Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Kyborg 2018-12-05 19:56
Lietuvos situacija kitokia nei Slovakijos ir realiam konflikte Lietuva naikintuvų panaudot negalėtų. Iš vienos pusės Baltarusija iš kitos Kaliningradas ir visa Lietuvos teritorija yra dengiama mums priešiškų pajėgų prieškėktuvinės ginybos. Tad esant realiam konfliktui tie keli naikintuvai negalėtų net pakilt, mums jie reikalingi tik oro policijos misijai. Ir kol NATO šalys oro policijos misiją pas mus atlieka, daug logiškiau pinigus skirt ginkluotei kuri būtų naudingesnė realaus konflikto atveju ir labiau veiktų kaip atgrasomoji priemonė.
SaMaras 2018-12-05 20:14
Šiaip sutinku... bet jei jau oro policijos misijoms tai falkonas arba gripenas... albatrosų vėl nepirksi gi
audriusn 2018-12-05 20:42
Lietuvai gal net toks kaip Viggen butu geresnis. Nereikia jokiu specialiu pakilimo taku. Uztektu autostradoj isgriaut atitvarus. Vaziuokle padaryta su milziniska atsparuma atsarga. Traukos reversas, nusileidai, apsisukai ir iskart kili i kita puse.
dainius.tamošaitis 2018-12-05 20:45
Virsuja zmogus teisingai parase visa Lietuvos teritorija dengia prieslektuvine ginyba tai gali kelti kur tik nori naikintuva jis teoriskai bus numistas.
SaMaras 2018-12-05 20:54
Na Vigen nebenaudojama platforma, dėl to ir netinka.. jei jau pirkti, tai tokį, kurį bandyt ilgai ilgai eksploatuoti, atsiradus poreikiui ir galimybėms dar ir modernizuoti būtų galimybė.. o čia nusipirkus kur kišt? iš kur komplektuojančių dalių gaut?
kiesza 2018-12-05 21:24
Graži įdėja. Tik reikėtų susitart su vokiečiais, lenkais ar kitais sąjungininkais, kad leistų pas save, toliau nuo RU laikyti tuos naikintuvus, o karo atveju ir kariuomenę su valdžia ten evakuoti. Nes rususi kils pagunda numušt ir pažiūrėt kas čia bus.
Monochamus 2018-12-05 23:02
Jei jau čia taip akcentuojame valstybės plotus, tai šiaip Izraelis trigubai mažesnis už Lietuvą, taip pat ir už Slovakiją daugiau nei dvigubai mažesnis.....
Specialiai F-15
SaMaras 2018-12-05 23:25
Radai su kuo lyginti.. dar palygink Lietuvą su kokia Š. Korėja pagal kareivių sk ginantį 1km^2 ar pan..
Kiekviena šalis turi savas specifikas.. kas tinka švefams netinka žydams, kas tinka amerikiečiams netinka ruskiams..
Teodosijus 2018-12-06 00:20
O durneliai prieš Visagino AE nubalsavo. Turėjom žinių, specialistų, dabar dėka runkelių pamažu prarandam visa tai...
Teodosijus 2018-12-06 00:22
Gal ir negalima lyginti, bet palyginsiu - Lietuva jau dabar lenkia Izraelį pagal BVP dydį vienam gyventojui
AAA000 2018-12-06 00:25
siaip dar kare yra ekonomine logika, kad numusinet verta tik vertinga taikini. jei butu milijonas kokiu pigiu dronu - manai sugebetu kas nors numust su savo ten net keliais simtais pazangiausiu raketu? as manau pvz pakelus kokio milijono dronu tinkla i erdve - aplamai jokie lektuvai ir jokios raketos nebegaletu tokioj "uzterstoj" erdvej skraidyt. ar ten radarai kazka efektyviai susekt... pries tokia isskaidyta apsauga efektyvu butu nebent atominis ginklas - kuris beprasmiskas kare... mes neturim kalnu, ir pelkes musu numelioruotos - nu tai mum pirmiau reiketu susikoncentruot i gynyba. ir kuo ji labiau isskaidyta - tuo efektyvesne. musu salygom. nes nera tada tiesiog ka pult. logistiskai beprasmiska. sveicarai pvz turi kalnus. ir ju ginybine strategija yra dar labiau i juos sulist. jie ten tuoj visa savo sali susiraus po zeme o musu padetis sudinesne, mum net pacius "kalnus" reikia susikurt.
dar yra kitas strateginis budas, kad musu nevertetu pult. reikia vystyt kokia nors imlia ne technologinei irangai, o tik zinioms ir sugebejimui teikt paslaugas rusi. pvz medicina kokia. kad teritorijos verte butu del masiskos paslaugos galimybiu. tada irgi nera kaip pult - nes sunaikinama verte, kurios niekaip neimanoma grubiai perimt - nesunaikint jos pacios. zydai irgi kiek pastebejau sita strategija megsta naudot.
dainius.tamošaitis 2018-12-06 10:24
Jai turesi milijona dronu jokia salis neapsigins nei kinija nei jav nei rusija nes kiekis yra per didelis .
HardAxe 2018-12-06 11:03
O po 10 minučių milijono dronų baterijos išsikraus...
O imant pigius dronus, po 100€/vnt kaina gausis? 0.1mlrd?
PCP 2018-12-06 11:18
Tai lyginam.
Lietuva 15k, izreaelis 40k. Netgi ubagų paguoda, GDP PPP, nelabai gelbsti.
Kas liečia 319vnt F16, tai izraelis gauna didelę neatlygintiną karinę labdarą iš JAV, ir kitas dalykas * joks izraelio kaimynas neturi tokios išvystytos priešlektuvinės ginybos kaip kad Rusija.
Išvis kyla klausimas kam Lietuvai toks darinys kaip KOP, su 1200 žmonių ir beveik jokios technikos.
, LKOP inventorius pagal wiki - 8 stingeriai, 27vnt RBS-70, 18 senų švediškų zenitinių patrankų. Ir šitam juokingam arsenalui turim didžiulę KOP biurokratinę struktūrą su savo štabais, skirtingom uniformom, laipsniais ir tt. Beprotybė.
Neskaitant ant vienos rankos pirštų suskaičiuojamų transportinių lėktuvų ir sraigtasparnių, tai lėktuvų nėra ir dėl esamų aplinkybių - nebus. Tai būtų logiška tiesiog atiduoti oro ginybą sausumos pajėgoms.
Variantas oro bazei ne LT teritorijoj įdomus, bet ne mūsų biudžetui.
O dronai, nu nereikia milijono, bet jūs matėt kokiais greičiais jie gali skraidyti? Tų 10min per akis. Tereik ant jo skeveldrinį sprogmenį pritaisyti ir už 100€ turim ginklą nuo kurio pėstininkams beveik neįmanoma apsiginti. Kogero vienintelis būdas, būtų blokuoti radijo bangas, bet tada jie patys be ryšio lieka.
Monochamus 2018-12-06 12:06
Tai, kad nelenkia, o smarkiai atsilieka...
Monochamus 2018-12-06 12:08
Tai mano mintis ta ir buvo, kad prie ko čia tas valstybės plotas. Straipsnyje pateikia taip, tarsi lėktuvus būtina pirkti pagal valstybės plotą... koks skirtumas ar Slovakija didesnė ar mažesnė už Lietuvą, ne dėl to lėktuvai perkami.
HardAxe 2018-12-06 13:51
Dronai gera mintis, nėra su jais taip paprasta, bet būtų labai perspektyvu.
LK tikrai galėtų įkurti dronų padalinį, kuriame kareiviai mokytųsi ne tik naudoti pirktinius dronus, bet ir patys iš ko papuola sulipdyti skrendantį daiktą. Sakyčiau iš jų išeina ideali šiuokaikinė partizaninė platforma.
Deja toks dronas, kuris gali skraidinti sprogmenį kainuos ne 100€ Turbūt daugeliu atvejų yra pigiau ir patikimiau naudoti altileriją.
FrrFrr 2018-12-06 20:37
Nelabai pritarciau dronu sistemos idejai. Juos valdyti reiketu is salyginai nedidelio atstumo. Lb trumpas veikimo laikas. Taip pat atakoa metu lektuvai skrenda keliu km austyje, kai dronai pasiekia voa keliu simtu metru auksti..Tiesiog tokiai altitudei butu naudojamos elektronines kovos sistemos, o auksciau skraidantys savi lektuvai naikintu taikinius. Beto kaip 20K kariu valdytu milijona dronu? Tai reiktu dirbtinio intelekto, autonomines armijos, superkompiuteriu, palydovinio 5G rysio ir t.t. - tai cia ginklas is fantastikos srities siai dienai..
AAA000 2018-12-06 20:59
o tu manai, kad 50 sarvuociu uz 0,5mlrd Lietuvai geriau? jie net vieno kaimo realiai neapgins... ir principe tik taikinys - trofejine dovanele uzpuolikui... kad uzpuolikas peremes galetu dar sekmingiau pult ir niokot krasta...
o dronams principe tereikia tik programines irangos - pigiai keiciamo komponento. kurios kaip uzpuolikas neperimsi staigiai. del 10 minuciu irgi manau klysti - galima daryt dronus su helio puslems-balionais. juos tesvarbu sukabint ore ismetytai ir uzterst skridimo erdves. isivaizuok kad skrist tektu per akmenu debesi ir dauzosi ten vienas po kito... ipirkt ir valdyt galetu vos ne kiekvienas norintis... diversijas kiekiniu uzpuolimu kiek zinau jau irgi bando tokiais principais daryt.
FrrFrr 2018-12-06 21:15
Karyboje gynyboje skaiciuojama santykis 1:7. Kad paimt 1000 kariu ir 50 sarvuociu gerose gynybinese pozicijose teoriskai reikia 7K kariu ir 350 technikos vienetu. O dar pridek estus, latvius, lenkus ir gauname kieta riesuteli net Rusijai. O tikslas - atsilaikyt 2 sav! Idealiu atveju prieso nuostoliai butu labai net nemazi, net ir per savaite. Patriotiskai nusiteikusiu krastu okupacija yra labai nedekingas reikalas, nes faktiskai prie kiekvieno piliecio reikia vos ne kareivio priziuretojo, nes gali gauti kulka is uz kampo is bet ko ir bet kada..Todel gynybine taktika ir tikslai yra kitokie nei atvirame musyje..O patriotizma pakeltu pvz (specialiai, mazai ginant ar priverciant sunaikint pvz sostinene ar pan...)
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Už Lietuvą plotu mažesnė Europos valstybė apsipirko - įsigijo naujų legendinių F-16 naikintuvų