Kaip kiniški telefonai pralenkė net „Samsung“ gaminius: kuo tokia ypatinga Azijos išmaniųjų telefonų rinka? ()
Praeiti metai kompanijai „Samsung“ buvo iš tiesų įsimintini – pagal užimamą rinkos dalį buvo pralenkta pagrindinė konkurentė „Apple“ ir tokiu būdu užsitikrinta pasaulyje pirmaujančio išmaniųjų telefonų prekinio ženklo lyderio pozicija. Visa tai prasidėjo pirmajame 2017 metų ketvirtyje, kuomet jų flagmanai pademonstravo kur kas geresnius rezultatus.
Kaip bebūtų, tai nėra pagrindinis praeitų metų netikėtumas. Kur kas labiau stebina tai, jog itin išpopuliarėjo Kinijos išmaniųjų telefonų prekiniai ženklai, sėkmingai uždominavę Azijos rinką ir pademonstravę geresnius pardavimus nei tokie gigantai kaip „Apple“, „Samsung“ ar „LG“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip kiniški prekės ženklai nukonkuravo „Samsung“?
Iš pradžių įvesime jus į kontekstą – kompanija „Samsung“ jau daugelį metų buvo lyderiaujanti išmaniųjų telefonų pardavėja Pietų Azijos regione. Nepaisant didelės sėkmės 2017 metais, kompanija nesugebėjo išlaikyti lyderio pozicijos būtent šioje rinkoje. Kinijos išmaniųjų telefonų gamintojai sėkmingai užkariavo rinkas augančios ekonomikos šalyse, tokiose kaip Malaizija, Filipinai, Tailandas ar Indonezija.
Šiose šalyse trys Kinijos gigantai – „Oppo“, „Vivo“ ir „Huawei“ praeitais metais pardavė net 29,7 milijono išmaniųjų telefonų. Toks skaičius net 29% geresnis už „Samsung“.
Nors „Samsung“ ir išlieka geriausiai parduodamu išmaniųjų telefonų prekiniu ženklu Azijos rinkoje (29,3 milijonų pardavimų pernai), kompanija nesugebėjo pažaboti augančios konkurencijos tam tikruose Azijos regionuose.
Yra keletas priežasčių, kodėl taip nutiko. Visų pirma, vietinė Kinijos išmaniųjų telefonų rinka per keletą pastarųjų metų traukėsi, ko pasekoje gamintojai buvo paskatinti investuoti į užsienio rinkas ir globalių prekinių ženklų kūrimą. Visų antra, kinai sugeba sėkmingai optimizuoti gamybos procesus ir išmaniuosius pagaminti pigiau, bet nenuskriaudžiant kokybės ar funkcionalumo. Tai leidžia pasiūlyti geresnes kainas pirkėjams ir gauti komercinį pranašumą, ypač kai kalbama apie neturtingus ar besivystančius regionus.
Kuo išskirtinė Azijos rinka?
Turint omenyje šiuos pokyčius, nieko nestebintų jei Kinijos gamintojai padidintų savo populiarumą Europoje ir kituose regionuose. Nereikia pamiršti, jog pagal preliminarius skaičiavimus, kompanija „Huawei“ savo flagmaną pagamina per pusę pigiau, nei jo tikroji vertė.
Kuomet rinkoje dominuoja itin pažangūs, tačiau tuo pačiu ir brangūs išmanieji telefonai, galimybė pasiūlyti ne mažiau kokybiškus, bet kur kas pigesnius įrenginius yra didžiulis privalumas.
Išvados
Nors atrodo, jog išmaniųjų telefonų rinkos perspektyvos labai aiškios, tebevykstantis prekybos karas tarp JAV ir Kinijos bei keleto kitų regionų gali sudrumsti nusistovėjusius vandenis.
Tiek JAV, kiek ir Kinija pastaraisiais metais patyrė staigius valiutų kainų kitimus, kuomet tarp šių dviejų super valstybių pritaikomi nauji prekybos tarifai. Tai gali įtakoti ir didelių kompanijų akcijų vertė, todėl tiek „Apple“, tiek ir „Huawei“ 2018 metais gali pajusti nenumatytus pokyčius.