Palygino kiniškus automobilius su europietiškais: neįtikėtinai pasikeitusi situacija (8)
Daugeliui vis dar įprasta juoktis iš kiniškų automobilių technologijų ir jų detalių. Daugelis automobilistų mano, kad jos nė per nago juodymą neprilygsta pagamintoms Europoje, kurias gegužės 16–18 dienomis bus galima pamatyti Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančioje parodoje „Mechanika 2018“, rašoma pranešime žiniasklaidai. Vis dėlto kai kurie Europą pasiekiantys Kinijos gamintojų produktai savo kokybe gali maloniai nustebinti.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kiniškus automobilius išbandęs Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) vadovas Vitoldas Milius gali tik patvirtinti, kad visi šioje šalyje suprojektuoti ir pagaminti automobiliai nė kiek neatsilieka nuo europietiškų. Gegužės 18 dieną 13.30 val. parodoje „Mechanika 2018“ vyks konferencija „Pokyčiai servisuose: mechanikai virsta inžinieriais“, kurioje vienas iš pranešėjų bus V. Milius. Jis pasakos apie Kinijos automobilių verslą bei pristatys karščiausias tarptautinės Pekino parodos naujienas.
Progresuoja greičiau nei diena naktį keičia
Dar prieš penkerius metus kinų automobilių gamintojai bandė Europos rinkai „prakišti“ pirmuosius savo automobilius. Jie buvo išjuokti tiek žiniasklaidos, tiek specialistų, tiek klientų. Kadangi nuo tada kinai didžiosiose Senojo žemyno parodose jokių rimtų ambicijų vėl užkariauti šią rinką nerodė, itin atmestinai surinktos prastos europietiškų automobilių kopijos – paskutinis mūsų galvoje įsiminęs Kinijos automobilių pramonės vaizdinys.
Vis dėlto visą pasaulį automobiliais maišantis V. Milius sako, kad daugiausiai gyventojų turinčioje šalyje per tuos metus viskas radikaliai pasikeitė. Ir stipriai keičiasi kasmet: tai jam rodo eilinis vizitas į Pekino automobilių parodą.
„Labiausiai stebina progreso sparta. Jau pernai sakiau, kad juoktis nebėra iš ko, nes kinai jau gamina gerus automobilius. Šiemet jie buvo dar geresni ir skirtumas akivaizdus. Praėjo tik metai, o parodoje – visiškai kiti modeliai ir kita kokybė. Dar pernai su kolegomis juokėmės tik iš nacionalinių automobilių multimedijos bruožų. Ji buvo labai kiniška, priminė 1985 metų disko stilių. Šiemet ji jau nelabai skiriasi nuo, tarkim, „Audi“ multimedijos, jeigu ją įvardintume kaip gerą pavyzdį“, – kalbėjo V. Milius.
Parodoje galima pasižiūrėti bendrą automobilio vaizdą, įsėsti į saloną, pajusti kokybę, patikrinti ergonomiką. Ekspertas sako, kad šis vaizdas – geras. Tačiau ryškių žibintų šviesoje ne viskas atsiskleidžia: stovinčiame automobilyje nesužinosi, kaip dirba važiuoklė, variklis draugauja su transmisija, ar važiavimas suteikia pasitikėjimo. Vitoldas gali komentuoti ir šiuos dalykus, mat tiesiai iš parodos nurūko į „Test the best China“ rinkimus, kuriuose įvairiausiomis sąlygomis išbandė daugiau nei tuziną Kinijoje sukurtų ir pagamintų automobilių.
Nebėra iš ko juoktis
„Nepasakysiu nieko stebuklinga, bet tos mašinos važiuoja puikiai, varikliai dera su greičių dėžėmis, pakabos niekuo nenusileidžia pasaulinėms tendencijoms. Kinai vis garsiau sako, kad išstums ir numarins iš savo rinkos korėjietiškus automobilius. Todėl, kad jų gaminami modeliai jau dabar yra tokie pat geri, kaip ir rytietiški: tiek kokybe, tiek važiavimo savybėmis. Tad kinams geriau pirkti vietinius automobilius, o ne importuotus.
Jie priversti gaminti gerus automobilius. Kinai perka europietiškus modelius, jie mėgsta „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“. Kinijos gamintojai supranta, kad jų vairuotojas žino, kokia turi būti kokybiška mašina. Ši rinka nėra uždara, jie turi visokių mašinų, kokių jiems tik reikia, tad ir vietiniai bet ko gaminti negali“, – samprotavo LAA vadovas.
Ar tai reiškia, kad jau netrukus vėl prasidės kiniškų automobilių invazija į Europą ir šį kartą ji bus sėkminga bei nukonkuruos visus senuosius mūsų automobilių gamintojus? V. Milius sako, kad kinai artimiausiu metu to neketina daryti, mat patys labai žavisi Europoje pagamintais automobiliais.
„Jie labai vertina Europoje sukurtus ir pagamintus automobilius. Jiems tai yra viršūnė, patys pripažįsta ir apie tai šneka rišliai, be jokios baimės. Ir jie būtent į mūsų modelius orientuojasi. Ar kopijuoji, ar perki žinias arba protus, natūralu, kad po kurio laiko gali pradėti gaminti tokius, galbūt net geresnius automobilius. Kinai taip daro. Jie neturi dyzelinių variklių, bet yra benzininių, hibridinių, elektrinių modelių, kokių tik nori greičių dėžių: mechaninių, paprastų automatinių, variatorių, dviejų sankabų automatinių. Atsisėdęs į kiekvieną automobilį turi žiūrėti, ką čia vairuosi ir ką apie tai rašo“, – prie kinų automobilių progreso grįžo V. Milius.
Jis pabrėžė, kad prie to labai prisideda ir komunistinės valstybės valdžia. „Kinijos valdžia labai stipriai skatina automobilių pramonę. Lygiai taip pat, kaip pas mus skatinami startuoliai. Kažkas sukuria aplikaciją, gauna daug pinigų plėtrai ir arba pavyksta ji, arba ne. Kinijoje tas pats su automobilių gamintojais: kasmet atsiranda labai daug naujų vardų, kurie sukuria įdomiausių modelių. Tik daugumos kitais metais gali nepamatyti. Didžiosios dalies pernai rinkos naujokų šiemet parodoje jau nebebuvo. Buvo kiti. Jiems arba pavyks eiti tolyn, arba ne. Išlieka įdomiausi gamintojai, valstybė juos remia“, – sakė pašnekovas.
Baimintis dar neverta
Kadangi kinų automobiliai jau nė kiek nenusileidžia pasaulinėms tendencijoms, kyla natūralus klausimas: kada pagaliau sulauksime jų Senojo žemyno rinkoje. Kinai, iš kurių europiečiai dar ne taip seniai juokėsi, šoktelėjo kelis tolimus žingsnius į priekį, bet visvien, panašu, kažko baiminasi.
„Kai bandėme jų gamintus automobilius, mums labai dažnai užduodavo įvairiausių klausimų, iš kurių paskutinis visada buvo toks pats: „Kaip manote, ar galima būtų šį modelį parduoti Europoje?“ Faktas, kad galima, tai – konkurencingi automobiliai, bet to nepakanka, reikia išplėtoto servisų tinklo.
Be to, kaina – taip pat didelė sėkmės dalis. Jie norėjo žinoti tik tiek, ar tie automobiliai kokybiškai atitinka standartus, o kainas gali sureguliuoti kaip tik reikės. Aš klausiau, ar jie planuoja pardavinėti šiuos automobilius Europoje, visi atsakė turintys tokių planų. O kada? Labai diplomatiškai atsakė, kad tada, kai bus pasiruošę“, – išdavė ekspertas.
V. Milius svarsto, kad automobilinės kinų invazijos į Europą bijoti dar nereikėtų. Nors tai ir geri automobiliai, jie neatitinka itin aukštų europietiškų ekologijos standartų. O jiems atitikti reikia daug investicijų, dėl to gali labai smarkiai išaugti produkto kaina.
„Ar greitai ateis kinai, priklausys nuo pačios šalies ar regiono pasirengimo ginti savo rinką. Vis dėlto pirmiausia Kinijos gamintojai tikriausiai žvalgysis į tokias rinkas kaip Indija, Rusija, Ukraina, kuriose ir dabar parduoda savo automobilius. Tai yra didelės rinkos, kurios neturi tokių griežtų reikalavimų kaip, pavyzdžiui, Europos Sąjunga, JAV. Manau, kad kinai skaičiuos. Kodėl jiems investuoti milžiniškus pinigus, kad patektų į Europą, kai vien Indijoje šiuo metu gyvena daugiau nei milijardas gyventojų, šalies ekonomika auga, žmonės perka naujas mašinas? O kiniški automobiliai tikrai geresni nei indų gamybos.
Vis dėlto, mano nuomone, kinai gali įsiveržti su elektromobiliais. Pekino parodoje mačiau elektromobilį, kuris atrodo gerai, ir, gamintojo teigimu, viena įkrova yra pajėgus nuvažiuoti 380 km atstumą. Ir kainuoja vos 12 tūkst. dolerių“, – svarstė automobilių rinkos ekspertas.