Naujuose saugumo bandymuose „Fiat Panda“ surinko lygiai nulį žvaigždučių - ką tai reiškia? (Video) (1)
Tikriausiai esate girdėję apie negailestingus „Euro NCAP“ automobilių saugumo bandymus. Nauji automobiliai yra daužomi, bandant išsiaiškinti jų saugumą skirtingose situacijose, o tuomet jų saugumas yra vertinamas procentais, kurie tada yra paverčiami žvaigždutėmis. Įprastai nauji automobiliai surenka 4-5 žvaigždutes. Tačiau „Fiat Panda“ ką tik nustebino ne vieną - surinko lygiai 0 žvaigždučių. Tik pažiūrėkite, kaip atrodė šio automobilio bandymai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Fiat Panda“ yra pigus kompaktiškas automobilis. Pigūs automobiliai dažnai surenka mažiau žvaigždučių, o ir mažoms mašinoms šiuose bandymuose dažnai sekasi šiek tiek prasčiau. Ne dėl to, kad jos yra mažos, o dėl to, kad jos yra skirtos miestams, todėl jų konstrukcija dažnai yra pritaikyta mažesniems greičiams. „Seat Ibiza“ nėra didelis automobilis (ilgesnis ir sunkesni už „Fiat Panda“), tačiau šiuose bandymuose pasirodė puikiai - surinko 5 žvaigždutes ir pagyrų sulaukė visose kategorijose.
„Fiat Panda“ pasirodė ne taip puikiai ir surinko apvalų nulį. Tai yra antrasis automobilis per visą bandymų istoriją surinkęs tokį įvertinimą. Net patys pigiausi, prasčiausi automobiliai surenka vieną žvaigždutę. Visose „Euro NCAP“ bandymų kategorijose „Fiat Panda“ gavo mažesnį nei 50 % įvertinimą, o blogiausiai pasirodė vaikų ant galinės sėdynės saugumo srityje - čia surinko 16 %.
Tačiau geriau įsižiūrėkite į vykstančius bandymus. „Fiat Panda“ turi šonines saugos pagalves, visos jos išsiskleidžia laiku. Stiprūs smūgiai nesulanksto automobilio salono konstrukcijos - net automobilio stiklai nesutrūkinėja. Ne viename bandyme esame matę, kaip smūgis sulanksto keleivių salono grindis, o juk ir praeitos kartos „Fiat Panda“ buvo vertinama šiek tiek geriau. Tai ką parodo šie bandymai?
Šie rezultatai yra geras pavyzdys, kaip greitai griežtėja reikalavimai automobilių saugumui. Sunku būtų ginčytis su rezultatais ir teigti, kad „Panda“ pasirodė gerai (ypač vaikų apsaugoje). Tačiau tokį žemą įvertinimą nulėmė ir technologijos. „Fiat Panda“ neturi autonominio stabdymo sistemos, išmanaus autopiloto ar kitų technologijų, kurių jau reikalaujama tokiuose testuose. „Euro NCAP“ atstovai tvirtino, kad „Fiat Panda“ neturi nieko daugiau kaip tik priminimą užsisegti saugos diržus.
„Fiat“ neturėjo ką pasakyti apie šiuos rezultatus. Juk pagal juos „Panda“ yra vienas iš nesaugiausių automobilių istorijoje (tai, žinoma, netiesa, nes reikalavimai žvaigždutėms auga) ir tikrai nesaugiausias rinkoje. Gamintojas tik priminė, kad automobilis atitinka visus standartus, kurie yra keliami automobilių saugumui tose rinkose, į kuriose „Panda“ yra parduodama.
Tačiau naujausiuose „Euro NCAP“ bandymuose prastai pasirodė ne tik praktiškoji „Panda“ - po vieną žvaigždutę gavo „Fiat Punto“ bei „Jeep Wrangler“. Tai - taip pat „Fiat“ grupės automobiliai. Aišku, labai aukšto saugumo lygio iš „Jeep Wrangler“ niekas ir nesitikėjo - juk tai bekelei skirtas visureigis. Visureigiai turi būti tvirti ir standūs, todėl vietos saugumo konstrukcijoms nėra daug. Ir pėsčiųjų saugumo srityje „Wrangler“ neturėjo šansų gerai pasirodyti.