Ką daryti, jei žvarbų rytą nesiveda automobilis? Šalčiams reikėtų ruoštis iš anksto, bet yra kelios gudrybės ()
Spustelėjęs šaltukas tampa indikatoriumi, nurodančiu, kurie vairuotojai turi daugiausiai problemų su savo automobiliais. Dažniausiai jos kyla senų mašinų savininkams, tačiau nesirūpinant technika keblumų gali atsirasti bet kam.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šalikelėse dyzelinių automobilių per šalčius matoma neatsitiktinai – šių motorų išjudinimui reikalingas sukimo momentas yra dvigubai didesnis nei benzininių. O įsukti variklį starteriui gali būti sudėtinga ir dėl sutirštėjusio tepalo.
Tepalas stingsta
Nekokybiška arba seniai keista variklio alyva – viena iš priežasčių, į kurias vairuotojai mažiau kreipia dėmesį. Sena alyva per šalčius gali taip sustingti, kad ją išleisti pavyktų tik atskiedus pora litrų benzino ir pašildžius bloką.
Sunkiai gali užsivesti ir tie varikliai, į kuriuos įpilta didelio klampumo alyva, nes ji atšalus taip pat sutirštėja. Jei nepasiekiami reikiami alkūninio veleno sūkiai, juos skaičiuojantys davikliai automatiškai neperduos informacijos degalų tiekimo sistemai ir variklio užvedimas taps neįmanomas.
Laikas keisti akumuliatorių
Dyzelinu varomi automobiliai atšalus paprastai neužsiveda dėl nusilpusio akumuliatoriaus. Šąlant jų charakteristikos prastėja, o daugiausiai problemų žiemą turi vairuotojai, važinėjantys trumpais atstumais. Iki galo neįkrautas akumuliatorius tiesiog neprasuks variklio.
Jei įkrovimas mažesnis nei 85 proc., po ilgesnio stovėjimo elektrolitas taps panašus į vandenį. O užšalusios plokštelės sunkiau atiduoda energiją. Dyzelinių automobilių savininkams žiemą rekomenduojama naudoti kiek įmanoma didesnės talpos akumuliatorius.
Tuomet bus galimybė ilgiau bandyti išjudinti variklį – pakils tepalo slėgis, sumažės trintis ir po antro ar trečio žvakių pakaitinimo greičiausiai pavyks užvesti.
Renkantis akumuliatorių reikėtų atkreipti dėmesį ne tik į talpą, bet ir jo startinę srovę, kuri nusako jo galimybes atiduoti energiją. Dyzeliniams automobiliui vertėtų rinktis mažiausiai 72 Ah talpos ir 360-400 A startinės srovės akumuliatorių.
Patikrinkite žvakes
Jei planuojate automobiliu nevažiuoti bent porą dienų, geriau per didžiuosius šalčius akumuliatorių visai išimti ir parsinešti namo, nes šaltis nenaudojamą akumuliatorių gali nepataisomai sugadinti.
Esant žemai temperatūrai mažėja tiek akumuliatoriaus talpa, tiek ir startinė srovė, o pokytis gali siekti net 30 proc. Todėl jei abejojate savo akumuliatoriaus būkle, tikslinga yra jį laikyti šiltai namuose.
Reikia pasirūpinti, kad savo funkcija nepriekaištingai veiktų pakaitinimo žvakės. Jei šios tvarkingos, įsitikinkite, kad iki jų ateina elektros įtampa.
Senuose automobiliuose starteriui papildomų sunkumų gali sudaryti ir variklio detalių susidėvėjimas.
Baką pildyti tik degalinėje
Taip pat labai svarbu žiemą piltis sezonui pritaikytus degalus. Tai galioja ne tik dyzelinui, bet ir benzinui. Geriausias būdas išvengti bako užpildymo neaiškios kilmės dyzelinu ar benziniu yra tuo tikslu lankytis niekur kitur, o tik degalinėse.
Taip pat atkreipkite dėmesį, iki kokios temperatūros žieminis dyzelinas išlaiko savo savybes. Degalinėse galima rasti ir iki -26, ir net iki -37 laipsnių neužšąlantį dyzeliną.
Patarimai, kaip užvesti automobilį, kai lauke šąla:
- Šaltą rytą starteriui sunkiau sukti variklį. Pats paprasčiausias būdas sutaupyti sukimo energiją automobiliuose su mechanine pavarų dėže – išminti sankabos pedalą.
- Spaudžiant šalčiams automobilius su dyzeliniais varikliais rytais reikia žadinti. Tai padarysite iš pradžių kelis kartus pasukę raktelį ir pašildę žvakes. Tai reiškia, pasukite raktelį į padėtį, kai prietaisų skydelyje užsižiebia lemputės, bet automobilio neveskite. Palaikę raktelį keletą sekundžių automobilį išjunkite ir vėl pasukite raktelį, kad užsižiebtų lemputės. Taip padarius 4-5 kartus bandykite užvesti motorą kartu švelniai spausdami akceleratorių.
- Jei tai nepavyksta iš karto, neverta kankinti starterio ir akumuliatoriaus. Užvedimo periodai turėtų būti trumpi, vos po 3–5 sekundes. Tada derėtų duoti elektros sistemai bent pusę minutės poilsio.
- Trumpi starterio sukimo periodai išjudins sustingusį tepalą. Desperatiškos pastangos kenkia starteriui.
- Stenkitės kiek galima labiau taupyti mašinos baterijoje likusią energiją. Išjunkite visus įmanomus elektrą naudojančius prietaisus: žibintus, salono ventiliaciją, langų ir sėdynių šildymą, radijo imtuvą.
- Įsiklausykite į starterio garsą. Jei jis vos pasuka variklio alkūninį veleną, o sūkiai silpni, prietaisų skydelio apšvietimas prigęsta, gali būti, kad akumuliatorius tiesiog išsikrovė.
- Užvedus variklį derėtų vengti aukštų sūkių, kol alyva sušils. Judančių detalių tepimas tokiomis sąlygomis būna prastesnis, todėl stipriau paspaudus akceleratorių jos greičiau dėvisi. Pajudėkite lėtai ir važiuokite ramiai iki kol variklio temperatūros rodyklė nors kiek pakils.