„Aerion AS2“ bus geresnis ir už legendinį „Concorde“ viršgarsinį lėktuvą – naujas „Affinity“ variklis, unikali kompiuterinė bei skridimo arti žemės sistema ir jau kalbama apie pardavimus (Video)  ()

„GE Aviation“ vėl skatina diskusijas apie civilinį viršgarsinį skrydį ir tam didelį impulsą davė tik ką pristatytas naujasis variklis, kurį pavadino „Affinity“.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2018-11-01 „Aerion AS2“ bus geresnis ir už legendinį „Concorde“ viršgarsinį lėktuvą – naujas „Affinity“ variklis, unikali kompiuterinė bei skridimo arti žemės sistema ir jau kalbama apie pardavimus (Video)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Naujasis variklis bus labai svarbi viršgarsinio verslo klasės lėktuvo „Aerion AS2“ dalis. Šis lėktuvas kuriamas bendradarbiaujant tokioms gerai žinomoms kompanijoms, kaip „Lockheed Martin“, „GE Aviation“ ir „Honeywell“.

Teigiama, kad naujasis lėktuvas su „Affinity“ varikliu gali transatlantinio skrydžio laiką sumažinti trimis valandomis.

Po to, kai gerai žinomas „Concorde“ viršgarsinis lėktuvas „išėjo į pensiją“, tokie viršgarsiniai ir įprastiems keleiviams prieinami skrydžiai tapo istorija, tačiau naujos „NASA“ ir įvairių kompanijų iniciatyvos žada atgaivinti šią idėją ir dėka naujųjų technologijų išspręsti kaštų, degalų naudojimo efektyvumo ir triukšmo problemas.

Pagrindinis naujojo variklio uždavinys, žinoma, yra dirbti geriau nei tai darė senasis „Rolls-Royce/Snecma Olympus 593“ variklis, kuris buvo įrengtas „Concorde“ lėktuve. Jis užtikrino, kad lėktuvas galėjo skristi 2,173 km/h greičiu arba pasiekti 1,8M (machas).

„GE“ teigia, kad „Affinity“ variklis, kuris kuriamas remiantis kompanijų turima patirtimi ir išmoktomis pamokomis dirbant su viršgarsiniais lėktuvais, demonstruos dar geresnius rezultatus.

Kompanijos daug detalių nepateikia, tačiau teigiama, kad naujasis variklis galės dirbti iki 18 kilometrų aukštyje, o teršalų išmetimai bus 20-50 % mažesni, palyginus su dabartiniais orlaivių standartais.

Taip pat variklis atitiks naujausius triukšmo reikalavimus, tad lėktuvas galės sumažinęs greitį iki tokio, kuris neviršija garso greičio, skristi gerokai žemesniame aukštyje virš žemės paviršiaus, o virš vandens – vėl skrieti kaip viršgarsinis lėktuvas.

Norėdami tai padaryti, jie panaudos „Full Authority Digital Engine Control (FADEC)“ kompiuterinę sistemą, galinčią kontroliuoti visus variklio veikimo aspektus be rankinių pakeitimų. Be to, nauji varikliai dirbs „Aerion“ pasiūlytų „natūralios laminarinio srauto koncepcijos“ pagrindu. Tai reiškia, kad dėka naujo sparnų ir fiuzeliažo dizaino bus sumažintas oro pasipriešinimas iki 20 %, o tai leis išvengti turbulencijų ir greičiau bei sklandžiau skristi.

„Aerion“ teigia, kad tokie inžineriniai sprendimai leis ne tik sumažinti eksploatavimo sąnaudas, bet ir žymiai padidins orlaivių asortimentą.

Planuojama, kad naujasis verslo klasės viršgarsinis lėktuvas „Aerion AS2“ pirmąjį skrydį atliks 2023 metais, o sertifikavimo procedūras pilnai įveiks iki 2025 metų.

Numatoma kaina orlaiviui yra 120 milijonų JAV dolerių, o tai yra dvigubai didesnė, palyginus su šiuo metu esančiu pačiu brangiausiu verslo klasės lėktuvu. Tačiau planuojama per ateinančius 10 metų parduoti bent 300 „Aerion AS2“ vienetų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
Autoriai: Darius Verbickas
(42)
(2)
(40)

Komentarai ()