Keistas laivybos incidentas ir sunkus „Mazda“ sprendimas - kodėl staiga pasviro vandenynų autovežis?  (3)

„Cougar Ace“ laivas, pastatytas 1993 metais, buvo tikras vandenynų autovežis - kartą šis laivas į Kanados uostą pristatė net 5214 automobilių. 2005 metais tai buvo rekordinis skaičius, parodantis šio laivo potencialą ir ekonominį efektyvumą. Tačiau jau 2006 metais „Cougar Ace“ atrodė taip, kaip matote nuotraukoje - apvirtęs ant šono. Kaip tai galėjo padaryti keli tūkstančiai „Mazda“ automobilių?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tą kartą „Cougar Ace“ net nebuvo pilnai pakrautas - jame buvo vos daugiau nei 4800 automobilių, absoliuti dauguma kurių buvo nedidelės „Mazda“ markės mašinos. Laivo galimybių ribos toli gražu nebuvo pasiektos ir jis tikrai galėjo pasikrauti dar ne šimtą automobilių. Tačiau artėjant prie Šiaurės Amerikos krantų kažkas nutiko ir „Cougar Ace“ stipriai pakrypo ant šono. Pasirodo, net ir tokį įspūdingą laivą gali nugramzdinti kvaila žmogiška klaida.

Artėdami prie Šiaurės Amerikos krantų Japonijos krovininiai laivai turi atsikratyti balasto. Tai - vanduo, kuris, padeda išlaikyti laivo stabilumą. Jo tenka atsikratyti todėl, kad su balastiniu vandeniu įsiurbiama ir įvairių gyvų organizmų, kurie gali tapti invazinėmis rūšimis. Taigi, „Cougar Ace“ turėjo išpilti balastinį vandenį, kad galėtų pristatyti vertingą krovinį. Tuo pat metu balastinės talpos turėjo būti pripildytos nauju vandeniu. Tačiau kažkas įvyko ir naujas vanduo į laivą neplūstelėjo. Iki šiol nežinoma, kas nutiko, bet yra dvi versijos - įgulos klaida ir mįslinga banga, kuri pakreipė laivą prieš jam tampant stabiliu.

„Cougar Ace“ pakrypo 60 laipsnių kampu. Visi 23 įgulos nariai išgyveno, tik vienas patyrė sužeidimą. Laivas taip pat didelių pažeidimų nepatyrė, bet automobiliai pakibo ant savo tvirtinimo diržų. Keliems diržams trūkus, 41 automobilis nudardėjo žemyn, bet absoliuti dauguma jų liko savo vietose - pakrypę, kai kur apibraižyti, bet saugiai pritvirtinti prie pasvirusio laivo grindų.

Jau po savaitės laivą aplankė ekspertai, ieškantys būdų kaip „Cougar Ace“ sugrąžinti į krantą. Vienas laivų architektas Marty Johnsonas palikdamas laivą paslydo, nukrito žemyn ir žuvo. Po kelių mėnesių „Cougar Ace“ buvo nutemptas iki Aleutų salų, o kiek vėliau buvo ištiesintas ir atiduotas savininkams. Automobiliai buvo iškrauti Portlande, bet ką su jais daryti?

Tik 68 automobiliai buvo apgadinti ir šie pažeidimai buvo smulkūs. Visgi, „Mazda“ kurį laiką galvojo, ką daryti su tūkstančiais savo automobilių. Ekspertai juos gerai apžiūrėjo ir jokių pažeidimų nenustatė. Visgi, niekas tiksliai negalėjo pasakyti, kas galėjo nutikti automobiliams, kurie kelis mėnesius buvo pakrypę ant nailoninių diržų. „Mazda“ priėmė sunkų sprendimą - naujutėlaičiai automobiliai per porą metų buvo sunaikinti. Japonų automobilių gamintojas pasistengė, kad neliktų jokių detalių, kurias galėtų panaudoti kitų „Mazda“ automobilių savininkai. Buvo norima sumažinti nelaimingo atsitikimo ar garantinio įvykio tikimybę. Nuostoliai buvo nemaži, bet automobiliai buvo susmulkinti - iš jų liko tik metalo laužo krūva.

Beje, norime sukelti šiek tiek skausmo ir didžiausiems automobilių mylėtojams. Tarp 4703 „Cougar Ace“ buvusių „Mazda“ automobilių buvo ir 295 MX-5 kabrioletai, penki „Mazdaspeed6“ sportiniai sedanai ir 214 RX-8 automobilių. Visi jie buvo sunaikinti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(76)
(15)
(61)

Komentarai (3)