Mitai ir faktai apie ekonomišką vairavimą - ar jis kenkia automobiliui? (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2019-01-15 10:43
O geriausiai iš abiejų vairavimo tipų (dinamiško ir eko) pasirinkti aukso vidurį, kaip rašo pradžioj straipsnio įsibėgėji vidutiniškai dinamiškai, protingai parenkant pavaras, kai variklio apsūkos ne prie redlaino, o ties maks sukimo momentu (nekalbu apie sportinius variklius kurių max sukimo momentas prasideda nuo 5 kRPM tai išimtis) ir paskui palaikai vienodą greitį neminkydamas pastoviai gazo pedalo, bet kuo tolygiau. Greičio palaikymo sistema ypatingai neekonomiška važiuojant pastoviu greičiu nes pastoviai minko gazą reik nereik, kad tik išlaikyti greitį 0,01km/h tikslumu. Aš bandžiau su dyzeliu tipo itin ekonomiškai kaip pensininkas važiuoti, tai sutaupiau visą 0,1l/100km kelio nusispjoviau į tas nesąmones ir toliau važiuoju vidutiniškia dinamiškai įsibėgeju ir palaikau pastovų greitį neminkydamas gazo. Taip pat planavimas dėl sankryžų ir šviesoforų prisideda pažystamuose keliuose ir mašinos "energy managment" t.y. kinetinės energijos valdymas ir "fuel cut" pastovus naudojimas (kai nereikia intensyviai stabdyti), kai atleidi gazą, bet neišjungi pavaros. Visa tai leidžia važiuoti normaliai, kaip žmogui, o ne kaip pensininkui, o ekonomija lyg važiuotum itin ekonomiškai. Ir taip pensininko rėžimas kenkia varikliui, apskritai jei apsukos žemiau 1500RPM tai šitaip važiuoti galima, bet gazą spausti ne, nuo 1800RPM jau norma ir galima spausti kiek negaila dauguma dyz variklių turi max sukimo momentą nuo 1800 RPM. Vienu žodžiu yra būdas važiuoti ir dinamiškai, ir ekonomiškai, ir saugiai (beveik visada su pavara) tuo pačiu metu. Gero kelio! https://www.youtube.com/watch?v=iNspNdVkslA