Nesileiskite kvailinami - jūsų automobilis yra pakankamai ekologiškas, o naujo pirkimas aplinkai pakenktų labiau

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Hm 2018-10-17 17:19
Senas benzininis automobilis su dujomis bus ekologiškesnis už bet kurį patį naujausią dyzelinį, benzininį ar hibridinį automobilį. Aišku jie nekapsi tepalai ar aušinimo skystis...
mindaugas.vaitiekūnas 2018-10-17 18:26
Man irgi nesuprantamas tas VW skandalas... Argumentai buvo tokie, kad auto neatitinka teršalų normų, kai tuo tarpu pačios normos buvo sugriežtintos dėl oro taršos. Finale automobiliai atšaukiami ir siunčiami po presu. Biurokratai laimingi, nes padarė tvarką - dar daugiau užteršė tą patį orą, dėl kurio grynumo patys ir kovoja. Teisingiausia būtų buvę nubausti kompaniją, sugriežtinti jos priežiūrą ir dar įpareigoti išmokėti tam tikras išmokas savo klientams. Kitas žingsnis - kokybiškų komponentų gamyba. Gerai straipsnyje pastebima, kad po presu atsiranda vis naujesni automobiliai. Tiksliau jie gaminami taip, kad ilgai ir netarnautų arba kad remontuot jų nebeapsimokėtų. Taigi vėl švaistomi resursai ir didinama oro tarša. Kada serijinės gamybos automobiliai bus standartizuoti? Kalbu apie technologinius mazgus, ne apie dizaino sprendimus. Na yra vienas komponentas, kuris manau labai plačiai paplitęs - valytuvų varikliukas. Mačiau net pramoniniuose įrenginiuose naudojamas. Bet tai turbūt viskas... Jau vien ratų rūšių kiek versijų. Kodėl nėra priimamas bendras standartas?!
wilkas 2018-10-17 20:08
Pamąstymai yra protingi, bet taip niekas nedarys. Dėl mokestinės sistemos, daug pigiau keisti stambų mazgą ar net automobilį, nei samdyti brangius meistrus, kad mazge rastų už kelis eurus sugedusią detalę ar savaitę kapstytųsi prie didesnės apimties gedimų. Nes visur gamyba robotizuota ir kainuoja pigiai, o remontui ir priežiūrai reikia žmogaus ir kainuoja brangiai. Kuo toliau, tuo šis ratas labiau įsibėgėja, nes dėl darbo jėgos brangumo vis daugiau viskas automatizuojama. Vienintelis būdas tai pakeisti yra apmokestinti gamybos taršą, kad apsimokėtų labiau taisyti, nei keisti į naują.
immortallt 2018-10-17 21:02
Taip, tik su sąlyga, kad savo seną važiuojantį išmesite į pakėlę, o ne parduosite. Automobiliai gaminami ne tam, kad sugestų, o piginama gamyba, nes klientams svarbu kaina ir kad jiems atlaikytų 5 metus, o ne rytų europiečiui tarnautų dar 15 metų.
AAA000 2018-10-17 22:18
neblogai galvoji - bet ivertinai viska neteisingai. remontuot irgi nera brangu. bet technika turi but specialiai pritaikyta ja remontuot. tas yra taikoma brangesneje technikoje - pvz zemes ukio ar specializuotoje - sakykim karineje. technika buna specialiai sukuriama, kad issiardytu pritaikytais remontuot mazgais. ir ten net buna numatyti specialiai patogiau sugendantys komponentai - kuriuos lengva keist. o dabar pardavineja technika - pritaikyta butent greitam surinkimui automatizuotoje linijoje. siuolaikiniam automobilyje prikista aplamai gal net iki 15-20% papildomo nereikalingo svorio - visokiu automatizuotos linijos poreikiams skirtu laikikliu - technologiniu atramu, stabilumo karkaseliu ir iskysu. kad galeti robotai vartyt visaip gamini, kad jis patogiai isidetu tik is vienos puses ir pan. islosiamas tik gamybos greitis. bet ne kokybe. kokybe kaip tik krenta - nes naudojama visokie keisti dizainai - adaptuoti surinkimui, o ne patvarumui. pvz vienkartiniai korpusiniai sulenkimai, uzsifiksuojantys kaisciavimai. visokios trumpalaikio naudojimo medziagos - visokios tarpines, klijai, organika. ir "siuolaikinis" automobilis sugenda jau vien nuo stovejimo sandely ufonautai cia net visokiu samokslo teoriju izvelgia ir dar galiu pasakyt - daznu atveju tai ne atpigina savikaina, o kaip tik isbrangina - nes vartotojas gauna "teise" nusipirkt ir visas automatizuotos gamybos islaidas o kadangi biurokratija tik dideja - ir paprastais automobiliais vazinet nebeleidziama - reikia visokiu "sertifikuotu" - palankios vartotojui technologijos tiesiog nebesugeba prasiskverbt. nes tiesiog nera rinkos. tik propaganda apie "laisva nesuvarzyta" rinka kur pastoviai plaunama cia visiem i smegenis nemokamai. Muskas pvz irgi nera joks inovatorius. jis tik sukaupe pakankamai kapitalo - visiskai atsitiktinai. sukaupe tiek, kad galetu ipirkt biurokratine nasta. ir igyvendino savo rozine elektromobiliu svajone jo genialumas ne inovatoriskume, o piniginiu srautu logistikoje. inovatoriskumo auras jis tiesiog perka
HardAxe 2018-10-18 00:10
o tu pirktum golf klases nauja autmobili salone uz 100k€ jeigu zinotum, kad jis lengva remontuojas ir laikys kokiu 15metu be gedimu ir tures 6 metu garantija? Ar geriau nusipirksi tris passatus po 33k vis pakeisdamas i naujasni? Gamintojai taikosi tik prie pirmo pirkejo poreikiu.
amas 2018-10-18 12:42
Kuri jau čia mašina taip ja nesiremontuoja? Kuri neturi standartizuotų detalių, jau nekalbant apie variklius. Bent jau mano fordukas, tai jopšikmat variklis 1.6 dyzelis, pirmą kesta buvo gerokia naujesnem citroene tokį pat pamatyt, poto pasidare bevaik aišku, vos ne pagal darbinį tūrį vienodi. Ir važiuoklės detalės taipat, nevisur nurodoma, bet irgi gyvas velnias vienodų detalių skirtinguose markėse, daugmaž, jei vienam koncernui priklauso, vienodos klasės mašina, tai ir dalys bus tospačios.
manciukaz 2018-10-18 14:12
Tu ford mašina vadini?
professor XXX 2018-10-18 14:55
Jeigu paprastai, tai pramonininkai derina kokybės santyki atsižvelgdami į kitas įstaigas, jų produktas turi palaikyti šalies ekonomika ir pelną, padėti surinkti mokesčius. Jeigu automobilis būtu negendantis, nepriklausomas nuo autoserviso paslaugų, tai ištiktu krizė, kuri priverstu pramonininkus atleisti darbuotojus, o valstybei tektu mokesčius didinti ant būtinų prekių.
dzo 2018-10-18 15:50
@HardAxe, blogas palyginimas. 3 passat po 33k arba golf is tavo pavyzdzio uz 40-50k. Kaina tikrai nesiektu 200k. Ir tas pats galioja bet kam - daikta reikia pabrangimt tik keliais/keliolika procentais kad jis butu ilgaamzizskesnis, kokybiskesnis
HardAxe 2018-10-18 16:37
Na nevisai, norint padaryt "bus ok" ir "gerai" kaina keičiasi. Pilnai cinkuoti kėbulą, didesniu sluoksniu cinko. Dėti galingą (ir brangesnį motorą), jį deforsuoti. Realiai visos važiuoklės/transmisijos detalės turi būti paskaičiuotos su didesne atsarga, įvertinus ir dėl to paaugusį svorį. Kokybiškesni elektronikos komponentai, ypač litavimo kokybė + kondensatoriai. Geresnė apsauga nuo aplinkos poveikio. + keli papildomi testavimo iteracijų ciklai. Arba privestinė EU garantija 10metų/200`000km kokybę pakeltų į naują lygį. Kaip rodo praktika - beveik visi įrenginiai puikiai atlaiko numatytą garantinį periodą. Nors realiai užtektų kažkaip apriboti progresą ir koncentruotis į kokybę vs kiekybę. Jeigu auto, telefonų ar belekokie kiti gamintojai galėtų išleisti naują modelį dvigubai rečiau jis būtų kokybiškesnis. Dabar visur kur pilna "nedadielkų", nespėjus jų pataisyt jau leidžiami nauji neišbaigti modeliai. Ir naujam modelyje vienas dalykas pataisytas, kitas atnaujintas ir sugadintas.
AAA000 2018-10-18 17:36
o kodel butinai beveik kibiru klases golf vs beveik limuzinas pasat? kodel negali but pasatas uz 33k€, kuris garantuotai suges po 5 metu vs pasatas uz 100k€ kuris laikys su garantija 15 metu ir dar paskui bet kada lengvai ir pigiai remontuosis. as tada imciau antra atveji net ir po sakykim 7 metu eksplotacijos uz 33k€ kainos ir buciau laimingas. o i ta pirma net po 5 metu nebeziureciau net jei uz metalo lauzo kaina +1€ siulytu. mane aplamai pilnai tenkintu automobilis kuris vaziuotu visa gyvenima ir labai pigiai remontuotusi. nes man svarbiau yra mano gyvenimo laikas. as jo nenoriu svaistyt ten kazkokiom nesamonem - kaip pirkimo forminimas, registracija, visokios technikines ar dar ten kokie dalba*obiniai isiskalinejimai. vat jei butu auto toks patvarus, beprobleminis ir kainuotu visumoje man taupiau nei visi tie "nauji" - imciau. ir garantuoju - jei ne visokie kvailiai - kur uzsinorejo visokiu popieriniu garantiju ir draudimu - jau seniai vazinetume visiskai saugiais ir labai ilgaamziais ir patvariais auto. vietoj realiu saugumu ir patvarumu mes dabar savo pinigus leidziam laikinoms garantijoms... pvz sakykim kosminese kelionese bus poreikis gaminiams, laikantiems bent 10-20 metu eksplotacijos - ir kaip tu toki nusipirksi - jei visi tegamina tik 2 metu garantini slamsta... nusprende matai teisininkai kazkokie istatymiskai itvirtint - kad taip reikia viska gamint... nei vienas zondas nebesugeba nuskrist nesugedes - ner eksplotacines patirties...
Hm 2018-10-18 20:22
Septintajame dešimtmetyje amerikiečiai atliko tokį eksperimentą, pagamino vieną nedidelę bandomąją partiją automobilių taikydami aviacinį standartą. Automobilio gamyba pabrango 20proc, bet praktiškai jokių gedimų...
technologas 2018-10-18 22:06
Toks mini straipsniukas apmąstymams apie tai, iš ko susideda automobilio kaina https://www.forbes.com/sites/quora/2013 ... 557dd55ad9 Pilna visokių "negamybinių" išlaidų, vien modelio sukūrimui gali būti išleisti milijardai. Na jau po to gaminant ir techniškai prižiūrint bando "atsigroti", pigiai pagaminti, brangiai prižiūrėti.
laurius 2018-10-18 23:47
Galima nuorodą į šaltinį? Ar čia vėl iš serijos "viena boba sakė"? Kodėl tuomet paprastas cesna lėktuvėlis kainuoja nuo 0,5 iki 2 mln$, kai tuo tarpu pilniausios komplektacijos šeimyninio septynviečio automobilio kaina nesiekia 50 tūkst. $?
jilted 2018-10-19 09:24
Šitie tikrai žinomi dėl jų ilgaamžiškumo. G klasės mersas net ir naujas laikomas labai patikimu. Problema tame, kad žmonės į automobilį žiūri panašiai kaip į telefoną. Jiems atsibosta, neatitinka kažkokių šiuolaikinių išvaizdos, saugumo, ekologijos ant popieriaus (išmetamosios dujos, kuras, galbūt medžiagos iš kurių pagamintos, ignoruojant gamybos ir seno automobilio utilizavimo žalą gamtai) standartų ir keičia. O kuomet keičia automobilį, visi nori naujo, nenaudoto, iš salono, kad nebūų "nudrožtas". Gamintojams irgi naudinga, kad šitas ratas suktūsi, nes kuo daugiau žmonės keis automobilius, tuo daugiau parduosi, tuo daugiau pinigų surinksi.
amas 2018-10-19 10:03
Ai jo tik pasatas Lietuvoj mašina. Ble ką aš galvojau...
technologas 2018-10-19 20:09
Destis kiek tų aviacinių standartų taikyta, kokiu lygiu. Kodėl lėktuvai brangūs? Nes kiekviena jų detalė turi praeiti bandymus ir gauti sertifikatus. Kiek tokios procedūros kainuoja verčiau nesigilinti - vis tiek ne visi skraidom, o tie, kas skraido - matomai neskaičiuoja. Beje, ~1940aisiais vidutiniai amerikonai visai galėjo įpirkti lėktuvus už metų atlyginimą, bet vėliau nusprendė, kad gyvybės svarbiau, reikia reguliuoti/sertifikuoti ir skrajūnai išbrango. Oro transporte ir konkurencija ne tokia lengva - sužinojus ką reikės įveikti norint įvesti lėktuvą rinkon - greičiausiai fantazija atšoktų. O žmogus greičiausiai turėjo omeny tiesiog aviacinį patikimumo standartą, be jokių sertifikatų. Šiek tiek didesnį atsargos koeficientą+reiklesnį kokybės tikrinimą.
Xdmin 2018-10-19 20:58
As manau, kad didesne problema yra patys pirkejai. Jie nenori patikimesnio modelio, jiems jo ir nereikia, nes ir naujas bus pakankamai patikimas. Jei galetu rinktis deforsuota ar forsuota varikli uz ta pacia kaina, aisku ims galingesni, nes perki sau, o po manes nors ir tvanas. Cinkuoti storesniu sluoksniu nemanau kad butu problema, bet kadangi garantija 5-7 metams tai butent tiek ir daro.
AAA000 2018-10-19 22:00
man butent tokie ir patinka. as juos keiciu del kitko - nes uzknisa visokios technikines del kokiu nors sunknistu lempu stikliuku atspalvio prisikabineja ir pan. man gaila savo gyvenimo laiko, kuri man sueda visokie sunknisti biurokratai - del to ir keiciu i naujesnius. ta prasme cia uzburtas ratas - dauguma pasidare visokie debilai "ale labai geri buhalteristikos-ekonomistikos" zinovai kazkokie. ir del ju as dabar turiu patirt nepatogumus ir suvarzymus su visokiom "atseit stabiluma ir geriove" didinanciom tvarkom... ir visos sitos vartotojiskos visuomenes skatinimo nesamones dar papildomai ekologines problemas sukele. ir jie cia matai nekaltuciai. vienakart prieis reikalas ir bus sutvarkyta tiesioginiai kaltininkai, o ne isgalvoti. nes ir sitam dalykui asmeninio laiko racionaliems zmonems gaila bet prieis momentas - kai jau apsimokes patvarkyt - nes susitaupys laiko sanaudos