KTU mokslininkas A. Tautkus: Hibridinių ir elektromobilių ateitis – vandeniliu varomos transporto priemonės

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

salemas5 2020-06-13 23:56
Yra ne vienas video rodantis, kad vandeniliu varomos masinos yra daug maziau energetiskai efektyvios nei elektromobiliai. Pliusas tik tas kad kazkiek greiciau gali uzsipilti.
AAA000 2020-06-14 04:10
apie koki efektyvuma tu cia rasineji, jei vandenili gali principe dykai gamintis namie - jei turi palyginus visiskai nesudetinga iranga vandenilio gamybos ir kaupimo irangai pastatyt uztenka keliu aru vietos. nu sakykim kokiu 5-10 aru, kad eksplotuot 1 vandenilini automobili. problema tik saugumas - nes labai lakus ir degus-sprogus. degalines cia irgi is esmes kaip ir butina dalis butu. va elektra irgi gali namie gamintis, isvis elementariai paprastai. irangai pakaktu mazdaug 1-2 aru vietos. arba gali but tiesiog elektros tinklo buitinis vartotojas - kokiais ir taip principe beveik visi esame. kad eksplotuot 1 elektromobili. cia yra neabejotinas elektros pranasumas net pries vandenili. su elektra problemu galima sakyt ner - isskyrus akumu nepatikimuma ir ilga ikrovos laika. ir elektrai degalines isvis nera butinos. tereikia tik ikrovos vietu - rozeciu - kuriu statymo niekas is esmes neriboja. cia kazka nusisneka straipsny - kai reikalauja degalinems buitinai isirengt ikrovas elektrai nu ir kam? - kad ziuret kaip smirdina tau vdv panosej, kol ten kazkokia suknista kava gersi? ar kad uzsitrumpinus kokiam ziopliui laidus kuro degaline susprogtu ir butu vietinio masto katastrofa? debilinis poziuris tokie reikalavimai... jei bus elektromobiliu dauguma - tas kuro degalines uzdarinet ir ribot ju vietas jau reikes. nes jos pacios tarsos ir gresmes objektai. o va kura reikia kaip minimum augintis ar sintetint. tam butina keli hektarai laukas plius fabrikelis. viskas daug sudetingiau. del vieno automobilio su vdv. jei dyzelio-aliejaus pagrindu - viena tecnologija - koncentruot ir grynint riebala. - jei benzino-spirito pagrindu - kita technologija (reikia likutini vandeni pasalint, kas brangu). cia dar ir technologiniu igudziu nemazu reikia. o augintis kura - dar ir zemdirbiu reikia but su visokia technika... taip kad kura visada pirksi kaip minimum ir degalines tam vos ne privalomai butinos. nes individualiai kiekvienas tuo tikrai neuzsiimines. va cia jau svarbu kuro kaina. ir buhalterinis efektyvumas. o skaiciuot vandenilio efektyvuma per iprasto kuro efektyvumo buhalterini modeli - cia pagal mane viesas debilizmo pozymiu demonstravimas ir dar kai tai daro kokie nors ciuvakai masmedijose su nusipelnymo kazkokiose srityse "laipsniu"... man vien pats faktas jau juokingas
bahuriux 2020-06-14 11:11
Dar yra viena alternatyva, naudoti kaip energijos šaltinį suspaustą orą. Visos sistemos nk būtu kažkur 50-60%. Bet čia labiau šiltų kraštų klimatui tinka, nes veikianti tokia sistema vėsiną viską aplinkui, galima išnaudoti vietoj kondyškės. Būtu galima pripompuoti oro nuo savo saulės baterijų, net ant pačio auto stogo saulės baterija galėtu po truputi kaupti energiją balione. Dar alternatyva degalai iš ore esančio CO2. Bet turbūt geriausia jei elektromobiliai būtu su itin patikimom ir nedidelėm baterijom, o po keliais būtu įrengti linijinių el. variklių statoriai, arba bevielis krovimas. Na čia vėliau tas bus paradėta vystyti kokiais 2050m kažkur.
iPienius 2020-06-14 12:49
baterijos taip pat sparciai tobuleja, o ne vietoje stovi. kai energijos tankis padvigubes, patobules patikimumas, tai nereiks apie joki vandenili galvoti. vandenilis yra labai pavojinga medziaga, nes ji labai sudetinga laikyti. net per pacius maziausius nesandarumus, jis gali patekti i aplinka ir sukelti sprogima, cia kad raso apie greita bako pripildyma tai, joks privalumas. nera butina kiekviena karta pilnai ikrauti elektromobilio baterija. net paciai licio baterijai yra sveikiau, kai nebuna ikraunama pilnai. uztenka, kad tarkim per 10 minuciu baterja butu ikrauta iki puses, nes gi viso atstumo pilnu ikrovimu nevaziuosi be sustojimo. arba galiu pasikrauti namie per nakti, tai tada ikrovimo laikas ir viso nera svarbus
iPienius 2020-06-14 13:00
visa ta gamyba is oro, vandens elektrolize ir panasiai niekada nebus pigiau uz paprasta elektromobili. naudodomas elektra (nesvarbu kur pagaminta) gamini vandenili, veliau ji saugai ir vel versdamas i elektra prisidarai papildomu nuostoliu, kai galetum tiesiogiai elektra ikrauti baterijas. belaidis ikrovimas kazin ar bus kada nors labai populiarus, nes tai yra labai didelius energijos nuostolius turintis krovimo budas. didejant atstumui, energijos nuostoliai dideja eksponentiskai, todel nelabai cia ka prikursi ir laidai niekur nedings. dabar baterijos nebera tokios prastos. kazkodel kiekvienoj temoj visi galvoja apie baterijas, kurios buvo pries 10 ir daugiau metu
bahuriux 2020-06-14 18:32
Žinoma, kiekviena tarpinė konversija tik brangina sistemą ir mažina nk. Dėl baterijų esu skeptiškas nes pas mane patį namie dešimtys ar net gal koks šimtas tų ličio baterijų, kaikurios iš jų gali atiduoti 100c iškrovą pvz lipo, ty. iš 1,5Ah baterijos galiu pareikalauti iki 150A. Talpa per svorį truputi didėja, galia irgi, o ciklų skaičius ne ir taip jau du dešimtmečiai kaip stovi vietoje 200-1000 ciklų ribose (priklauso nuo baterijos chemijos) aš kalbu apie realius ciklus, o ne laboratorinius. niekas nifiga nepatobulėjo, dėl to kad laptopų baterijos dvesia po metų ar dviejų, o telefonų po 2-4, taip pat kaip tai buvo prieš 15-20 metų. O kas liečia krovimą per atstumą tai buvo bandymų net elektrinius lėktuvus taip užmaitinti per didelius atstumus ir tai veikė neblogai, berods kryptinėmis mikrobangų antenomis. Teslacoilai per kelis metrus perduoda energiją su labai mažai nuostuolių, na abi technologijos gana pavojingos, todėl lieka linijinis elektros variklis kai "rotorius" yra pačio elektromobilio apačioj, taip gali ir tempti magnetinis laukas visą elektromobilį į priekį ir prie to pačio pakrauti bateriją, dėl "rotoriaus" praslydimo magnetinio lauko atžvilgiu ir visa tai su gana mažais nuostuoliais.
3xxx 2020-06-14 22:06
Labai keistas straipsnis. Pigus vandenilis? Nesamonė mokslininke.Nebent eksperimentinėse mokslininkų laboratorijose. Va ndenilio pavertimas elektra - naudingumas siekia gal 50proc. - tai didelis papildomas nuostolis automobiliui. Yra ir kitų nusišnekėjimų. Gaila, jei tokie KTU mokslininkai moko mūsų vaikus.
immortallt 2020-06-14 22:14
bahuriux, 500k km tau mažas atstumas akumuliatoriui? Kiek VDV tokį atstumą nuvažiuoja be kapitalinių remontų? Slėgtas oras labai gražu, bet, kaip ir pats rašei, šiltuose kraštuose tinka, pildymas šiaip irgi nebus greitas, nebent dėsi elektrinius šildytuvus. O nuvažiuojamas atstumas berods kiek mačiau 200km kažkur. Galia automobilio ir ribota, o balionas jei sprogs, tai liks tik važiuoklė. Netobulėja akumuliatoriai? Prieš 20 metų ličio jonų akumuliatoriaus talpa turbūt 3x mažesnė buvo, tarnavimo laikas max 2 metai, kaina irgi. Dabar telefonai naudoja daugiau elektros. Laptopą dabar turiu naujame darbe gal kokių 3-4 metų senumo, akumuliatorius beveik visą darbo dieną laiko. Anam darbe gavau naują, tai po 2,5 metų laikė irgi kokias 4-6h, priklausomai ką darai. Bet esmė ta, kad akumuliatoriaus ilgaamžiškumui svarbu ne tik pati celė, bet kaip valdai visą akumuliatorių - apribojimai momentinės galios, temperatūros valdymas, max krovimo ir iškrovimo valdymas ir pan.. O su vandeniliu tai man keista, iš kur tokia didelė parama jam. Darbe savo susiduriu, su atrodo protingais, aukštas pareigas užimančiais, tai bando aiškinti, kad infrastruktūros jokios nereiks (suprask, nereiks elektros tinklo atnaujinti). Kadangi dažniausiai ne apie tai būna susitikimas, nepuolu ginčytis, bet viena stotelė, kad papildytum vieną auomobilį vandeniliu per parą pilnu baku tau kainuos minimum, kada nors ateityje 300k eurų. Dabar ir 2 milijonai eurų kainuoja. Čia tiems, kurie aiškina apie tai, kaip namie gali vandenilį gaminti. 300k eurų mėtosi?
bahuriux 2020-06-15 01:01
Su tuo sutinku, vandenilis šiandien perbrangus kaip pats kuras ir infrastruktūra ir ne bereikalo "gavo malkų" net nuo ličio baterijų.
immortallt 2020-06-15 09:02
Garantija ir tarnavimo laikas nėra tas pats dalykas. Balionas plyš ir nieko nebus, tikrai? Lieka tik važiuoklė, čia jei nardymo balione būna tik trečdalis darbinio slėgio (70 atmosferų iš darbinio 230, ir testuoto 330). Tu sakai simboliškai, aš matau, kad tarnauja puikiai. Kokie kompai? Labai nesigilinau, Lenovo joga kažkuris, o dabar vėlgi lenovo. Reiks pasižiūrėti kurią dieną. https://steinbuch.files.wordpress.com/2 ... .png?w=551 - skaičiuok kaip nori, ciklų skaičius daugiau nei 100.
bahuriux 2020-06-15 12:19
Neblogai bet čia info iš "lankstinuko" ar ne? Nu OK kai kurios pabrėžiu tik kaikurios tesla baterijos yra pavykusios https://electrek.co/2020/06/06/tesla-ba ... placement/ Čia realūs matavimai iš realių tesla EV. Iš garfoko matosi kad 90kWh baterijos yra prastesnės nei 85 ir maža to tai visiškai paneigia tavo rožines svajones iš lankstinukų. Kai baterija degraduoja iki 70%, tada jos likes gyvenimas yra labai trumpas, nes likusios celės jau nebedegraduoja natūraliai, o dvesia iki 0 viena pokitos. https://electrek.co/wp-content/uploads/ ... e=1536,967