Kodėl F-35 į mūšį gali pasiimti tik keturias oras-oras tipo raketas? „Lockheed Martin“ sugalvojo, kaip tai pakeisti  ()

„Lockheed Martin F-35 Lightning II“ yra išties įspūdingas penktos kartos viršgarsinis naikintuvas. Pirmam skrydžiui jis pakilo dar 2006 metais ir nuo to laiko nuėjo ilgą kelią. Ypatingas STEALTH dizainas turi trūkumų - visus ginklus tenka gabentis orlaivio viduje. Tačiau „Lockheed Martin“ ką tik sugalvojo, kaip padidinti oras-oras raketų skaičių F-35 fiuzeliaže.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

F-35 yra skirtas tiek taikiniams ant žemės naikinti, tiek kovai ore. Reikėtų nepamiršti ir to, kad naikintuvai visada turi būti pasiruošę bet kam - bet kuriuo metu situacija gali pasikeisti ir teks gintis. Tačiau STEALTH dizainas diktuoja, kad ginkluotės orlaivio išorėje montuoti negalima.

Jeigu norite ką nors paslėpti nuo radaro, tas orlaivis turi būti kiek įmanoma plokštesnis ir lygesnis. To, žinoma, negana, tačiau tai yra būtina STEALTH sąlyga. Įvairios išorėje sumontuotos raketos paverstų naikintuvą puikiai matomu radarams. Žinoma, taip pat kenktų aerodinamikai ir išduotų lėktuvo pasirengimą. Taigi, visa F-35 ginkluotė slepiasi lėktuvo pilve.

F-35 nėra labai didelis orlaivis - jo ilgis siekia 15,67 metrus, o atstumas tarp sparnų galų - 10,7 metrus. Taigi, kaip galite įsivaizduoti, vietos viduje nėra daug. F-35 iki šiol skraidė su keturiomis AIM-120 AMRAAM oras-oras radaru valdomomis raketomis. Tai yra tragiškai mažai, turint omenyje, kad praeitos kartos naikintuvai gabenosi ir po 8 raketas. F-35, beje, teoriškai gali montuoti raketas ir išorėje, tačiau tai būtų daroma tik vietose, kur slaptumas nėra didelis prioritetas.

Tačiau „Lockheed Martin“ nesnaudžia. Naikintuvo gamintojas sukūrė naują raketų laikymo ir paleidimo mechanizmą, pavadintą „Sidekick“. Šis įrenginys yra mažesnis, pagamintas iš tvirtesnių metalų, o ir jo judesiai užima mažiau vietos. Tuo pačiu „Sidekick“ yra toks pat tvirtas kaip mechanizmas, kurį jis pakeistų. „Sidekick“ leidžia viename raketų skyriuje laikyti ne dvi, o tris raketas - 50 % daugiau nei F-35 gali išlaikyti dabar.

„Sidekick“ tiktų F-35A, F-35C, o štai vertikaliai kylantis F-35B turi mažesnius raketų skyrius. Kol kas šis įrenginys yra tik vystymo stadijoje, todėl dar neaišku, ar jis pateks į kovinius naikintuvus. Tačiau kažko panašaus tikrai reikės. Tą ribotą erdvę F-35 viduje būtina išnaudoti kiek įmanoma efektyviau.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(23)
(3)
(20)

Komentarai ()