Ar tikrai avarijos metu saugesnė elektromobilio baterija nei benzino bakas? Po avarijos Floridoje „Tesla“ elektromobilio baterija tapo beveik neužgesinama (Video) (4)
Į avariją Floridos valstijoje patekusio elektromobilio „Tesla Model S“ baterija po incidento ir po to, kai ugniagesiai užgesino pirminį gaisrą, buvo užsidegusi dar du kartus, nurodoma JAV nacionalinės transporto saugumo tarybos (NTSB) parengtoje avarijos tyrimo ataskaitoje. Dėl šių NTSB išvadų vėl kilo diskusijos dėl nepakankamo „Tesla“ baterijų saugumo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Anksčiau buvo pranešta, kad per gegužės 8 dieną viename Floridos valstijos greitkelyje įvykusią avariją du žmonės žuvo, o dar vienas buvo sunkiai sužeistas.
NTSB išsiaiškino, kad paskutinėmis sekundėmis prieš avariją „Tesla“ elektromobilis 116 mylių per valandą (daugiau kaip 185 kilometrų per valandą) greičiu įlėkė į posūkį, nors didžiausias leistinas greitis toje vietoje sudarė 25 mylias per valandą. 18-metis „Tesla“ vairuotojas, matyt, nesuvaldė automobilio, kuris rėžėsi į atitvarą, tęsė judėjimą, atsitrenkė į sieną antrą kartą ir užsidegė.
Į įvykio vietą atvykus ugniagesiams, automobilis jau buvo paskendęs liepsnose. Gaisrui užgesinti buvo panaudota neįprastai daug tokiam atvejui – nuo 750 iki 1,1 tūkst. litrų – vandens ir putų.
Kraunant elektromobilį ant evakuatoriaus platformos, baterija vėl užsidegė, o atvykus į specialią stovėjimo aikštelę, ji užsiliepsnojo trečią kartą. Priežasčių, kodėl tai galėjo įvykti, NTSB nenurodo. „Tesla“ šio atvejo nekomentuoja.
Pavasarį po avarijos Kalifornijoje užsidegė kito modelio „Tesla“ elektromobilio (visureigio „Model X“) baterija. O birželį aktorė Mary McCormack internete paskelbė vaizdo įrašą, kuriame matyti liepsnojantis jos vyro „Tesla Model S“ elektromobilis, kuris užsidegė jam be jokių incidentų važiuojant Los Andželo gatve.
Prieš tai „Tesla“ tikino, kad jos elektromobilių baterijos retai kada gali būti apgadintos taip, kad galėtų užsidegti, ir bet kokiu atveju yra suprojektuotos taip, kad ugnis būtų silpnesnė ir plistų lėčiau negu tuo atveju, kai užsidega benzininis variklis.
„Neturi būti absoliučiai jokių abejonių – baterija automobilyje yra saugiau negu didžiulis itin degaus skysčio bakas“, – tuomet teigė įmonės vadovas Elonas Muskas.