Ar galima turintiems B kategoriją automatiškai leisti vairuoti motociklą be papildomų kursų? Peticija ir pasiūlymas Seime sukėlė aibę diskusijų

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Gintaras64 2019-08-25 11:04
Norėčiau turėti A kategoriją. Esu ūkininkas, tad vasarą laikytis teisių laiko neturiu, grupiokas universitete bandė, bet dėl eilių per vasarą tik 2 kartus egzaminą laikė, tai taip ir neišlaikė ir numetė tą reikalą. Motociklų Lietuvoje labai mažai, o galėtų būti kiek daugiau, tai ekologiškiau nei vienam su mašina važiuoti.
apvalus 2019-08-25 14:44
Sitas istatymas leistu pradeti po truputi populiarinti dvirates motorines transporto priemones. Niekad nebus taip, kaip yra Italijoje ar Prancuzijoje, taciau bent kazkiek pasistumejus i prieki, butu galima sumazinti ir tarsa, ir kamscius. Problema, kad reikes, jog automobiliu vairuotojai priprastu, kad egzistuoja ne tik automobiliai, dviraciai ir paspirtukai, bet ir mopedai + motociklai.
bat0nas 2019-08-25 19:14
Po mano langais prieš keletą minučių partrenkė dviratininką sankryžoje. Matau, kad dar aiškinasi. Lyg be kraujo ir didelių traumų. Kažkaip skeptiškai žiūriu į dviračių transporto priemonių dalyvavimą ir populiarinimą bendrame eisme.
rimka 2019-08-25 22:06
O visai be reikalo. Parkavimo vietos vienas automobilis = keturi motociklai ar mopedai, eisme irgi panašiai, didžioji dauguma automobilių yra tušti kai važiuoja, juose būna tik vairuotojas, bet vietos garvėje reikia, kamščiai, spūstys ir visa kita. Jei puse automobilių pakeistų į dvirates transporto priemones, kamščiai pradingtų visiškai. Kaip ir problemos "kur įkišti automobilį".
AAA000 2019-08-26 00:47
problema "kur ikist automobili" pilnai atsveria problema "kur paciam ilist, kad nebutu slapia ar salta" as ir pritariu: "Kažkaip skeptiškai žiūriu į dviračių transporto priemonių dalyvavimą ir populiarinimą bendrame eisme." elektrinis dviratis, ar paspirtukas, ar net motoroleris - faktiskai gali dalyvaut su pesciaisiais. su galios apribojimais aisku. motociklas - jau nebesaugu pestiesiems. o bendram eisme automobiliui lengviau padaryt sauguma. visgi siokia tokia deze su oro pagalvem bent. o motociklas saugumo poziuriu - is esmes lavonas ant variklio irgi neisipaiso. taip kad nei sis nei tas tie motociklai... nu gal kai skraidyt gales - pasikeis situacija bent jau parasiutas bus.
sub 2019-08-26 08:56
Leisti turintiems B kategoriją važiuoti motociklu be papildomų kursų per daug pavojinga. Bet visi skeptikai, kurie nelabai mato dviračių transporto priemonių dalyvavymo bendrame eisme, labai keistai atrodo, nes visa ši kelių infrastruktūra negali būti skirta vien automobiliams, kuo jie išskritiniai? Manau visi turėtų dalyvauti bendrame eisme, jeigu tavo TP greitis gali viršyti 25 km/h., kas jau yra pavojinga pėstiesiems, turi važiuot į gatvę. AIšku reikai saugoti save ir kitus, ko labai trūksta mūsų kurltūroje, nes atsiranda tokių, kurie svarbesni. Manau nereikia prisigalvoti savų metodų, kai Europoje puikiai veikai sistemos, kur infrastruktūra pritaikyta visoms transporto priemonėms ir visi dalyvauja eisme.
HDi 2019-08-26 14:07
Tai čia realiai labiau kalba eina apie galingesnius motorolerius, o ne motociklus, nes kažkokio normalesnio moco su 125ccm modifikacija nelabai dar ir nusipirksi, gan ribota pasiūla, lyginant su 250 ir didesnėm kubatūromis, o motorolerių/mopedų visai neblogų galima paimt.
HardAxe 2019-08-26 14:30
reik spręst eilių problemą, o ne dykai teises dalint. Eilės - problema (DIDELĖ), pilnai pritariu. Bet sakyti, kad du kartus neišlaikiau, tai sistema šūdas - tikrai ne. Galbūt šita sistema išgelbėjo jam sveikatą. Jeigu esi baigęs aukštąjį juk gali (ar pakeitė?) eksternu pasimokyt teoriją ir eit laikyt egzaminų iškart. Moki važiuoti - išlaikysi. Leiskit žmonėm laikyt egzaminus supaprsatinta tvarka, be atkato mokyklai ir be eilių, viskas bus ok. Duokit ne teises o egzamino laiką pvz kitai savaitei! Gal gali ir kokia dar labiau supaprastinta tvarka suteikti bet Aš lengvai išsilaikiau A egzaminą, bet iki saugaus važinėjimo dar prisidėjo entuziastų vedamos pakaitėlės + kokie 2000km valandų praktikos važinėjant. 125cc gal ir nėra daug, bet tai yra pakankamai, kad žmonės užsimuštų. ir jie ne kitus užmuš, bet save. Tiesiog pasiskolins draugo motorolerį, įsibėgės iki 100km/h ir susimaus su counter-steering fizika, kuri nesijaučia važiuojant lėtai. Ir kas bus kaltas? O kas dėsis full gear vairuodamas 125cc? O šiaip šiai dienai youtubėj pažiūrėtas "twist of wrist" ir dvi valandos lauke turbūt naudingesnis už mokyklos kursą.
Monochamus 2019-08-26 14:32
O į balsavimo teisę moterims skeptiškai nežiūri? Ar dar į ką nors? Dviračiai, motociklai, mopedai yra tokie patys eismo dalyviai kaip ir 4 ratų transporto priemonių vairuotojai, net jei tau tas ir nepatinka, savo skeptišką požiūrį civilizuotoje valstybėje esi priverstas pasilaikyti sau. Liūdna, bet panašu, kad tokių kaip tu sudaro gal kokia 70% keturių ratų transporto priemonių vairuotojų Lietuvoje. Kasdienybė, kad net nesiruošia praleisti kai mano pirmumas, apskritai susidaro vaizdas, kad mašinų vairuotojai mato tik kitas mašinas ir, kartais, pėsčiuosius. Sykį mano akyse mašina nupylė motociklininką šiaip. Tiesiog sustojo motociklininkas prie raudono šviesaforo, mašina iš paskos jį nuskynė... Reikia iškabinėti kokius didelius plakatus visur prie posūkio didelėm raidėm "DĖMESIO! MŪSŲ PLANETOJE EGZISTUOJA IR DVIRATININKAI, MOTOCIKLININKAI, PASPIRTUKININKAI IR T.t. TURĖK TĄ OMENYJE KIEKVIENĄ KARTĄ KAI DAIRAISI, KAD GALI ATLĖKTI IR DVIRATININKAS", nes rimtai atrodo savo kaime nematę tokių ir nepratę. Arba nuvažiuoti kiekvienam į Kopenhagą ar Amsterdamą ir pramokti vairuoti ten, kol susiformuos įgudžiai nedaužyti dviratininkų.
HDi 2019-08-26 15:27
Aš gal pridėčiau, kad pas mus keliuose, dar labai dažnai pasimato toks variantas, kai "man reikia" ir neatsižvelgiama į tai, ar tai bus saugu. Ką turiu omeny, tai kad atsiranda, mieste per srautą važiuojančių pačia kairiausia juosta visą kelią, ir paskui sumąsto, kad reik kirst 4 juostas vienu kartu, kad išvažiuot išvažiavime dešinėj, ir px gali net sustot vidury judrios gatvės, kad tik pasukt. Nu man jei jau nesigauna, tai važiuoju "garbės ratą" per kažkur kitur.
bat0nas 2019-08-26 16:28
Baikit čia pulti į tas savo emocijas bei paverkšlenimus ir lyginti(s) su Amsterdamais. Jūsų minimose šalyse dviračiai turi savo juostą (atskirtą stulpeliais ar linijomis). Ir jų eismas yra prognozuojamas (kaip darosi prognozuojamas dviračių eismas Gedimino prospekte Vilniuje, nors ir čia pasitaiko važiuojančių dviračiais prieš eismą). Ar prognozuojamas yra mūsuose dviračių eismas gatvėse? Galite kabinėti padidintu šriftu kokius tik norite plakatus. Jei jūsų pačiū atsakymas į klausimą "ar leisčiau savo vaiką važiuoti į mokyklą dviračiu bendromis miesto gatvėmis" bus "NE", tai galite susisukti tuos plakatus į tubelę ir... Pirmiausia - infrastruktūra, o tada ir pakalbėkime apie skepticizmo išnykimą. Kol nėra tinkamos infrastruktūros - suprantu, kad kažkiek kamikadzių turėsim paaukoti, kol suprioritetizuosime darbus miestų planuose dviračių naudai.
Monochamus 2019-08-26 17:07
Mano vardijama problema yra ne infrastruktūros trūkumas, o vairuotojų neįsisąmoninimas, kad egzistuoja ne tik mašinos ir pėstieji, bet ir dviračiai/mopedai/motociklai/paspirtukai ir pan. Įpratę pasidairyti ar neateina pėstieji, neatvažiuoja mašinos ir varo sau tiesiai ir drąsiai... O pasižiūrėti ar neatlekia gatve ir dviratininkas, kuriam reikėtų duoti kelią tai "dzin"... Yra juk taisyklėse viskas surašyta kaip turi dviratis važiuoti kai yra dviračių takas, kaip kai nėra. Juk ne su traukiniu važinėju, kad takų nebuvimas neleistų važinėti po miestą. Kiekvieną dieną važiuoju į darbą dviračių ir visada susiduriu, kad vairuotojai net nežiūri į dviratininkus. Suka net nežiūrėdami ar atlekia dviratis ar ne. Ir tai ne šiaip ant eilinių posūkių, bet ten kuri yra dviračių takas su dviračiams pritaikytu šviesaforu. Ir, kai vos nesusiduria, tai mašinos vairuotojai ne savyje ieško priežaščių (pavyzdžiui pasimokytų, kad reikia būti atidesniems, prisimintų kas kart ir apie dviračius), bet kaltę verčia ant dviratininkų. Ir dviratininkai kalti nes... egzistuoja. Visai kaip tu žiūrėdamas "skeptiškai" į dvirates transporto priemones. Išmok vairuoti ir nereikės žiūrėti skeptiškai. Infrastruktūra lipdosi pagal poreikį. Jei visi bijos dviračiais važinėti, tai politikai nepuls entuziazmu tiesti mieste dviračių takų, kuriems nebus poreikio... Žinoma, Vilniuje šiuo metu su dviračių infrastruktūra padėtis tragiška, bet vis tiek dviračių takų turi ne tik Gedimino prospekte, o kiek platesnį tinklą, kaip ir šviesaforus ant tų dviračių takų. Tuo labiau tiesiami vis nauji keliai, reikalas po truputį gerėja. Aišku, nesu patenkintas ir dviračių takais bei jų kokybe, bet nesu aš tas bambeklis, kad bambėčiau jog Vilniuje nėra tiek dviračių takų kiek Kopenhagoje, suprantu, kad ne per naktį postsovietinis užkampis virsta vakarų Europos lygio miestu, o palaipsniui.
Berserkas 2019-08-26 19:52
Panašiai ir man buvo. Ir po to tokie vairuotojai pikti ant dviratininkų, ale jie kalti nors pats turi praleisti.
Kyborg 2019-08-26 20:22
per per kelią kurį kerta dviračių takas, privalai pristabdyt ir įsitikint, kad saugu, o ne skųstis, kad jūsų lakstačių nepastebi.
apvalus 2019-08-26 21:10
Norit, nenorit, o dvirates transporto priemones gausite priimt i bendra eisma. Anksciau ar veliau. Kai pries ~6 metus pradejau vazineti Vilniuje dviraciu, situacija buvo labai prasta. Dviraciu taku - vos vienas kitas, o jei ir yra, visi isdauzyti ir pan. Vairuotojai putodavosi, kai negaledavo prasokt per zalia rodykle (ta, kuria dabar nuims), nes riededavau per pereja palengva, bet nenulipdavau nuo dviracio. Dabar tokiu problemu nebera. Buvo kuri laika sumaistis del paspirtuku, bet tiek paspirtukininkai pramoko vaziuot, tiek vairuotojai jau atsizvelgia. Taip ir turetu buti. Abipusis supratimas ir suvokimas, kad ne tik keturi ratai turi teise i kelius.
Xdmin 2019-08-26 21:30
Man siemet sedint automobilyje du kartus i gala ivaziavo. Ir ne siaip bumptelejo, o deformavo taip, kad abu kartus bagazine nebeuzsidarydavo ir tampyti kebula teko. Matomumas buvo geras, stopai sviecia ryskiai. Po situ ivykiu motociklai atrodo labai nesaugus. Pats gali vaziuoti tvarkingai, o kitas tuo metu SMS raso ir per tave pervaziuos arba numus i sankryza kur tave greiciausiai pervaziuos kiti.
HardAxe 2019-08-27 09:16
Na pagrindinė taisyklė, tai važiuojant motociklu visada reikia įsivertinti, kad tavęs gali nematyti. Visi keliai tau šalutiniai, nebent matai, kad tave praleidžia. Čia kažkiek pasakoja kaip įveikti sankryžas saugiai. Ir būtent tokios medžiagos, mano galva, trūksta mūsų A kategorijos mokyklojse. https://www.youtube.com/watch?v=XQ571W34vcM
Monochamus 2019-08-27 11:17
Tai be abejo reikia sulėtinti greitį. Čia ne tik taisyklės, bet kitaip elgtis ir neįmanoma - jei greičio neprilėtinčiau, tai dabar jau būčiau karste arba ligoninėje Bet vairuotojai TURI dairytis ir TURI praleisti dviratininką tada, kai tą numato kitos KET taisyklės.