„Kia“ pristatys kitokį hibridą - kaip veiks 48 V sistema dyzeliniame automobilyje? (4)
Antroje šių metų pusėje korėjiečių „Kia Motors“ pristatys naują 48V įtampą naudojančią hibridinę „mild-hybrid“ sistemą. Pirmasis modelis, kuri gaus naujos kartos sistemą bus dyzelinį vidaus degimo variklį turintis „Sportage“, kiek vėliau ši bus įdiegta ir į „Ceed“ modelį, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Kia“ teigia, kad hibridinė sistema yra itin kompaktiška, tad ją sumontuoti bus galima į bet kurį gamos automobilį. Hibridinė sistema vidaus degimo varikliui leis ilgiau „ilsėtis“, elektros variklis – lengviau įsibėgėti. Taip pat pabrėžiama, kad „mild-hybrid“ sistemą turintys automobiliai nebus iš tinklo įkraunami hibridai.
Iki 2025 m. „Kia“ sakosi pasiūlysianti pirkėjams 16 įvairių modelių, su įvairiomis transmisijomis: penkis naujus hibridinius automobilius, penkis „plug-in“ tipo hibridus, penkis elektra varomus modelius ir vieną, varomą vandeniliu.
Naujoji hibridinė sistema bus poruojama su dyzelinu varomais varikliais. Šie turės naujos kartos SCR („Selective Catalytic Reduction“) technologiją, kuri leidžia 4 proc. pagal WLPT, arba 7 proc. pagal NEDC taršos testus sumažinti emisijas.
Kaip veikia sistema
Naujoji „Kia“ hibridinė technologija naudoja kompaktišką 48 voltų ličio-jonų bateriją ir naujos kartos starterį-generatorių MHSG („Mild-Hybrid Starter-Generator“). Elektronika šį itin greitai priverčia dirbti ir kaip starterį, ir kaip generatorių.
Elektros variklis su varikliu sujungtas diržine pavara. Automobiliui bėgėjantis, elektros variklis suteikia papildomą 10 kW galią vidaus degimo varikliui. Veikdamas kaip generatorius šis elektros variklis automobiliui riedant arba stabdant jo kinetinę energiją paverčia elektros energija ir krauna automobilio baterijas.
Automobiliui greitėjant baterija yra iškraunama – taip padedama vidaus degimo varikliui suteikiant papildomos galios ir sukimo momento padedama sukti ratus. Automobiliui lėtėjant arba riedant su įjungta pavara, kinetinė energija paverčiama elektra ir baterija yra įkraunama.
Sistema valdoma naujos kartos variklio kompiuteriu, kuris apskaičiuoja, kada geriausia energiją kaupti, o kada atiduoti, atsižvelgiant ne tik į vairavimo režimą, bet ir į baterijos būklę.
Šios baterijos galia naudojama ir „Stop & Start“ sistemai veikti. Jeigu baterija pakankamai įkrauta, automobiliui lėtėjant ar riedant įjungus pavarą, vidaus degimo variklis kuriam laikui gali būti visai išjungiamas, o prireikus – vėl įjungiamas.