Kodėl „HMS Queen Elizabeth“ turi du bokštus, kai visiems kitiems lėktuvnešiams pakanka vieno?  ()

Jungtinės Karalystės pasididžiavimas „HMS Queen Elizabeth“ yra modernus ir pajėgus lėktuvnešis. 2017 metais užbaigtas laivas gali pasigirti daugybe inovatyvių sprendimų, tačiau kai kurie architektūros elementai kelia klausimų. Kodėl „HMS Queen Elizabeth“ turi net du bokštelius? Juk praktiškai visi kiti pasaulio lėktuvnešiai turi tik vieną.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Lėktuvnešį sudaro keli deniai su atsargų, variklių, gyvenamosiomis įgulos patalpomis, dirbtuvėmis, lėktuvų angarais ir kitais svarbiais skyriais. Viršuje, aišku, yra pakilimo-nusileidimo takai su kokiomis nors pagalbinėmis priemonėmis - tai gali būti katapultos, rampos, stabdymo lynai ir taip toliau. Čia taip pat visada yra ir bokštelis, įprastai vadinamas sala. Jame - skrydžių valdymo centras ir paties lėktuvnešio kapitono tiltelis. Tačiau „HMS Queen Elizabeth“ turi net dvi salas ir tai tikrai nėra įprasta.

JAV lėktuvnešis „USS Gerald R. Ford“ taip pat buvo užbaigtas 2017 metais. Jis nuo britų laivo stipriai skiriasi ir vienas iš šių skirtumų tikrai yra bokštelis. „USS Gerald R. Ford“ turi tik vieną salą, nors yra gerokai ilgesnis už „HMS Queen Elizabeth“. Tačiau šis skirtumas atsirado tikrai ne dėl laivų dydžio.

Priekinė „HMS Queen Elizabeth“ sala yra skirta navigacijai ir laivo valdymui, o galinė - skrydžių valdymui. Viską iš tikrųjų buvo galima sumontuoti į vieną konstrukciją kaip ir „USS Gerald R. Ford“ atveju. Tai net nebūtų labai sudėtinga laivo statybų prasme - 555 tonas sveriantis „USS Gerald R. Ford“ bokštelis buvo užkeltas ant laivo denio be didesnių problemų. Ir, aišku, taip galima sutaupyti pinigų - viena sala yra pigesnė už dvi.

„HMS Queen Elizabeth“ salos gali atlikti viena kitos funkcijas. Jei vienas bokštelis mūšio ar gaisro metu būtų apgadintas, kitas perimtų jo funkcijas. Tai yra vienas iš privalumų - tokį lėktuvnešį sunkiau visiškai išvesti iš rikiuotės. Du mažesni bokšteliai taip pat leidžia orui laisviau judėti skersai denio. Tai reiškia, kad lėktuvams kylant nesusidaro tokia stipri turbulencija. Tačiau pagrindinė priežastis yra laivo konstrukcija.

„USS Gerald R. Ford“ yra atominis lėktuvnešis - jis turi du reaktorius. Tuo tarpu „HMS Queen Elizabeth“ turi du reaktyvinius variklius ir keturis dyzelinius. Šie varikliai yra sumontuoti atskiruose skyriuose - vėlgi, tai padidina tikimybes išgyventi ir dirbti toliau po pažeidimų. Tačiau kartu tai reiškia, kad laivui reikalingos dvi atskiros išmetimo sistemos, tarp kurių yra nemažas tarpas, atsiradęs būtent dėl to, kad skirtingi varikliai yra sumontuoti skirtingose patalpose. Viena sala būtų labai didelė, jei apimtų visus išmetimo vamzdžius. Todėl buvo priimtas sprendimas kaminus padalinti dviem saloms.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(15)
(4)
(11)

Komentarai ()