Kodėl elektromobiliams reikia kitokių padangų?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2019-04-16 11:03
Kieto mišinio, mažai raižyto rašto (ypač mažai skersinio raižymo), kietai pripūstos (turi būti pritaikytos aukštam slėgiui), didelio diametro ir siauros padangos. Susumavus visus 5 skaičius gaunam efektyvias energiją truputį taupančias ir pavojingas gyvybei padangas, nes jų sukibimas bus prastesnis dėl mažesnio sąlyčio su keliu ploto, dėl to sumažėja rimties trintis (kol dar padanga neslysta asfalto atžvilgiu). Aš net esu pastebėjęs priešingą dalyką praktikoj dėl padangū pločių. 205/50/16 2,6 bar (palei gamintojo rekomendaciją) rieda gerokai lengviau nei 170/70/14 2,1 bar (palei gamintojo rekomendaciją). turiu labai gerą testavimo vietą tam ilgą nuokalnę kuri idealiai palaiko pastovų ~40+/- 5 km/h greitį laisva pavara, tai su plačiom minkšto mišinio bėgėjasi iki ~45km/h, o su siaurom žieminėm, bet kieto mišinio lėtėja iki ~38km/h. Apie sukibimą ant sauso asfalto net neverta kalbėti skiriasi kokius 1,5-2 kartus plačių ir minkštų naudai.
FtBall 2019-04-16 11:24
bahuriux, minkšto mišinio padangas mūsų klimatu jau kaip ir galima pamiršt 99% žmonių. Sukibimas nėra lygus stabilumui. Su minkšto mišinio padangomis prie +15 jau visiškai nesaugu važiuoti - automobilis prie 70km/h plaukioja. Taip pat neaišku, ką tu lyginai. Galbūt lyginai geriausias minkšto mišinio padangas su blogiausiomis kieto mišinio padangomis ir natūralu, kad tokiu atveju gauni kad Premium yra geriau už biudžetines. Grįžtant prie temos, tai Nissan Leaf padangos yra tragiškos. Nežinau kokios, bet jei perkant sau tokį automobilį, tikrai verta iškart jas išmesti.
bahuriux 2019-04-16 11:48
Sukibimas ir yra stabilumas, kai tu neslysti posukyje, ar nečiuoži įsibėgėdamas, ar stabdydamas, bet normaliai važiuoji. Dabar yra abs stabilumo kontrolė ir tt. bet tarkim jie išjungti, jei ne išjungti tai vėliau pradeda traškėti ir kištis į vairavimąm čia jei supaprastintai. Matai aš kalbu apie plačias vasarines padangas ne premium, bet geras, jos ne tik šiaip minkštos, bet labai minkštos ir parodo savo stebuklingasias savybes, kai temperatūra virš +20-30C, o asfaltas 40-50C. Panašiai kaip autosporte slikai, bet čia tik paprastos civilinės padangos turinčios įprastą raštą su mažiau paraižymų ir gilesniais išilginiais paraižymais. Beja atlaikė 40kkm netaupant ir dažnai parasukant. Aš padangas renkuosi ne palei brandą, o palei jos konstrukciją kraštai turi būti tvirti, guma minkšta tiek žiemąi tiek vasarai, žieminės, kaip skandinavų smarkiai raižytos zigzagais tokiais, o vasarinės ne eglutės tipo, bet su keliais išilginiais grioviais ir kuo stambesnėm ir mažai raižytom kaladėlėm protektoriaus. Ir tirkrinu su nagu gumos mišinį kuris kontaktuoja su keliu įspaudus turi likti žymė kuriam laikui, įsispausti turi salyginai lengvai.
FtBall 2019-04-16 14:37
Taip, teisingai sakai, kad priklauso nuo konstrukcijos. Minkštos vasarinės ir žieminės padangos atlieka skirtingas funkcijas. Minkštos žieminės nėra skirtos šiltiems orams, todėl ir nėra poreikio užtikrinti stabilumą esant aukštai temperatūrai. Minkšto mišinio žieminės padangos yra gerokai per minkštos: 1. Sienelė nėra pakankamai tvirta ir padanga pernelyg daug deformuojasi 2. Esant dideliam protektoriaus kiekiui, pats protektorius iš savęs deformuojasi. Kelias nėra idealiai lygus, ir to pakanka, kad neturėt normalios automobilio kontrolės. Aš padangas renkuosi pasižiūrėjęs bent 3 skirtingus testų šaltinius ir bendrai geriausią rezultatą susirandu. Paskutinės pirktos žieminės padangos buvo Continental TS860, o vasarines - prieš tai dviem mašinom pirkom Michelin Primacy 3. Dabar dar turiu vasarines Michelin Energy Saver+, su kuriom automobilis iš gamyklos išriedėjo.
Evil Goku 2019-04-16 19:34
už siaurų padangų (jei jų slėgis vienodas). Galbūt dėl kitų faktorių (didenė inercija, aerodinamika) ekonomiškiau važiuot su siauresnėmis, bet platesnių padangų riedėjimo trintis mažesnė.
Xdmin 2019-04-16 20:09
O kaip del triuksmo? Kurios labiau triuksmauja, kietos ar minkstos?
bahuriux 2019-04-16 20:50
Geras klausimas, bet tikrai neatsakysiu. Pastebėjau tik, kad plačios labiau triukšmingos, kai kelio danga šlapia.
bahuriux 2019-04-16 21:00
Šiandien užsidėjau vasarines ant kitos mašinos, vidutino kietumo gumos, rytoj parašysiu, kaip riedėjo lyginant su žieminėm minkštos gumos ir siauresnėm. Dažnai važiuoju pro tą savo testinę vietą, tai kai niekas netrukdo prasitestuoju riedėjimą, padeda nustatyti jei ten kokios pvz stabdžių kaladėlės, ar suportai prikepę.
Vytax 2019-04-16 21:20
O tu pabandyk siauras padangas pripūst iki 2.6 atm. O plačias tik iki 2.1 atm. Ir tada palygink. Nes slėgis šiuo atžvilgiu ir yra svarbiausiais parametras. Kuo labiau pripūsta padanga, tuo mažiau padanga gniuždoma, tuo mažesnė padangos vidinė trintis. Kuo labiau padanga pripūsta, tuo mažesnis padangos besiliečiančio paviršiaus plotas, tuo mažesnė trintis tarp padangos ir asfalto. Tad, kuo didesnis slėgis padangose, tuo automobilis ekonomiškesnis. Aišku yra ir minusų, mažesnė padangų amortizacija, labiau kratys per duobes. Blogesnis sukibimas su asfaltu, tad prasčiau stabdys, mažiau stabilumo posūkiuose.
immortallt 2019-04-16 21:25
Kuo didesnis pasipriešinimas/sukibimas, tuo didesnis triukšmas.
Xdmin 2019-04-16 21:50
Tada klausimas, ar gali padangi buti netriuksminga ir gerai sukibti?
HardAxe 2019-04-17 10:16
Slikai? Bet ju sukibimas labai neuniversalus.
bahuriux 2019-04-17 21:04
Su vasarinėm vidutinio kietumo 205/55/16 2,4bar truputi lengviau rieda nei su žieminėm minkštom 195/65/15 2,2 bar, laikėsi apie ~40km/h, kai su žiemimėm lėtėjo iki ~35km/h. Testas daromas riedant laisva pavara nuo nedidelės nuokalnės apie ~400m, ten greitis apribotas tai niekam netrukdau. Man keista iš kur tas mitas yra atsiradęs, kad siauros padangos geriau rieda.
Evil Goku 2019-04-17 23:05
, kad slikai turėtų būti labai triukšmingi.
immortallt 2019-04-18 22:25
Siauros bet gerai sukimbančios - taip, bus blogiau nei plačios, bet kurių sukibimas prastas. Bet jei sukibimo savybės tokios pačios, mažinant sukibimo plotą mažini ir pasipriešinimą. HardAxe gerai papildė, bet iš esmės didelis triukšmas nereiškia gero sukibimo, bet geras sukibimas reiškia didesnį triukšmą, jei naudojama ta pati medžiaga. Na dar aišku šipuotos padangos sukibimą (apart ant ledo) gali turėti daug prastesnį, bet triukšmas didesnis. Čia nėra vieno universalaus atsakymo, tik jei keičiasi vienas faktorius aišku kas vyksta, bet gyvenime dažniausiai keičiasi iškart daug faktorių. O ir šiaip, na dėl 1-2% kuro efektyvumo daug neišloši, jei pas tave VDV. Elektromobiliui tai gali reikšti 10-20% didesnį nuvažiuojamą atstumą, tai daug svarbiau.
AAA000 2019-04-18 22:42
slegis turi but vienodas. as pvz puciu priekines visada ne maziau 2,4. jei 2,2 - man jau nepripusta. galines puciu 2,7-2,8. jei vezioju daug svorio - turiu dvi aukstasleges ant barabanu - puciu jas 3,2-3,4. jei svori issikraunu - numetu slegi iki 2,9. ir nepatingiu persimest ratus garaze. taip pat daznai paziuret slegi. kibiriniai "specai" paprastai irgi neturi net nei tokiu salygu, nei igudziu - tik pasneket apie visokius protektorius, triuksmus ir padangu kodus dideli meistrai.
bahuriux 2019-04-19 08:56
Aš net tingiu atsakinėti į tokias nesąmones kokias tu čia parašei, tiksliau iš pradinių klaidingų įsitikimnimų pridarei krūvą klaidingų išvadų. Bent žinai ką tie skaičiai ant padangų reiškia 205/55/16 pvz? Tumpai dėl slėgio ir padangų diametro vs ratlankių diametro. Ką aš aprašiau viskas yra gamintojo rekomendacijos ir kiekvienas gamintojas lengvosiom nurodo plačias žemas padangas pripūsti pvz iki 2,6, kai tuo tarpu siauras 2-2,1 čia ant tos pačios mažinos, ir nesvarbu kad vienas ratlankis netgi 2 coliais mažesnis, užtai padanga aukštesnė ir galutiniam rezultate rato su padanga diametras ir nueitas kelias per vieną apsisukimą nesiskiria, arba skiriasi iki pora %. Yra tam gamintojo rekomendacijos ir skaičiuoklės. Viena iš skaičiuoklių http://www.kmh.lt/padangu-skaiciuokle/
AAA000 2019-04-19 11:48
plotis/aukstis/ratlankio gabaritas. pirmas ir antras parametras TIESIOGIAI priklauso nuo slegio, o ne nuo pacio skaiciaus. pamatuok nepripusta padanga - jei netiki . o kitas labai svarbus parametras - automobilio REALUS svoris, ir jo pasiskirstymas ratuose (pasiskirtyma net as sunkiai ivertinu , nes reiktu atsizvelgt ir i kaire-desine puses ). tas gamintoju rekomendacijas galima kist i viena vieta - nes jos sudaromos tam - kad daugmaz funkcionuotu greicio parodymai normos ribose ir butu priimtinas vidutinis komfortas. gamintojam terupi tik kad auto pratrauktu garantinius laikotarpius. jiem visai nerupi, kaip tu ten noretum vazinet ar kokias ekonomijas isspaust. o mes kalbam apie butent ekonomija - vairavimo kokybe ir padangu realu devejimasi. kist cia kazkokias miglotas rekomendacijas - tai cia nezinau - buhalteriu lygis... ten tas rekomendacijas rasineja pardavimo vadybos agentai, o ne vairavimo ar eksplotavimoi specialistai skaiciuokle senai taip nesijuokiau... cia vel - svarbiausia yra slegis ir padangos dylimo stebejimas. gal tu aklas ir negali i padanga paziuret pats, kaip ji dyla? ar slegi tau sunku pasimatuot? kiekvienoj degalinej yra nemokamas priputimas ir daugmaz veikiantis manometras. jei savo nenori nusipirkt - pilni turgus ar krautuves ju. skaito kazkokias beletristikas ir cia i foruma kisa gal ir vaziuoja uz tave kazkas, o tu tik ant galines sedynes sedi ir nurodymus davineji? nes kitaip nepaaiskinsi ka tu cia rasineji apie ratus...
bahuriux 2019-04-19 13:44
Tai vistik kokiais vienetais išreikšti visi trys skaičiai? Ar aš kurnors sakiau, kad nepripūsta padanga yra tokio pat diametro, kaip pripūsta? Ir kas tau sakė, kad gamintojams technines specifikacijas rašo buhalteriai kartu su vadybininkais, o ne inžinieriai? Yra gamintojo rekomendacijos ir aš jų laikausi, o ne tavo rekomendacijų ištrauktų iš... O toliau baik pievas rašinėti nes atrodai nerimtai.