais nurašytas kaip karo tarnybai nebetinkantis laivas. Biglis dar kurį laiką plaukiojo kaip pakrantės sargybos laivas saugantis Esekso grafystę nuo kontrabandos. Maždaug 1870 metais buvo parduotas išardymui.

2011 metais Čilėje esančio Punta Arenaso miesto muziejus ėmėsi įspūdingo projekto, kuriuo buvo pradėtas atkurti realaus dydžio „HMS Beagle“ laivas. Šiuo metu laivas jau beveik baigtas. Pačioje idėjos įgyvendinimo pradžioje buvo planuota su atkurtu laivu pakartoti legendinį Darvino kelionės maršrutą. Tad gali būti, kad jau greit 235 tonų didysis burlaivis vėl skros vandenynų bangas.

Sąrašą sudarė Arnas Mulokas, laukite tęsinio

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Arnas Mulokas
(26)
(5)
(21)

Komentarai ()