6 klaidos dėl kurių klientai palieka elektroninę parduotuvę  ()

Norint ką nors parduoti, šiais laikais tikrai nebūtina keliauti į parduotuvę. Užtenka ganėtinai elementarių informacinių technologijų žinių ir jau galima pradėti prekiauti internete. Ir nors atidaryti elektroninę parduotuvę atrodo ganėtinai paprasta, toli gražu ne kiekvieną aplanko sėkmė. Egzistuoja 6-ios pagrindinės klaidos, kurių vieni išvengę džiaugiasi nuolatiniu augimu ir besiplečiančiu klientų ratu, o kiti – tiesiog bankrutuoja.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

1. Ilgas puslapio įkėlimo laikas

Informacinių technologijų amžiuje atrodo, jog internetinių parduotuvių kūrimas yra gana paprastas dalykas, tačiau ne viskas taip paprasta.

Elektroninė parduotuvė gali siūlyti įsigyti daugybę įvairių prekių, būti vizualiai patraukli ir taikyti patrauklias kainas, tačiau visa tai neteks prasmės dėl atrodytų tokio paprasto dalyko, kaip svetainės puslapio įkėlimo greičio.

Gyvename greitame pasaulyje, daugelis iš mūsų nuolatos skubame ir neturime bei nenori praleisti savo brangaus laiko, laukdami kol bus įkeltas internetinės svetainės puslapis. Klientai ilgiau nei kelias sekundes tikrai nelauks, kad pamatytų produkto nuotrauką ar aprašymą. Pardavėjas tiesiog privalo gerbti pirkėją bei jo laiką, kitu atveju – neteks klientų susidomėjimo.

2. Prastas svetainės dizainas

Svetainė atrodo kaip pirmakursio paskutinės nakties darbas? Paskubomis suręstas tinklalapis su gausybe gramatinių klaidų, nuorodomis, kurios nuveda ne ten kur norėjote ir bendra vartotojo sąsaja primenu 1990-uosius?

Tokiu atveju klientų tikėtis neverta. Svetainės dizainas tiesiog privalo būti patrauklus ir tuo pačiu išskirtinis. Atspindėti siūlomų prekių ir/ar paslaugų spektrą bei pateikti jų išsamius aprašymus, kokybiškas nuotraukas ir vaizdo įrašus.

3. Svetainė neoptimizuota mobiliesiems įrenginiams

Išmanųjį telefoną turi dažnas pirkėjas ir tobulėjant šiems įrenginiams, naudotis internetu tapo labai patogu ir prieinama bet kurioje vietoje.

Ir jei internetinės svetainės tekstas bei vaizdas telefono ekrane yra neaiškus, dalies jo nematyti ar net yra iškraipytas, tai labai stipriai atbaido potencialius pirkėjus, didina nepasitikėjimą pardavėju bei kelia abejonių dėl siūlomų prekių ir/ar paslaugų kokybės.

4. Komplikuotas apsipirkimo procesas

Pats apsipirkimas klientui turi būti kuo paprastesnis ir lengvai suprantamas. Visi norime kuo greičiau įsigyti norimą produktą ir šis procesas neturi sukelti nepatogumų.

Jeigu klientams reikės klaidžioti po sudėtingus svetainės struktūros labirintus, labai didelė tikimybė, kad jie paliks tokią internetinę parduotuvę ir ieškos paprastesnio varianto.

Geriausia, kad kelią nuo prekės įsidėjimo į krepšelį iki užsakymo įvykdymo sudarytų ne daugiau kaip 4 žingsniai ir klientas būtų aiškiai informuojamas apie visas galimas prekės pristatymo išlaidas. Juk niekas nenori tokių siurprizų, kai paaiškėja, kad įsigyjamos prekės už 5 eurus pristatymas kainuos dar tiek pat.

5. Netinkamai veikianti paieška

Labai svarbi klaida. Daugelis potencialių klientų, taupydami savo laiką, tiesiog įveda į svetainėje esantį paieškos laukelį norimos prekės pavadinimą ir taip bando greičiau rasti tai, ko jiems reikia.

Tačiau jei įrašę „kvepalai“ bus nukreipti į „kompiuterių dalys“ prekių kategoriją, didelio džiaugsmo tikrai nesukels.

Pats paieškos variklis turi veikti kuo sklandžiau ir nukreipti klientą kuo tiksliau į jį dominančių prekių ir/ar paslaugų kategoriją.

6. Greitai negaunama pagalba

Svetainėje turi būti „DUK“ skiltis, kurioje klientas galėtų rasti atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus, pristatymo įkainius ir t.t. Taip pat turi būti apsipirkimo taisyklės, taikomos garantijos bei kita aktuali informacija.

Rekomenduojama apsipirkimo taisykles bei taikomas garantijas patalpinti matomoje svetainės vietoje. Taip bus išvengta nesusipratimų su klientais ir neteks susidurti su vartotojus ginančiomis organizacijomis.

Taip pat svetainėje turi būti sudarytos galimybės klientui gauti reikalingą informaciją ir kitais būdais. Galimi įvairūs variantai: „Skype“, nemokamas telefono numeris ar „Pagalba gyvai“ funkcija. Ir žinoma – reagavimas į klientų užklausas turi būti maksimaliai operatyvus.

Tad internetinių parduotuvių kūrimas nėra jau toks paprastas dalykas ir tik išvengiant klaidų galima pasiekti, jog ir klientai džiaugtųsi jus atradę ir, kad patys būtumėte laimingi matydami, kaip auga jūsų naujas verslas.

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(1)
(0)
(1)

Komentarai ()