Koks yra svajonių automobilis? Mechaninė pavarų dėžė, dyzelinis ir iš Vokietijos ()
Europoje kilęs dyzelinių automobilių engimo vajus lietuviams nė kiek nerūpi. Ieškodami sau tinkamo automobilio, rodo statistika, skelbimų portaluose jie pasižvalgo į prabangesnius ir naujesnius modelius, tokie kol kas tokie įperkami ne visiems. Tad dažniausiai įsigyjami arba atvežti iš užsienio senstelėję modeliai, arba perperkami jau pavažinėti Lietuvoje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Indrė Švetkauskienė, transporto skelbimų portalo „Autogidas.lt“ rinkodaros vadovė, pasakojo, kad atsižvelgiant į portalo lankytojų statistiką, kur kas daugiau skelbimuose yra tų automobilių, kurie perparduodami pavažinėti Lietuvoje, ne atvežti iš užsienio šalių.
„Tų, kurie jau važinėjo Lietuvoje ir yra perparduodami nebe pirmą kartą, mūsų svetainėje yra dukart daugiau nei atvežtų iš užsienio“, – sakė pašnekovė pridūrusi, kad kalbant apie atvežamus iš užsienio, dažniausiai į Lietuvą atkeliauja naudotos transporto priemonės iš Vokietijos, Prancūzijos, Italijos, o nedaug nuo Italijos atsilieka Olandija ir Belgija.
Dažniausiai parduodami 14-17 m. amžiaus automobiliai, tad net ir keisdami turimą automobilį į kitą, lietuviai dažniausiai šalies autoparko statistikos negerina. Tiesa, akcentuoja pašnekovė, jei galėtų, greičiausiai rinktųsi ir naujesnius.
„Iš paieškų matome, kad naujesnių automobilių ieškoma, tačiau tokie kol kas įperkami ne visiems“, – kalbėjo I. Švetkauskienė.
Tebenori dyzelių
Kalbėdama apie kainas, specialistė akcentavo, kad jos per metus kito nežymiai –automobiliai šiek tiek atpigo.
„Vertinome penkių populiariausių modelių – 2005 m. „Audi A6“, 1999 m. „Volkswagen Golf“, 1998 m. „Volkswagen Passat“, 2005 m. „Audi A4“, 2006 m. „Volkswagen Passat“ – kainų statistiką. Pigo visi, bet labiausiai – „Volkswagen“, – nurodė I. Švetkauskienė.
Didesnių pokyčių nėra kalbant ir apie degalų rūšį, kuria varomi automobiliai. Anot pašnekovės, pasiūla skelbimų portaluose nekinta – dyzelinu varomų automobilių čia yra kone 30 proc. daugiau nei varomų benzinų.
Tiesa, pašnekovė sako, kad matyti, jog žmonės ieško mažalitražių dyzelinu varomų automobilių.
„Nors ir teigiama, kad tokių automobilių remonto išlaidos didesnės nei varomų benzinu, tebevyrauja nuomonė, kad dyzeliniai automobiliai yra ekonomiškesni, pigiau išlaikomi, o dėl didesnės paklausos – dar ir lengviau parduodami“, – priežastis aiškino žinovė.
Apie ką svajoja
Matyt, neverta stebėtis, kad dažniausiai žvalgydamiesi automobilio sau, lietuviai pažymi, kad nori mechaninės pavarų dėžės ir dyzelinio variklio.
Tačiau renkantis modelį, dauguma apsistoja ties „Audi A6“ modeliu, gamintu 2001-2005 m. Pastarojo kaina, priklausomai nuo metų, svyruoja nuo 1500 iki 4800 eurų, tačiau norimiausias – būtent 2005 m. laidos modelis. Vidutiniškai už jį tenka pakloti apie 4505 eurus.
„Nedaug nuo „Audi“ atsilieka ir lietuvių vertinami „Volkswagen Golf“ ir „Volkswagen Passat“. Tiesa, dažniausiai perkami 1998-1999 m. laidos modeliai, o vidutinė jų kaina svyruoja nuo 950 iki 1050 eurų“, – skaičiavo I. Švetkauskienė.