Mintis apie „Audi“ logotipo keitimą supykdė markės gerbėjus, bet kodėl „Mazda“ savo logotipus keitė taip lengvai? (2)
„Audi“ JAV ir Vokietijoje užregistravo porą naujų logotipų. Dar neaišku, kur jie bus naudojami ir ar išvis juos dar kada nors kur nors pamatysime. Tačiau markės gerbėjai suskubo piktintis jau vien mintimi apie permainas - juk keturių žiedų logotipas yra lengvai atpažįstamas ir nieko blogo su juo nėra! Tačiau „Audi“ nėra vienintelė markė keitusi logotipus - „Mazda“ tai darė ne kartą - ar dar prisimenate šį?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Logotipas automobilių gamintojui yra labai svarbus. Jei jis nebus gražus, žmonės nenorės savęs asocijuoti su tokiu simboliu. Dar daugiau - jis privalo būti visuotinai atpažįstamas, veikti visame pasaulyje. Juk kai kurie paprasti simboliai gali būti panašūs į hieroglifus, žyminčius keiksmažodžius, ar priminti kokios nors nedoros organizacijos logotipą. „Audi“ tokios problemos neturi, tačiau užregistruoti du logotipai žmonėms nepatinka ir net yra lyginami su sekso žaislais.
„Mazda“ automobilius pradėjo gaminti dar 1931 metais. Anksčiau „Mazda“ gamino įvairius produktus iš kamštinės dangos, tada - mašinų dalis. Perėjimas prie automobilių gamybos buvo daug sėkmės atnešęs sprendimas, tačiau visais laikais automobiliams reikėjo logotipų. Taigi, „Mazda“ ėmė juos kurti.
Iš pradžių tai buvo tiesiog stilizuotas markės pavadinimas, tačiau jau po kelių metų pereita prie stilizuotos raidės M. Šis logotipas turėjo priminti Hirošimos kalnus ir tris raides M nuo „Mazda Motor Manufacturer“. Antrasis „Mazda“ logotipas naudotas gana ilgą laiką, tačiau tuomet jį pakeitė nauja stilizuota M. Po to sekė dar vienas stilizuotas pilnas „Mazda“ pavadinimas, o tada prasidėjo liepsnos.
„Mazda“ liepsnas jūs tikriausiai prisimenate. Dar daugiau - automobilių su šiais logotipais gatvėse vis dar yra. Pirmasis liepsnos logotipas buvo naudojamas tik metus - jo buvo būtina atsisakyti dėl panašumo į prancūzų „Renault“. Antroji liepsna buvo labiau užapvalinta, pakeistos jos proporcijos. Šis logotipas gyvavo 5 metus, o tada buvo pereita prie dabartinio.
Dabartinis „Mazda“ logotipas - tai stilizuota M, sukurta taip, kad primintų paukštį. Iš tikrųjų, tai ši M labiau primena V, nes ji yra integruota į logotipą juosiantį apskritimą. „Mazda“ teigia, kad šis logotipas simbolizuoja inovacijas ir augimą - išskleistų sparnų simbolizmas yra gana akivaizdus.
Taigi, jau 21 metus „Mazda“ savo logotipo žymiai nekeičia. Ir gerai - taip žmonėms lengviau įsiminti ir atpažinti šią markę, jos simboliką ir reikšmę. Tačiau kodėl anksčiau japonai taip dažnai keitė logotipus be didesnio pasipriešinimo, o štai vien gandai apie „Audi“ planus sukėlė tiek daug pasipiktinimo?
Iš tiesų tai nulėmė keli veiksniai. „Mazda“ savo logotipus keitė anksčiau, kai internetas dar nebuvo įsigalėjęs, nebuvo tiek daug stiprių markių gerbėjų klubų. Nuo 1975 iki 1991 metų „Mazda“, galima sakyti, tikro logotipo neturėjo, todėl jo pristatymas nesukėlė didelių emocijų - juk nieko nebuvo atsisakyta. Liepsnų pasikeitimas įvyko labai greitai ir buvo būtinas. Antroji liepsna taip pat simbolizavo rotorinius variklius, bet „Mazda“ dirbo ne tik su jais. Galiausiai, naujausias „Mazda“ logotipas yra gražus - jis mielas akiai, priešingai nei nuobodžiai atrodžiusios liepsnos.
Trumpai tariant, pirmųjų „Mazda“ logotipų niekas nepamena, liepsnos neužėmė kito logotipo vietos, o ir naudojamos buvo per trumpai, kad žmonės spėtų prie jų prisirišti. „Audi“ logotipas niekada taip drastiškai nesikeitė ir žmonės prie jo priprato - juk jis pasirodė dar prieš Antrąjį pasaulinį karą. Tačiau svarbiausia tai, kad naujieji logotipai neatrodo gražiai. Jie atrodo tarsi jiems kažko trūktų. Bet panikos kelti nereikėtų.
Logotipo keitimas - labai brangus veiksmas. Pabandykite įsivaizduoti, kiek yra pastatų, įrenginių, suvenyrų, knygų ir kitų daiktų su „Audi“ logotipu. Todėl naujieji simboliai greičiausiai nepakeis keturių žiedų. Galbūt jie bus naudojami naujoje produktų linijoje, o galbūt taip jų daugiau ir nepamatysime.