„Toyota“ nesibaimina „Tesla“ lyderystės ir vengia elektromobilių – „mes palauksime 2025-ųjų“ (Video) (11)
Gerai yra žinoma, kad „Toyota“ kompanija gana seniai užsiima savo automobilių elektrifikavimu ir tai geriausiai atsispindi „Prius“ modeliuose. Visgi, paskutinysis kompanijos pareiškimas yra gana keistas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Japonijos automobilių gamintojas teigia, kad visi kompanijos automobilių modeliai bus „elektrifikuoti“ iki 2025-ųjų metų. Tačiau ką reiškia „elektrifikuoti“?
Pirminiame „Toyota“ plane, kurį kompanija paskelbė prieš metus laiko, buvo numatyta, kad iki 2025-ųjų metų galėsime pasirinkti elektra varomą automobilį iš visos jų serijos.
Tačiau, kai „CNBC Today“ vedėjas pasiteiravo „Toyota Motor North America“ pardavimų viceprezidento Bob’o Carter’io paaiškinti ką kompanija turi galvoje kalbėdama apie savo automobilių „elektrifikavimą“, Bob’as štai ką pasakė:
„Mūsų požiūris yra [kompanijos] portfolio požiūris. Mes nemanome, kad viena technologija yra pats geriausias sprendimas, atsižvelgiant į kiekvieną klientą. Mes dirbame su visais turimais hibridais, kuriuos pardavinėjame nuo 1997-ųjų, taip pat su plug-in hibridais, pilnai elektromobiliais ir kuro celėmis varomais elektromobiliais.“
Praėjusiais metais šios transporto priemonės sudarė 9 % „Toyota“ pardavimų, tačiau praktiškai viskas buvo vien hibridai. Kompanija siekia, kad tokio tipo transporto priemonių pardavimai 2020-aisiais pasiektų 15 %.
Paklaustas Bob’as ar nesibijo, kad „Toyota“ kompanija per ilgai uždels ir nesugebės konkuruoti su „Tesla“, jis atsakė, kad:
„Aš su tuo nesutinku. Kai žiūrime į visą elektromobilių sektorių, nesvarbu, ar tai yra Tesla, ar kiti rinkos dalyviai, praėjusiais metais jie atstovavo mažiau nei 1 % visos automobilių pramonės. O kaip žinote praėjusieji metai mūsų pramonei buvo nuostabūs. Mūsų strategija yra ir toliau siūlyti [rinkai] hibridus, plug-in hibridus ir galiausiai pereiti prie baterijomis varomų elektrinių transporto priemonių.“
Bob’as Carter’is pridūrė, kad jie prognozuoja, jog iki 2025-ųjų metų pasaulinėje automobilių rinkoje elektromobiliai užims 4-6 % ir tai yra gerokai mažiau nei prognozuojama daugelyje kitų prognozių.
Visgi, „Toyota“ planuoja išleisti keletą pilnai elektrinių transporto priemonių ir atsiriekti dalį tos jų prognozuojamos 4-6 % rinkos. Tačiau tokie kompanijų pasisakymai, kad jie palauks „kol rinka bus pilnai subrendusi“ atrodo gana keistai.
Atrodo, kad senosios automobilių kompanijos vis laukia elektrinių transporto priemonių paklausos didėjimo ir tik tada pradės kažką aktyviau daryti. Bet juk paklausa jau yra.
„Tesla“ vos spėja, o kartais ir net nespėja, patenkinti elektromobilių poreikio. Ta pati „Porsche“ kompanija nustebo tokia didelė elektrinio „Taycan“ paklausa ir ne tik padidino gamybos apimtis, bet ir kalba apie dvi naujas elektromobilių versijas.
Ir visą tai vyksta, kai elektromobiliai vis dar yra ganėtinai nepigus malonumas, o ir tokių automobilių įkrovimo infrastruktūra toli gražu ne ideali.
Tad žmonės jau dabar nori elektromobilių, o ne 2025-aisiais ir vargu ar toks „Toyota“ požiūris užsitęs, kai net konservatyvieji „General Motors“ nukreipia savo pajėgas link elektromobilių kūrimo.