Kaip įmonės vadovui pasirinkti SEO specialistą/įmonę ()
Beveik kiekvienas įmonės vadovas plėsdamas savo verslą internetinėje erdvėje susipažįsta su SEO (angl. Search Engine Optimization) apibrėžimu, kuris reiškia optimizavimas paieškos sistemoms.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
SEO yra interneto svetainių optimizavimo paieškos sistemoms (google, yahoo, Bing ir t.t.) procesas.
Niekam nepaslaptis, kad Lietuvoje visi visko klausia google paieškų sistemos (apie 98% paieškų yra atliekama per google sistemą), o jeigu kažkas nežino atsakymo dažnai ištariama frazė „paklausk google jis viską žino“ arba „pagooglink“
SEO optimizacijos tikslai:
- Iškelti internetinę svetainę į aukščiausias google paieškos sistemos pozicijas natūraliose paieškų sistemų rezultatuose.
- Maksimaliai padidinti kokybiškų ir tikslinių lankytojų skaičių optimizuojamoje svetainėje.
- Didinti įmonės žinomumą internetinėje erdvėje.
- Didinti pardavimus ir pelną.
- Pritraukti naujų klientų (ypač aktualu įmonėms kurios prekybos nevystė internetinėje erdvėje)
Kad tiksliai suprastumėte kur ir kaip atsispindi natūralūs google paieškos sistemos rezultatai pateikiame paveikslėlį (pav. nr. 1), nes vis dar dažnai yra maišoma su Google reklamos skelbimais (angl. ads). Kaip matote galimi google mokami skelbimai (mokama už kiekvieną paspaudimą) viršuje ir skelbimų sąrašas dešinėje pusėje.
Kaip pasirinkti SEO įmonę
Kadangi SEO paslaugos tampa vis populiaresnės, todėl atsirado ir pakankamas didelis kiekis įmonių ir specialistų atliekančių SEO paslaugas, tačiau pabrėžtina yra tai, kad SEO specialistas nelygus SEO specialistui, todėl įmonių vadovai susiduria su SEO specialisto ar įmonės pasirinkimo problematika. Taigi, kad palengvintume įmonių vadovų pasirinkimą pateiksime sąrašą klausimų, kuriuos reikėtų užduoti SEO specialistui arba įmonei kurią pasirinkote ir komentarus kaip ir kas turėtų būti atsakoma.
KLAUSIMAS #1 – Ką jūs žinote apie paskutinius Google algoritmo atnaujinimus?
Bet kuri SEO įmonė privalo sekti ir žinoti visus GOOGLE algoritmo atnaujinimus ir įtaką puslapio optimizavimui. TODĖL Jums turėtų pagrindinius goole algoritmų atnaujinimus ir kokią įtaką jie daro ar jau padarė paieškų sistemų optimizavimui.
P. S. tačiau užduoti šį klausimą būtų drąsu ir gal kiek nekorektiška, todėl galite bandyti prieiti prie šio klausimo kiek adekvačiau arba tai turėtų būti ne pats pirmasis klausimas.
KLAUSIMAS #2 Ką manote apie mano puslapio struktūrą, esantį turinį, bei nuorodų situaciją (išeinančios ir įeinančios nuorodos)?
Atsakyti į šį klausimą gan sudėtinga, nes visų pirma reikia atlikti svetainės analizę, tačiau būtina užduoti ir išklausyti atsakymą. SEO specialsitas turėtų iš pirmo žvilgsnio pasakyti bendrinius dalykus kas turėtų būti keičiama arba tobulintina.
KLAUSIMAS #3 Kokius esminius projekto (svetainės, el-parduotuvės) pakeitimus būtina atlikti?
SEO specialistai Jums turėtų paaiškinti SEO optimizavimo etapus. Pirma turėtų išdėstyti VIDINIO OPTIMIZAVIMO atlikimo procesą (nuorodų struktūra, tinkamas SEO turinys, meta žymos, rich snippets ir kiti vidinio optimizavimo elementai). Antras dalykas apie ką turėtų kalbėti tai apie IŠORINĮ OPTIMIZAVIMĄ (nuorodų tinklo kūrimas iš tinkamų išorinių puslapių, nuorodų schema, socialinių tinklų susiejimas su svetaine ir t.t.).
KLAUSIMAS #4 Žinau, kad yra labai svarbu gauti kuo daugiau nuorodų į savo svetainę, kokius nuorodų gavimo metodus naudojate Jūs?
SEO specialistai turėtų pritarti, kad kuo daugiau nuorodų tuo geriau, TAČIAU taip pat turėtų pabrėžti, kad nuoroda nuorodai nelygi. KODĖL? Pavyzdžiui nuoroda gauta iš itin populiaraus puslapio tokio kaip delfi.lt Jūs tikrai turėsite itin didelę naudą. Taip pat turėtų paminėti, kad nuoroda gauta iš susijusio (tematikos, turinio prasme) puslapio yra taip pat daug naudingiau nei nuoroda gauta iš puslapio kuris visai nesusyja su Jūsų puslapiu. (pavyzdžiui: jeigu jūsų el-parduotuvėje prekiaujama vaikiškomis prekėmis ir gausite nuorodą iš puslapio pardavinėjančio padangas tuomet nauda ne tokia kokybiška, mes turinys nesusyjąs). Ir dar vienas svarbus dalykas tai yra nuorodos vieta iš kito puslapio į Jūsų: jeigu gauta nuoroda į Jūsų puslapį iš kito yra puslapio apačioje arba puslapio šoninių stulpelių tuomet jos vertė yra mažesnė, nei nuoroda gauta iš pagrindinio turinio vietos).
KLAUSIMAS #5 Gal galėtumėte pateikti savo paskutinių darbų pavyzdžius?
Į šį klausima be abejo SEO specialistai pateiks geriausius savo darbus. Tačiau patartina atkreipti dėmesį į raktažodžio konkurencingumą, kadangi raktažodis raktažodžiui nelygus. Taip pat galite pasidomėkite ir tai, kokioje google pozicijoje yra pati įmonė su raktažodžiu „SEO paslaugos“. Įmonės esančios pirmose google pozicijose (TOP-10) – stipriausios savo srityje ...
KLAUSIMAS #6 Kokio svetainės lankomumo galima tikėtis po optimizavimo?
Į šį klausimą gan sudėtingą atsakyti ir iškarto SEO specialistas tikėtina neatsakys. Tačiau būtina pažymėti, jeigu Jūsų puslapio nėra pirmame google paieškos rezultatų puslapyje su pagrindiniu raktažodžiu ir jeigu Jūsų puslapis bus „pakeltas“ į pirmąjį google paieškos rezultatų trejetuką, tuomet galima drąsiai teigti, kad lankytojų srautas padidės nuo nuo 50 iki 100 procentų (per natūralią google paiešką).
KLAUSIMAS #7 Kokiais raktažodžiais rekomenduojate optimizuoti internetinį puslapį?
Į šį klausimą seo specialistui iškart sunku bus atsakyti, nes reikia atlikti detalesnę analizę. Tačiau SEO specialistas turėtų įvardinti bent keletą pagrindinių raktažodžių, plius į šiuos raktažodžius galėtų pasiūlyti įtraukti ir papildomus žodžius: pigiau, kaina, internetu, Vilniue, Kaune ir pan. Plius turėtų pasakyti Jūsų konkurentų pagrindinius raktažodžius, kuriais optimizuotas jų puslapis.
KLAUSIMAS #8 Kaip nustatote kokiais raktažodžiais reikia optimizuoti svetainę?
Tai yra vienas iš pirmųjų ir svarbiausių užduočių nustatyti tinkamiausius raktažodžius, todėl į tai kaip jie nustatomi turi būti atkreiptas didesnis dėmesys. SEO specialistai turėtų trumpai paaiškinti kaip atrenkami raktažodžiai ir kaip (būdai ir priemonės) nustatomi patys svarbiausi raktažodžiai.
KLAUSIMAS #9 Kokia Jūsų SEO ir google reklamos komandos sudėtis?
Šio klausimo atsakymas atskleis apie SEO įmonės pajėgumus. Išsiaiškinsite ar kalbate su nedidele, vidutine ar didele SEO įmone. Kartai mažos SEO optimizavimo įmonės būna daug patikimesnės ir atliktas darbas kokybiškesnis, nei didelės įmonės, tačiau jeigu maža įmonė gaus tuo pat metu itin gerą (pelningą) užsakymą tuomet Jūsų projektas gali atsidurti antrame plane. Taigi būtina kaip galima tiksliau suderėti konkrečius SEO darbus ir jų atlikimo laikus.
KLAUSIMAS #10 Kas atliks/vykdys mano svetainės optimizaciją?
Kai kurios didesnės ir vidutinio dydžio SEO įmonėse užsakymus priima įmonės vadovas arba vadybininkas, kuris turi tik bendrinių SEO optimizacijos žinių. Tačiau vėliau tikėtina, kad Jūsų projektui bus paskirti SEO specialistai turintys bent kelių metų patirtį, kurie ir atliks puslapio optimizaciją.
KLAUSIMAS #11 Ar vykdydami optimizaciją Jūs optimizuosite šiuos elementus: puslapio dizainą, navigaciją, struktūrą, kodą, turinį ir nuorodas?
Kompetentinga SEO įmonė atsakys ir pateiks savo siūlymus dėl visų šių ir kitų papildomų elementų kuriuos būtina optimizuoti norint pasiekti reikiamų rezultatų. Tačiau ties šiuo klausimu daugiau problemų būna su užsakovu, nes nevisuomet nori atlikti tuos pataissymus, kurie reikalingi vykdant optimizaciją ir tuomet SEO įmonei būna sudėtingiau vykdyti optimizaciją.
KLAUSIMAS #12 Ar Jūs ketinate rašyti papildomus SEO tekstus ar optimizuosite tik esamą turinį ?
Paprastai SEO specialistai esant poreikiui pasirūpina reikiamu kiekiu SEO tekstais, bet prieš patalpindami suderina su svetainės savininku.
KLAUSIMAS #13 Kokius metodus naudojate tiek vidinei tiek išorinei svetainės optimizacijai?
Šioje vietoje turėtų būti atkreiptas dėmesys į išorinės optimizacijos metodus ir būdus. Kadangi yra ir ne visai priimtini optimizavimo būdai, kurie ilgalaikėje perspektyvoje gali tik pakenkti. Tai pavyzdžiui daroma su specialiomis programomis, kurios automatiškai sukuria labai didelį nuorodų tinklą. Tačiau gauti daug ir nekokybiškų nuorodų nėra geras ir tinkamas metodas, nes geriau mažiau nuorodų, bet kokybiškų.
KLAUSIMAS #14 Ar analizuosite ir mano konkurentų situaciją ir pateiksite jų optimizacijos būklę?
Analizuojant konkurentus yra atrandami reikiami papildomi raktažodžiai ir optimizacijos būklė ir taip paaiškėja kiek reiks įdėti pastangų norint aplenkti Jūsų konkurentus.
KLAUSIMAS #15 Kiek ir kokius puslapius mūsų svetainės puslapius ketinate optimizuoti už sutartą pinigų sumą?
Vidutiniškai paprastai yra optimizuojami apie 3-5 puslapiai su priskirtais tiems puslapiams raktažodžiais. Todėl Jums kaip užsakovui reikėtų tiksliai žinoti kokie puslapiai optimizuojami ir su kokias raktažodžiais.
KLAUSIMAS #16 Kaip aš galėsiu matyti SEO optimizacijos progresą ir ar pateiksite SEO optimizacijos ataskaitas?
SEO specialistai dažniausiai turi reikiamas papildomas programas, kurios padeda stebėti puslapio optimizacijos būseną ir taip palengvina ataskaitų tiekimą klientams. Tačiau ir pats klientas visuomet gali stebėti SEO būklę patikrindamas raktažodžius per google paieškos sistemą. Tačiau reikia mokėti ir tinkamai patikrinti (pvz.; IE ToolsàIn Private Browsing).
KLAUSIMAS #17 Kiek laiko užsiimate SEO ir teikiate tokias paslaugas?
Tai bendrinis klausima, tačiau irgi ganėtinai svarbus, nes manau minimalus laikas tapti SEO specialistu yra 2-3 metai. Jeigu įmonė ar SEO specialistas praktikuoja mažiau nei 2 metai tuomet patarčiau paieškoti labiau patyrusio ir turinčio didesnės praktinės patirties ir įgūdžių.
KLAUSIMAS #18 Gal galėtumėte keliais sakiniais pasakyti kodėl turėčiau pasirinkti Jūsų įmonę, o ne kažkurią kitą?
Turėtumėte išgirsti pagrindinius SEO įmonės privalumus, tokius kaip: ilgametė SEO specialistų patirtis, gera atliktų darbų situacija, SEO optimizacija tik su vienu tos pačios srities SEO projektu ir kiti išskirtiniai privalumai. Taip pat parodomi atliktų darbų rezultattai bei pačios SEO įmonės puslapio pozicija google paieškoje.
KOKIUS KLAUSIMUS SEO SPECELISTAI TURĖTŲ UŽDUOTI JUMS
- KLAUSIMAS #1 Kokiais raktažodžiais norėtumėte optimizuoti savo puslapį?
- KLAUSIMAS #2 Kas Jūsų pagrindinai konkurentai?
- KLAUSIMAS #3 Kada įsigijote domeną?
- KLAUSIMAS #4 Kokia Jūsų puslapio turinio valdymo sistema (TVS)?
- KLAUSIMAS #5 Ar Jūsų puslapiui buvo darytas SEO optimizavimas?
- KLAUSIMAS #6 Ar naudojate reklamą (mokant už paspaudimus, t.y. google adwords)?
- KLAUSIMAS #7 Ko Jūs tikitės iš investicijos į SEO optimizaciją?
- KLAUSIMAS #8 Ar galėsite suteikti prieigas prie Jūsų puslapio statistinės informacijos (google analytic) ir webmaster tools priemonės?
- KLAUSIMAS #9 Ar be šio pagrindinio puslapio turite dar papildomų internetinių svetainių?
- KLAUSIMAS #10 Kokiai dar kitas internetinio marketingo kompanijas vykdote ar ketinate vykdyti?
Jeigu sulauksite panašių klausimų iš SEO specialisto tuomet labai tikėtina, kad pasirinkote tinkamą SEO specialistą ar įmonę
PAGRINDINĖS KLAIDOS RENKANTIS SEO ĮMONĘ AR SPECIALISTĄ:
- Kai SEO specialistai užtikrina pirmą poziciją google paieškos sistemoje.
- Kai SEO įmonė pasiūlo greitą optimizaciją pataisant tik meta žymas ir nekeičiant svetainės turinio.
- Kai siūlomi SEO pakeitimai, tačiau puslapio turinys yra iframe rėmuose. Tai sukels problemų indeksuojant svetainės turinį.
- Kai kuriamas SEO flash pagrindu, tačiau juk flash priemonės tik pagražina poslapio dizainą, bet tokiu atveju paieškos sistemoms sunku atlikti indeksaciją.
- Kai pasiūloma pridėti didelį kiekį raktažodžių ir juos paslepiant su teksto redagavimo galimybėmis.
- Kai siūlo didelį kiekį nuorodų iš tokių puslapių kurie visiškai nesusyja su Jūsų turiniu.
- Kiti pernelyg greitų ir gerų rezultatų teikiantys pasiūlymai.