Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Kyborg 2020-03-20 17:20
Įdomu butų sužinot kiek kainuoja vandelinis kurio reikia nuvažiuot 100km.
AAA000 2020-03-20 17:52
uz benza ar dyzeli kazkur apie 2 kartus brangiau. bet su tendencija pigt, jei neuzkraus kokiu nors mokestiniu daliu valdzia.
tai ekologiskas auto - bet brangi eksplotacija jei isvystyt normalu tinkla papildymo infrastrukturos - manau vistiek butu brangiau uz tipinius vdv, net ir sakykim po 20 metu. bet ekologinis aspektas gal bus vis svarbiau - tai kazkiek turetu plist ir sita technologija. ji beja svaresne uz elektromoblius su cheminiais akumais bet BRANGESNE kur ziuri zalieji ir vegetarai? elektromobilius reikia draust - per daug tarsus ir per daug zvereliu nunuodija... kol dar nevelu...
HDi 2020-03-20 21:40
https://www.standard.co.uk/lifestyle/mo ... 95841.html
Vos brangiau nei benzas/dyzelis.
Dario 2020-03-20 23:24
Velniop tie pinigai, svarbu sveikata, mazutas dar pigiau už dyzeli....
AAA000 2020-03-20 23:25
tu neivertini, kad cia parodomieji projektai. jie dotuojami.
taip pat neivertini, kad nenusipirksi pvz kokio "sukombinuoto" is neaiskiu saltiniu.
neivertini, kad priristas prie degaliniu vien del neisplitimo ir yra papildomos sanaudos iki ju nuvaziuot.
neivertini kad nugaravimas didesnis. cia yra su fiksuota apkrova. uzpila-vaziuoja-uzpila-vaziuoja. nei kiek neprimena vidutinio vartojimo rezimo kuris bus brangesniu sanaudu.
ir t.t.
japonai turi ir amerikieciai rimciau isbandytus tinklus su vandeniliu. reikia labiau orientuotis i ten nei i sita ekskliuziva.
tikrai 2 kartai GARANTUOTI, dar net ir daugiau - japonijoj ten yra net suvartyti ir is ekologiskosios puses - nes kai perskaiciavo visas transformacijas - tai visur tik tersimas ir tersimas... ekologijos gal tik astuntadalis liko nuo 100% deklaruotu...
bet gaminant pvz is elektros vandenili, o ne is naftos - visas ciklas butu pilnai technologiskai svarus ir be toksisku atlieku. cia vienintelis pliusas...
daugiau arba minusai, arba kaip ir "pakenciama" - bet yra racionaliskesniu alternatyvu...
amas 2020-03-21 14:32
Vandeniliu varomų automobilių niekada nebus. Pamirškit.
Tomasziukas 2020-03-21 20:53
Sunkus klausimas, o kiek kainuoja kuras nuvaziuoti 100km europoje ir pvz Venesueloje arba JAE?
Labai daug kas priklauso kaip gaminamas vandenilis, jam gaminti reikalinga daug energijos (kurios gamyboje tam tikru metu buna perteklius ir ja galima panaudoti gaminant vandenili).
Vistik manyciau, jog jeigu neivyks kazkoks stebuklingas dalykas bateriju sektoriuje ateityje naudosime vandenili kaip kasdieni kura
immortallt 2020-03-21 23:31
Nelabai svarbu kur vandenilis bus gaminamas, vien stotelė, kuri papildys automobilį vandeniliu, kainuos apie 25-35€ už vieną kuro bako papildymą (700km nuvažiuojamam atstumui). Tada kainuos pats vandenilis. Ir net jei bandysit kišti, kad gamins vandenilį tada, kai elektros kaina bus neigiama (perteklius), tai tada neužteks elektros. Esmė ta, kad jei visas transportas pereitų ant akumuliatorinio transporto, elektros poreikis išaugtų apie 20%, jei ant vandenilio - 100% ir daugiau. Tai jei teoriškai gal net pavyktų elektromobilius pakrauti nedidinant specialiai dėl jų gamybos (na bent jau ženkliai) , tai su vandeniliu tam nulis galimybių.
O straipsnio antraštė iš vis apgaulinga. 5 mln kilometrų... Tesla tada kasdien nuvažiuoja po 25-50 mln. kilometrų ir ką tada? Čia kažkas labai gerai?
Kol nesukurs naujų vandenilio gamybos ir saugojimo technologijų, jis neturi šansų.
robertasdd 2020-03-22 02:09
nemirtingas, straipsnyje raso, kad is 45iu masinu per 3 metus viena pasieke NET 180kkm rida. ir jai nereikejo neplanuoto remonto. bet juk butent to ir tikimes is garantinio automobilio? t.y. dazniausiai tai ir vyksta, kad iki 200kkm ramei auto vaziuoja (aisku jeigu laiku lankaisi garantiniame servise ir pagal laikrody keiti ka reikia).
AAA000 2020-03-22 10:37
kas liecia rida - normali automobilio eksplotacine rida yra minimum 1-2 milijonai km be sudetingu servisiniu gedimu. cia yra visuomenes poreikis. su poreikiu sita didint. as manau visuomenes realus poreikis yra turet garantuota keliavimo galimybe, o jei tai automobilis - tai mazaug vienas asmeninis automobilis vienam zmogui visam gyvenimui ir visada veikiancioj buklej. kazkas tokio.
o pasiula visokiu buhalteriu yra numusta iki mazdaug 300 tukstanciu km. ir dar dirbtinai zeminama per lobizma. iki dar mazesniu standartu. pvz pastovaus keitimo kas keli metai, pririsimo prie visokius lizinginiu sutarciu ir pan. nes tai yra tiesiog visuomenes isnaudojimo forma, ja pririsant prie vartojimo ir pastoviu paslaugu "butinumo". cia tiesiog vagia visuomenes gyvenimo laika. esmini resursa. ar kitaip - tai uzmaskuota vergoves forma tokie kaip imortal to niekaip nesupranta. kad technologija leidzia igyvendint visuomenes poreiki 100%, vadinas visa kita yra tiesiog propaganda - kad naudokim maziau ar ten su probleminiais variantais - nes "kazka sutaupom" ar "kazkas virtualiai pagereja". cia yra DIRBTINIS ribojimas - kaip pvz maisto ribojimas kortelem karo metu. nors pacio karo nera, del ko tai butu butina daryt. su automobilizmu yra tas pats. tokie kaip imortal nori apribojimu visiems, ir tokio buhalterizmo pirsimo niekaip kitaip nepaaiskinsi, kai vergo mentalitetu...
SaMaras 2020-03-22 11:48
Būdų yra, tik kolkas ekonomiškai neapsimoka. Jei neliktų naftos, arba jos kaina staiga šautų į aukštumas tuomet vandenilis būtų stabilus energijos šaltinis. O dėl elektros gamybos/paskirstymo vandeniliui gaminti, tai galima prigalvoti visokių variantų (afrikos dykynėj/ vidury vandenyno ar dar kur) kur nenaudojami naudingi žemės plotai o vandenilį transportuoti jau nebūtų tokia didelė problema.. Žibalą anksčiau irgi tik vaistinėse pardavinėjo, bet išvystė infrastruktūrą.. tas pats pas mus su LPG, pas mus bėdų nėra, bet yra tokių šalių kur LPG kolonėlės yra pakankamai sudėtingas reikalas.
Tinkamai strategiškai mąstant elektros tinklui net gali būti lengviau su vandeniliu, decentralizuotos kogeneracinės vandenilio elektrinės ar pan..
Tomasziukas 2020-03-22 12:20
na cia i kokia laikotarpi ziuresime, ar po 10-20metu ar po 50 ar daugiau metu, manyciau kad zmones vistiek ivaldys termobranduoline reakcija, gales gaminti pigiai vandenili ir tures svaria energija. Is esmes kitos iseities zmonijai nera
SaMaras 2020-03-22 13:16
Na turint iš esmės labai pigų neribotą elektros tiekimą tai jau ir vandenilis nebereikalingas.. kuomet efektyvumas visiškai nebeaktualus, galima ir indukcinių kelių prisigalvoti ir kokių kondensatorių kurie akimirksniu pasikrauna bet nuvažiuoji netoli... na bet čia jau sakykim laabai jau mokslinė fantastika..
Tomasziukas 2020-03-22 14:09
Manyciau jus pernelyg akcentuojate kainos aspekta. (kas yra grynai reguliuojama ir niekaip neturi itakos fizikos ar chemijos reiskiniams). puikiai zinome kiek kainuotu iskastinis kuras ar elektra jeigu tai nebutu extra apmokestinta.
Atsiradus termobranduolinei elektrinei kaip tik bus svarbu kazkokiu budu kaupti ir perduoti jos pagaminta energija (kaip dabar veziojamas kuras). manyciau vandenilis tam puikiai tinka.
immortallt 2020-03-22 14:50
1. Vandenilis niekada nebuvo, ir nebus energijos šaltinis (na nebent skrisime tiesiai į saulę ir pasisemsime to vandenilio).
2. Vandenilį transportuoti visada yra problema, ir jis negali būti išlaikomas uždaroje talpoje metų metais.
3. Ne, elektros tinklui elektromobilių krovimo stotelės išeitų į naudą, būtų galima sumažinti tinklo nuostolius, padidinti tinklo patikimumą įgalinant veikti atskiras tinklo dalis pavieniui, jei nutrūksta energijos tiekimas ir dar daug kitų dalykų. Viso to vandenilis negali.
4. Iki termobranduolinės dar reikia išgyventi, o kol išgyvensim, tai vis tiek akumuliatoriai jiems bus tinkamesni, nei vandenilis. Kodėl? Termobranduolinei elektrinei paleist pirminiam impulsui elektros galios reikės greičiausiai daugiau nei nominali galia. Taigi, iš kažkur elektrą paimti reikės, daug ir per trumpą laiką. Kitas dalykas, t.y. termobranduolinę elektrą visi įsivaizduoja kaip beveik nemokamą. Na gal kuras ir nieko nekainuos, bet pati elektrinė ir jos infrastruktūra panašu kainuos ne pigiau nei atominė elektrinė, taigi, kaina bus elektros panašu didesnė nei vėjo ar saulės. Išvada, termobranduolinė aktualu bus, bet ne įprastai elektros gamybai. Pvz. kosminiams tyrinėjimams, nutolusiems tyrimų centrams, ar pvz. Japonijai, kur gyventojų tankis didelis, laisvų plotų nėra, o vėjo sąlygos negailestingos.
Kainos aspektas - reguliuojama. Nu nenusišnekėk. Kas dar reguliuojama? Saulės temperatūra? O gal kurioje pusėje saulė teka? Elektra nėra papildomai apmokestinama. Iškastinis kuras apmokestinamas papildomai, kad bent iš dalies apmokestintų sukeliamus išorinius kaštus. Bet net su šituo apmokestinimu, tai nekompensuoja pilnos iškastinio kuro žalos aplinkai. Kaip pvz., jei per asfaltą tau reikės važiuoti su vikšriniu traktoriumi ir nebus niekaip kitaip galima tai padaryti, kad negadintų asfalto, tai tu turėsi kompensuoti keliui padarytą žalą. Tu rėki, kad tai papildomas apmokestinimas. Aš sakau, kad tai žalos atlyginimas.
Na nebent tu darai prielaidą, kad ateityje ištekliai bus neriboti, visus darbus atliks robotai, kurie patys save kurs ir prižiūrės, tada galbūt taip, kaina bus reguliuojama. Iki tol, užuojauta, tavo supratimas apie energetikos ekonomiką yra geriausiu atveju bazinis.
Trys pagrindinės priežastys kodėl vandeniliui jokių šansų, o sprendimų net ant popieriaus nėra sugalvoja:
1. Energijos ciklo efektyvumas apgailėrinas
2. Vandenilio papildymo infrastruktūros kaina
3. Transportavimo ir saugojimo infrastruktūros kaina ir kompleksiškumas
VirtualGadget 2020-03-22 18:38
Ar labai populiarūs dujiniai automobiliai ? Praktiškai vandeniliniai turėtų visus tuos pačius trūkumus tai variklio tepimo problemos šaltas oras, įrangos remontas. Vandenilį galima gaminti ir šilumos pagalba. Žinoma tik tos šilumos reiktų nemažai . Žmogelis buvo pasidaręs krosnį kur pradžioj užkurdavo kietu kuru po to iš vandens išgaudavo vandenilį ir tada jau viskas buvo šildoma vandeniliu. Tai kaip pasakojo sutaupydavo neblogai. Bet ir pečius greičiau sudegdvo nors ir iš atsparesnio metalo buvo suvirinęs . Viskas įmanoma jei tik noro yra. Bet automobiliuose gal nelabai kas gero. Kažkur katilinėse gal ir nieko būtų.
AAA000 2020-03-22 18:59
nu nu ir ka jis ten sutaupydavo - duok bent pagrindima koki nors nes cia pasakeles durniams, kurie nesupranta energetinio proceso...
sildytis pigiausia yra nemokama saules energija. bet reikia salyginai daug zemes pavirsiaus ploto - kad ta energija surinkt. yra keli budai. visi veikia. tik pradine investicija visada didele.
paskui pagal piguma eina vejas. cia jau eksplotaciniu kastu pastovi dedamoji yra, bet jis irgi pigu.
tada biokuras. pigu ir nepriklausomumas.
-------
vandenilis gal kokioj desimtoj vietoj...
uz ji brangiau gal tik AE, pats brangiausias budas...
============
grynu dujiniu auto faktiskai negaminama. buna dazniausia tik perdirbti-adaptuoti gamykloje benzininiai. arba benzininiai su galimybe vazinet ir dujomis. jokiu ten techniniu problemu ner, padaryt grynai dujoms pritaikyta auto. labai nesunku padaryt kad ir "milijonini" varikli. poreikio ner ir tingi ten vartotojus verst laikytis saugumo su dujomis. nes tu veziojiesi duju baliona kaip ir kokia bomba ta privaloma atestacijos procedura irgi vargina... zmones nemegsta papildomu problemu...
immortallt 2020-03-22 19:05
Apie VDV varomą vandeniliu niekas net nekalba. Vandeniliu varomas automobilis - tai realiai elektromobilis, tik akumuliatorių pakeičia vandenilio sistema.
AAA000 2020-03-22 19:12
nieko tu nesupranti ziuriu - atsakomybe skiriasi. kad valdyt vandenilini auto tau teisiu ir regitros popierelio su TA nebeuzteks. su duju iranga reikia tipo vienkartiniu kursu ir baliono daugkartiniu atestaciniu patikru. su vandeniliu ten bus dar sudetingesnis variantas... "tik elektromobiliui" viso to isvis nereikia. privatus vartotojai rinksis vien del tokiu smulkmenu elektromobilius...
HardAxe 2020-03-23 09:48
Jeigu galėsi 100km nuvažiuot 50ct pigiau visi rinksis šitą kelią Nenuvertink tautiečių
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Ateities transportas? Vandenilį naudojantys „Toyota Mirai“ Vokietijoje įveikė daugiau nei 5 milijonus kilometrų ir nė vienos techninės problemos