Kas nutinka, kai pabandote užvesti jau užvestą automobilio variklį? Ką taip galima sugadinti ir kodėl girdimas tas baisus garsas?  (3)

Tai - klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį, užvedate variklį, prisisegate saugos diržą, palinkite draugams sėkmės ir vėl pasukate raktelį. Pasigirstą klaikus garsas - starteris yra akivaizdžiai nepatenkintas, kad jo prašote padaryti jau atliktą darbą. Bet kas tą garsą skleidžia? Ar padarę tokią klaidą rizikuojate visiškai sugadinti automobilį ar kuriuos nors jo mazgus?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Iš tiesų naujesni automobiliai, ypač tie, kurie turi beraktes užvedimo sistemas, dažnai net neleidžia padaryti tokios klaidos. Tuo tarpu kiti burzgia pakankamai garsiai, kad primintų vairuotojui, kad nieko sukioti tikrai nebereikia - laikas važiuoti. Tačiau šią klaidą kartais padaryti dar pasitaiko, ypač nepatyrusiems vairuotojams arba tiems, kurie neseniai persėdo į tylesnį automobilį.

Vienas toks veiksmas didelės žalos padaryti neturėtų - net jei taip padarysite, galėsite saugiai tęsti kelionę. Tačiau taip tikrai įmanoma stipriai pakenkti automobiliui ir užsitarnauti didelę sąskaitą už remontą. Geriau jau niekada taip nedarykite ir perspėkite jaunesnius vairuotojus.

Tą nemalonų garsą, kuris tarsi dalgis kerta per vairuotojo pasitikėjimą savimi, skleidžia starterio ir smagračio krumpliaračiai. Starteris - tai nedidelis elektros variklis, kuris pasuka vidaus degimo variklį, kad šis imtų dirbti. Starterio gale yra krumpliaratis, kuris reikiamu metu solenoido pagalba yra pastumiamas į priekį taip, kad susijungtų su dantračio dantimis, kurie yra ant smagračio.

Taigi, kai pasukate automobilio raktelį, į priekį pastumiamas starterio krumpliaratis. Tuomet ima suktis pats starterio variklis, kuris per minėtą krumpliaratį suka prie vidaus degimo variklio prijungtą smagratį. Kai automobilio variklis dirba, smagratis sukasi pakankamai dideliu greičiu - gerokai greičiau, nei jį suko starteris. Problemos prasideda tuomet, kai vėl pasukate raktelį.

Starterio krumpliaratis yra vėl stumiamas į priekį, kol prisiliečia prie greitai įsuktų smagračio dantų - dėl to ir pasigirstą tas nemalonus garsas lyg kažką laužytumėte. Abu šie krumpliaračiai yra metaliniai ir pakankamai tvirti, o pats garsas yra toks, kad jo neįmanoma nepastebėti - trumpas kontaktas šių mazgų dažniausiai nepažeidžia. Tačiau kartais pasiseka mažiau ir kas nors lūžta - arba starteris, arba smagračio dantys.

Starterio keitimas arba remontas gali būti pakankamai brangus. Tačiau smagračio gedimo šalinimas dažniausiai būna nelyginamai brangesnis. Priklausomai nuo automobilio, gali tekti išimti variklį arba bent jau greičių dėžę. Pats smagratis taip pat nėra pigi detalė. Todėl geriau tokių klaidų tiesiog išvengti. Jei pamiršote, ar automobilis užvestas, išsiugdykite įprotį visada pažvelgti į tachometro rodyklę.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(27)
(6)
(21)

Komentarai (3)