Neįtikėtina medinio, 13 tonų sveriančio didžiausio visų laikų lėktuvo skrydžio istorija: turėjo gabenti 68 tonų krovinį, 750 karių ir du po 30 tonų sveriančius tankus „Sherman“ (Video)  (6)

1942 metais pačiame Antrojo pasaulinio karo įkarštyje per Atlantą plaukiojusius Sąjungininkų laivus reguliariai apšaudydavo vokiečių povandeniniai laivai, taip sutrikdydami atsargų ir karių kelionę į Europą, skelbia mashable.com.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Sąjungininkams buvo verkiant reikalingas būdas, kaip per vandenyną patikimai ir saugiai gabenti didelio masto strateginės reikšmės krovinius.

Pramonininkas iš Jungtinių Valstijų Henry Kaiseris ėmėsi vystyti idėją dėl būtinybės sukonstruoti precedento neturinčio dydžio krovininį lėktuvą. Ši užduotis buvo patikėta ekscentriškam milijardieriui ir aviatoriui Howardui Hughesui.

Skaičiuota, kad toks lėktuvas galėtų gabenti 68 tonų krovinį, 750 karių ir du po 30 tonų sveriančius tankus „Sherman“.

Iš pradžių pavadintas HK-1, H. Hugheso sukurtas lėktuvas tikrąja to žodžio prasme buvo milžiniškas. 13 tonų sveriantis lėktuvas, kurio sparnų plotis siekė 97 metrus, tapo didžiausiu kada nors pagamintu skraidančiu aparatu.

Karo metu strateginių medžiagų, tokių kaip aliuminis, labai trūko, o turimos buvo taupomos karo tikslams, tad lėktuvas iš esmės buvo pagamintas praktiškai vien iš medžio. Gana skeptiškai nusiteikusi žiniasklaida tuo metu jį pašaipiai pavadino „The Spruce Goose“ (liet. iš eglės pagaminta žąsis).

H. Hughesas tiesiog negalėjo pakęsti šios pravardės. Jis buvo įsitikinęs, kad tai įžeidimas inžinierių talentui, o ir netikslus – iš tikrųjų lėktuvas buvo pagamintas ne iš eglės, o iš beržo. Apmaudžiausia, kad lėktuvo statybos dėl kūrėjo perfekcionizmo taip užsitęsė, jog spėjo pasibaigti ir karas. Kai H. Kaiseris nusprendė iš projekto trauktis, H. Hughesas nusprendė jį pervadinti „H-4 Hercules“.

Nepaisant to, jog tokio ypatingo krovininio lėktuvo pasibaigus karui ir nebereikėjo, o Senato komitetas ėmė burbėti dėl valstybinių lėšų švaistymo, H. Hughenas atsisakyti projekto neketino ir galiausiai H-4 statybos 1947 metais buvo baigtos.

1947 metų lapkričio 2 dieną H. Hughesas H-4 pasiuntė virš Ramiojo vandenyno bandomajam skrydžiui. Galbūt paskatintas skeptiško požiūrio, jog šis lėktuvas tėra keistas kaprizas ir niekada nepakils, jis ėmė ir priėmė labai spontanišką sprendimą – ėmė ir privertė „iš eglės pagamintą žąsį“ skristi.

Lėktuvas pakilo ir maždaug pusantro kilometro skrido 22 metrų aukštyje, kol H. Hughesas jį nuleido atgal. „Iš eglės pagaminta žąsis“ daugiau niekada neskrido, bet H. Hughesas visiems skeptikams įrodė, kad ji tai gali.

Įspūdingo dydžio į aviacijos istoriją patekęs lėktuvas šiuo metu eksponuojamas „Evergreen“ aviacijos muziejuje Makvinmilyje, JAV Oregono valstijoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(22)
(1)
(21)

Komentarai (6)