Pirmojo pasaulyje sulankstomo telefono apžvalga ir tai ne „Samsung“, ir ne „Huawei“: ką tokio sukūrė „Royole“ („Royole FlexPai“ apžvalga, Video) (1)
Sako, kur du pešasi, trečias laimi. Kol išmaniųjų telefonų rinkos lyderiai – „Samsung“ ir „Huawei“ – puse lūpų viešai užsimindavo apie savo vystomas sulenkiamų išmaniųjų telefonų technologijas, kurios visu greičiu buvo vystomos slapčiausiose šių įmonių laboratorijose, tarsi Pilypas iš kanapių išlindo mažai kam girdėta Kinijos įmonė „Royole“ ir nusigriebė pirmo pasaulyje sulankstomo telefono gamintojo titulą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Būtent „Royole“ gaminį – telefoną „FlexPai“ 15min trumpam pasiskolino iš „Topo centro“. Šis technikos įrangos prekybos tinklas tokiais telefonais prekiauti veikiausiai net neketina, bet įvertinti naujausias technologijas visuomet įdomu. Mums taip pat.
Taigi, „Royole FlexPai“ pačiupinėjamu ir netgi pardavinėjamu įrenginiu tapo jau santykinai seniai – praėjusių metų lapkritį. Pirmą kartą jį iš arti išvydome CES parodoje Las Vegase (2019 m. sausį), kiek daugiau jį pačiupinėjome MWC parodoje Barselonoje (2019 m. vasarį), o dabar jis jau porą savaičių redakcijoje priverčia išsižioti visus pro šalį praeinančius kolegas.
Rinkos lyderių atsilikimas
Tuo tarpu rinkos lyderiai „Samsung“ savo „Galaxy Fold“ praėjusių metų pabaigoje pristatinėjo beveik paslapčia, prastai apšviestoje scenoje (t. y., reikia manyti, kad iki galutinio telefono varianto buvo dar toli), pavasarį, pristatant „Galaxy S10“ seriją, jau leido į šiuos telefonus pažvelgti iš arčiau ir juos kruopščiai, iš visų pusių nufotografuoti (bet galimybė prie jo prisiliesti buvo labai ribota). Balandžio mėnesį pirmieji šio įrenginio egzemplioriai pasiekė didžiausių pasaulyje technologijų leidinių žurnalistus ir iškart buvo atšaukti iš rinkos – dėl didelės skubos „išstumti“ telefonus pro gamyklos duris jame buvo dar gana daug trūkumų.
Tobulinimas truko visą vasarą ir tik rugsėjo pradžioje, parodos IFA metu, „Samsung“ paskelbė, kad pradedamas pataisytų telefonų pristatymas vartotojams. Bet net ir tuomet ne viskas vyko taip sklandžiai, kaip norėtų gamintojas.
„Huawei“ atsilikimas nuo tautiečių „Royole“ dar didesnis. Pirmasis sulankstomo „Mate X“ viešas pademonstravimas – parodoje MWC Barselonoje. Vėl gi, su labai ribota galimybe prisiliesti. O nuo to laiko – tyla. Galbūt tą tylą iš dalies lėmė tai, kad ši Kinijos įmonė dabar turi ir kitų rūpesčių. Galbūt – tai, kad vyksta intensyvus mokymosi iš „Royole“ klaidų procesas ir tų klaidų šalinimas. Bet akivaizdu, kad žinant, jog pirmaisiais ir antraisiais, pateikusiais vartotojams lanksčius telefonus, tapti nepavyks, naujas tikslas yra arba tapti geriausiais, arba apskritai nedaryti sau gėdos.
Telefonas, bet ne visai telefonas
Nors per daugiau nei dešimtį metų su išmaniaisiais telefonais stebėjome nemažai permainų ir patobulinimų, vienas dalykas išliko daugiau ar mažiau stabilus: tai visada buvo plytelės formos stačiakampis kišeninis įrenginys.
Štai čia „Flex Pai“ smarkiai nutolo nuo tos tradicijos. Ištiestas jis yra planšetinio kompiuterio dydžio ir telpa nebent į vadinamųjų „cargo“ kelnių šoninę kišenę. O sulenktas... teoriškai turėtų būti kompaktiškas, bet praktiškai dėl linkio spindulio jis apskritai nelabai tinkamas nešiotis jokioje kišenėje. Bandyti sutalpinti į užpakalinę džinsų kišenę gal ir galima, bet tik iki pirmo bandymo atsisėsti – po jo kišenėje tikriausiai turėtumėte du sulaužytus telefonus. Iš bėdos tam gal tiktų vidinė švarko kišenė. Bet apskritai – tai nėra patogiam nešiojimuisi kišenėje skirtas įrenginys. Todėl ir išmaniuoju telefonu jį galima vadinti tik dėl skambinimo funkcijos palaikymo.
Kita vertus, bent jau laikant rankoje linkio tvirtumas abejonių nekelia – už guminės sienelės paslėpta konstrukcija veikia patikimai ir be įtartino laisvumo, nors ir ne taip, kaip galbūt norėtųsi (nes norėtųsi, kad jis susilenktų be jokio oro tarpo tarp skirtingų paviršių).
Dar vienas skirtumas nuo jau įprastų išmaniųjų telefonų – asmenukių kameros nebuvimas. Jos tiesiog nebereikia: perlenkiate telefoną, atsukate pagrindinį objektyvų rinkinį į save – ir ekrane matote save. Paliečiate mygtuką, apsukate ekraną – ir ekrane matote įprasto telefoninio fotoaparato vaizdą. O jūsų fotografuojamas žmogus taip pat mato, ką fotografuojate. Čia yra viena iš įdomesnių, tikrai neįprastų naujo telefono formato savybių.
Pusėtinas veikimas
Ekrano vartymas standartinėje operacinės sistemos aplinkoje ar žiūrint vaizdo įrašus „Youtube“ veikia ganėtinai sklandžiai – pavertus įrenginį jo vaizdas, kaip ir įprasta, verčiasi iš paskos. Sulenkus telefoną jis sumažinamas ir perkeliamas į vieną aparato pusę. Fotoaparatas, kaip jau minėta, veikia dvipusio ekrano principu. Tad čia programiniai sprendimai yra suruošti kokybiškai ir viskas veikia.
Kas gali neveikti – tai kai kurios įsidiegtos programėlės. Tiksliau, jos korektiškai veikia perlenkto telefono formate. Korektiškai veikia ištiesto planšetinio kompiuterio formate. Bet jei tos programėlės veikimo metu pabandysite įrenginį sulenkti arba ištiesti – turėsite problemų. Dažniausiai – teks grįžti į pagrindinį operacinės sistemos ekraną ir programėlę paleisti iš naujo.
Tikslas – net ne telefonas
Savaime suprantama, pagrindinis komponentas, neišvengiamai būtinas sulenkiamiems išmaniesiems telefonams, yra lankstus ekranas. Visus kitus telefone privalomus dalykus galima iškaišioti į nesilankstančias sieneles, tai tėra tik įrenginio projektuotojų išradingumo klausimas.
Tad štai: „Royole“ lankstusis ekranas, vertinant jį kaip pirmąjį taip plačiai ir garsiai demonstruojamą blyną, yra beveik neprisvilęs.
Žinoma, negalima nematyti ekrano raukšlių, kai įrenginys yra ištiestas. Negalima jų nejausti braukant ekraną pirštu. Negalima nematyti to, kad ekrano danga yra plastikinė, vadinasi, ir atsparumas įbrėžimams yra kaip plastiko. Negalima negirdėti plastikinio ekrano čežėjimo, kai jis valomas specialia pakuotėje esančia šluoste. Tačiau kol kas ir „Samsung Galaxy Fold“ – gerokai turtingesnės įmonės gaminys – negali pasigirti raukšlės neturėjimu ar patvariu „Gorilla Glass“ stiklo ekranu. Tad čia, veikiausiai, tiesiog atsiremta į kolektyvinės žmonijos technologinės pažangos lubas. Bėgs metai – lubos kils vis aukščiau. 2018 ir 2019 metais viskas yra būtent taip.
Bet jeigu manytume, kad „Royole“ tikslas yra ne pardavinėti telefonus, o išgarsinti savo, kaip lanksčiųjų ekranų gamintojo, vardą, tai jis yra pasiektas stulbinančiai sėkmingai. Toje pačioje Barselonoje matėme, kaip šis Kinijos gamintojas demonstruoja savo gebėjimą gaminti ekranus, kurie dedami į kepuraites, krepšius ir net marškinėlius. O komercinę idėjos sėkmę įrodė prestižinis prekės vardas „Louis Vuitton“, įdiegęs „Royole“ ekranus į savo krepšius.
Lietuvoje – menkavertis
Bent jau tas įrenginio egzempliorius, kuris buvo pateiktas apžvalgai, nebuvo pritaikytas Europos rinkai – visos instrukcijos tik hieroglifais, ir nors telefono sąsaja (šiek tiek modifikuota „Android“ aplinka) veikia anglų kalba, standartinių „Google“ paslaugų, kurias esame pratę rasti mūsų regionui skirtuose telefonuose, šiame telefone nėra.
Taip, kiniškos programėlių parduotuvės veikia – kai kurias programėles atsisiųsti galima. Tačiau apie lengvą būdą įsidiegti „Google Play“ ar kitas „Google“ paslaugas galite pamiršti. Tai yra taip pat sudėtinga, kaip ir perlipti per Didžiąją kinų sieną. „Facebook“ ir „Messenger“ toje programėlių parduotuvėje, kurią iš anksto įdiegė gamintojas, yra. Bet jeigu atsisiųstumėte ir įsidiegtumėte šias programėles – nustebtumėte. Tarp „Facebook“, kuri yra „Google Play“ parduotuvėje ir „Facebook“ iš „Royole App Store“ bendro tiek pat, kiek tarp „Adidas“ ir „Adibas“.
Priežastys pirkti
Nepaisant to, kad praktinės naudos šiame telefone nėra labai daug, galima rasti kelias priežastis išskirti 1400 eurų tokio įrenginio pirkimui. Pirma – jeigu esate tikras technologijų entuziastas bei kolekcininkas. „FlexPai“ neabejotinai taps muziejine vertybe, kaip ir „Motorola DynaTac 8000x“ ar pirmosios kartos „iPhone“. Tai yra investicija į ateitį, bet grąžos greičiau nei per 20 metų tikriausiai nereikėtų tikėtis. Antra priežastis – jeigu jūsų tikslas yra patraukti kieno nors dėmesį. Redakcijoje jau ne kartą išbandyta ir įrodyta faktiškai: pasižiūrėti ir išbandyti norėjo visi, kas praeidavo pro šalį. Bet įspėjame: kuo ilgiau lauksite, tuo silpniau veiks šis dėmesio patraukimo efektas – visas dėmesys atiteks pirmiesiems.