Kaip W. O. Bentley pradėjo eksperimentą, o viskas baigėsi automobilių revoliucija (Video)  ()

„Sukurti greitą, gerą automobilį, geriausią savo klasėje“. Tai – „Bentley“ įmonės įkūrėjo Walterio Oweno Bentley moto, apibūdinantis jo požiūrį į automobilių kūrimą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pirmaisiais savo lenktyniavimo metais W. O. Bentley importuodavo automobilius iš Prancūzijos, gamintus „Doriot, Flandrin & Parant“ įmonėje. Vieno apsilankymo DFP būstinėje metu jis nusistebėjo, koks lengvas yra aliuminio lakštas ir svarstė apie šios medžiagos naudojimą varikliuose – pavyzdžiui, gaminant stūmoklius.

Anksčiau aliuminis buvo laikomas silpnu ir aukštai temperatūrai neatspariu metalu, tačiau W. O. sukūrė naują produktą – į aliuminį pridėjo vario. Naujasis lydinys buvo ir lengvas, ir tvirtas. Ir, svarbiausia, patikimas.

W. O. Bentley pradėjo montuoti naujo lydinio stūmoklius į savo sportinį automobilį. Rezultatas buvo matyti iškart – pergales dėl lengviau besisukančio variklio pasiekti tapo kur kas lengviau. Kai prasidėjo Pirmasis pasaulinis karas, išradėjas prisijungė prie karališkosios britų kariuomenės ir pristatė savo išradimą: lengvesni stūmokliai pridėjo kariniams lėktuvams galios ir patikimumo.

Kai karas baigėsi, W. O. Bentley galėjo panaudoti savo išradimą automobiliuose ir pradėti šios industrijos revoliuciją. Taip 1919 m. liepos 10 d. gimė „Bentley Motors“.

Pergalės Le Mano 24 val. lenktynėse

Greiti ir patikimi automobiliai netrukus sulaukė susidomėjimo ir jauni pasiturintys vyrai bei moterys susibūrė į „Bentley Boys and Girls“ grupę. Jie lenktyniavo „Bentley“ automobiliais Le Mano 24 val. lenktynėse ir vis skatino Walterį atrasti naujas ribas automobilių inžinerijoje. Jam puikiai sekėsi – per septynerius metus Le Mano lenktynėse buvo pasiektos penkios pergalės.

1927-ųjų pergalė buvo nelengva: Sammy Daviso ir Dudley Benjafieldo vairuojamas automobilis pateko į incidentą. Du iš trijų automobilių iš lenktynių po šios avarijos pasitraukė, o S. Daviso ir D. Benjafieldo „Bentley“, nepaisant apgadinimų, pasiekė finišą pirmoje vietoje. Grįžę į Londoną jie automobilį atgabeno į „Savoy“ viešbutį – čia „Bentley“ tapo centrine šventinės pergalės vakarienės dalimi.

1930-aisiais „Bentley Boy“ Woolfas Barnato susilažino, kad aplenks traukinį kelyje iš Kanų į Kalė. Jis padarė dar daugiau – kai traukinys pasiekė Kalė stotį, W. Barnato jau buvo savo klube Londone. Tiesa, didžioji dalis lažybose laimėtos sumos buvo išleista baudoms už lenktynes Prancūzijos keliais.

Šiais laikais „Bentley Boys and Girls“ pergalių troškulį malšina tik lenktynių trasose. 2003-aisiais Guy Smithas, Dindo Capello, Tomas Kristensenas, Johnny Herbertas, Davidas Brabhamas ir Markas Blundellas Le Mano 24 val. lenktynėse užėmė pirmą ir antrą vietas – tai įvyko praėjus lygiai 73 metams nuo pirmojo analogiško „Bentley“ komandos pasiekimo. Komanda neapsiriboja vienomis lenktynėmis – „Bentley“ GT3 automobiliai visame pasaulyje tęsia lenktyniavimo istoriją.

Perkėlė į visureigį

Dešimtmečius trunkančią istoriją lenktynių trasose „Bentley“ 2015-aisiais gerokai paįvairino su visiškai nauju automobiliu – visureigiu „Bentayga“. Pirmasis pasaulyje prabangos segmento SUV patyrė įvairiausių išbandymų: įveikė kopas Jungtiniuose Arabų Emyratuose, ledą Arktyje, karštį ir purvą Keiptaune bei įvairiausių sąlygų kokteilį Češyro laukuose, netoli „Bentley“ gamyklos Kru.

2018-ųjų birželį „Bentayga“ patyrė patį didžiausią išbandymą – dalyvavo tarptautinėse kalnų lenktynėse „Pikes Peak“, dar žinomas kaip lenktynes iki debesų. 20 km maršrute Kolorado valstijoje yra 156 posūkiai, o pakilti tenka net į 4 302 m aukštį.

Prie „Bentayga“ vairo sėdo Rhysas Millenas, anksčiau jau du kartus nugalėjęs „Pikes Peak“ lenktynėse. Jis įveikė 20 km distanciją per 10 min. 49,9 sek. ir pagerino serijinės gamybos visureigių rekordą beveik dviem minutėmis.

Rekordą pasiekęs „Bentayga“ turėjo W12 variklį, pasiekiantį 600 AG bei 900 Nm, adaptyvią pneumatinę pakabą, aktyvią 48V įtampos posvyrio kontrolę bei anglies keraminius stabdžius. Nuo kasdienio „Bentayga“ rekordininką skyrė tik lenktynėse privalomi atributai – visureigyje buvo sumontuoti saugos lankai, įrengta sportinė gesinimo sistema, o standartines sėdynes pakeitė sportinės.

Dabar kiekvienas „Bentley“ yra surenkamas Kru mieste esančioje gamykloje, kurioje dirba daugiau nei 4 tūkstančiai kvalifikuotų darbuotojų. „Bentley“ kūrėjai pasižymi ištikimybe: ilgiausiai darbuotojas dirbo 40 metų, o viena šeima gali didžiuotis, jog čia darbuojasi keturios jos kartos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(10)
(1)
(9)

Komentarai ()