Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Pompa 2020-01-13 13:36
Aš maniau, kad per greitas mišinio degimas, (angliskai knock) kenkia varikliui. Šiuo atvėju mišinys dega vis dar pakankamai lėtai, negadinant variklio komponentų? . Kaip iš technologijų portalo, būtų smagu sužinoti skaičius įvairiais atvėjais ir t. t.
HDi 2020-01-13 15:01
Knock arba lietuviškai detonacija, variklio atveju reiškia, kad mišinys užsidega savaime (nuo temperatūros), ir svarbu paminėti, kad nekontroliuojamai - pvz ne tada kada to reikia, pvz kai stumoklis dar kyla į viršų, ir gaunasi, kad velenas stumia stumoklį į viršų dar, o savaime užsidegęs mišinys jau spaudžia stumoklį žemyn, tai tame ir atsiranda žala varikliui.
Dar yra vadinami bad knock ir good knock, tai bad vadinamas žalingas, kuris įvyksta suspaudimo takto metu (kylant stumokliui ir spaudžiant mišinį), good knock gali įvykti degimo takto metu, žalingas nebent ilgoje perspektyvoje tad vistiek vengtinas.
Šitam straipsnyje uždegimo faktorius vistiek išlieka, tai su knock niekaip nesiečiau.
kiesza 2020-01-13 15:11
Kumuliatyvo principas? Svarbiausia, kad tarnavimu laiką, resursą prailgintų..
tomas300 2020-01-13 15:23
https://www.youtube.com/watch?v=kOhmgpkiIfg
efektyvumas apie 50 proc.
galimai efektyviau uz dyzelius, neblogai.
Pompa 2020-01-13 15:33
Kalena variklis tuomet, kaip ir pats minėjote, kuomet nekontroliuojamai užsidega mišinys prieš ar po žvakės kibirkšties. Žalingas tiek vienu, tiek kitu atvėju, tik daugiau arba mažiau. Sieju dėl to, nes įdomu kiek greitesnis mišinio degimas palyginus su standartiniu ir kokia yra toji pavojinga riba, ties kuria jau girdima, kai varikliui negerai. Taipogi nepainiokime knock - kalimo ir detonacijos. kalena variklis tuomet, kai detonuoja. Du vienas nuo kito priklausantys reiškiniai, tačiau reiškia ne tą patį. Net jei detonuoja po žvakės kibirkšties, variklio komponentai vistiek patiria didesnį stresą, nei įprastai. Gaunasi panašus efektas, kaip važiuojant lėtai per aukštu bėgiu."Gerasis" kalimas ne toks jau ir geras. Arba variklis kala arba nekala.
Xdmin 2020-01-13 19:14
Jei keli gamintojai sujungtu visas savo technologijas kartu gautusi idomus variantas. Dabar to negalima daryti del patentu.
Tiek Mazda tiek Nissan turi idomiu sprendimu kaip stipriai pagerinti benzininiu varikliu efektyvuma.
mch0lic 2020-01-13 21:22
varikliu nuo 33k€ (ankstesnės karta buvo nuo 26k€) realiai nei į stendus nei į jų "specialius" pasiūlymus kreipiu dėmesį.
Evil Goku 2020-01-13 22:16
Reikėjo autosportui seniai pereiti prie "lenktyniavimo" dėl efektyvumo, ribojant, ne automobilio litražą, bet sunaudojamą kuro kiekį. Tai jau dabar važinėtumėm su 50% efektyvumo automobiliais, kurie realiai būtu efektyvūs, o ne ant popieriaus.
Xdmin 2020-01-14 19:31
F1 varikliai yra itin efektyvus, nes papildomas kuras sveria, o didelis svoris trukdo laimeti. Litrazas beje mazinamas ne siaip sau, o butent del efektyvumo.
immortallt 2020-01-14 19:42
Na nėra taip, kad visi sėdi ant patentų ir nesidalina. Dažniausiai komponentų tiekėjų ir komponentų patentų savininkų yra daug, tik už technologijas pasiima pinigus vieni ir pakankamai ribotą laiką. Bet tai mirus technologija. Niekam to labai greitai nebereikės. Iš esmės max 15 metų, po to liks tik egzotika.
Čia kaip neaišku kam kai kurios šalys investuoja į brangių naftos išteklių žvalgybą. Na prastumia lobistai gerai, kad reikia, bet faktas, kad niekada net nepradės išgauti, nes nafta tiek nebekainuos.
Evil Goku 2020-01-14 20:18
F1 variklis efektyvus, nes pagrindinis jo galingumą ribojantis veiksnys tapo momentinio kuro srauto ribojimas iki 100kg/h.
Kai F1 buvo senieji turbo motorai ir galia buvo ribojama litražu ir turbinos slėgiu, tai net dūmai būdavo melsvi, nes maksimalus galingumas daug svarbesnis už ekonomiją.
Dabar, kuo variklis efektyvesnis, tuo jis galingesnis. Ir F1 varikliai savo efektyvumu deda į pavėsį tonas sveriančius pramoninius dyzelinius generatorius, kurie specialiai kuriami, kad jų eksploataciniai kaštai būtu kuo mažesni.
HardAxe 2020-01-14 21:00
1989-2014 f1 neturėjo turbokompresorių.
asmeniškai man jie (V12 ir V10) ir yra "senieji", dėl mano amžiaus bei tarybinės uždangos iki tol
laimius 2020-01-14 21:24
F1 variklių nelabai pritaikysi paprastiems vartotojams. Jų kompresija didelė, veikia numatytą laiką ir numatytomis sąlgomis. Kad ir turi būti pašildomas prieš vedant. O generatoriai turi būti nereiklūs nei kurui, nei sąlygoms, gal net galios ar taupumo paaukoti dėl patikimumo. Tad f1 spaudžia max galią, o generatoriai manau max patikimumą.
laimius 2020-01-14 21:31
O šiaip jau resursus ir taip sumažino variklių. Daro mažesnius ir taupesnius, prisidengiant ekologija - bet seni laikydavo 500k, geresni dyzeliai ir 1000k km, o dabartinių 1l ir čiut didesnių resursai baigsis ties 200-300k, priklausomai kiek garantija. Ir tada keisti variklį ar visą mašina. Už tą gerbiu Muska, Tesla net su beterijų trūkumais nori iki 1kk mylių datempti. Tai jei išliks atnaujinama tai vidutiniam lietuviui jei nesurudys turetu užtekti vos ne gyvenimui. Va čia tai resursų taupymas. Tik kad kaina dar nukristų.
Xdmin 2020-01-14 22:02
1. Na nelaike visi varikliai 500k km, tik kai kurie vyke modeliai tokiais galejo pasigirti. Juk ir seniau automobilius skirste i labiau ir maziau patikimus.
2. Virs 2 litru varikliai neidavo i miesto automobilius, isskyrus kelis modelius, taip pat ir 1 litro varikliai neina i galingus uzmiescio automobilius. Paprasciausiai lygini skirtingas kategorijas.
3. Tas ilgas kai kuriu automobiliu resursas mums dabar bumerangu sugrizo - pilna salis dumijanciu, bet vis dar vaziuojanciu automobiliu.
Evil Goku 2020-01-14 23:00
Aš taip drąsiai nekalbėčiau apie naujų variklių patikimumą. Pamenu kaip į Lietuvą tik pradėjo eiti naudoti turbo dyzeliai, tai daug kas buvo prisišikę į kelnes ir šaukė kad čia visiškas šūdas, kad remontas už mašiną bus didesnis, kad niekas jų neremontuos ir t.t.
mch0lic 2020-01-15 14:10
Tai, kad ne tik nauji varikliai nepatikimi, dėl kosminio elektronikos kiekio viskas byra ir visos tos dalys kosmosą kainuoja. Aš nenuvažiavęs 150k jau turėjau prietaisų skydelį (spidometras, tachometras, etc) keist, nes važiuojant dingdavo rišys tarp skydelio ir likusių auto kompų (, tik tiek, kad spėtum kelkreašty sustot. Pagooginus paiškėjo, kad dažna bėda. Naujas toks pats š*dinas prietaisų skydelis 650€. Teko ir kuro pompą keist, kuri ne ka mažiau kainavo, nes dal*ajobai sugalvojo, kad reik kuro filtrą integruot į pompą ir aišku užsikišus filtrui keiti visą pompą su visa elektronika.
Trumpai tariant, automobilius jau gamina su mintim, kad atvažinės garantinį kiek jau ten gamintojas numatęs, o paskui bandyt naują įpiršt. Vienintelė tos logikos skylė - jei dar pavažinėji pora metų po garantijos ir susipažysti su tokiom nesamonėm, kito auto iš to pačio gamintojo jau vengi.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Vokietijos kompanija sukūrė efektyvesnę uždegimo sistemą — pakels vidaus degimo variklį į naują lygį