Mirtinas traukinių susidūrimas, kuris tapo pramoga: kodėl traukiniai vienas į kitą rėžėsi tyčia? (Video) ()
1896 metų rugsėjo 15 dieną Kreše (Teksasas, JAV) du lokomotyvai, važiuodami didesniu nei 80 kilometrų per valandą greičiu, susidūrė. Dėl šio susidūrimo du žmonės žuvo, dar šeši buvo sužeisti. Tačiau šis susidūrimas buvo kitoks nei bet kuris kitas – traukiniai vienas į kitą rėžėsi tyčia.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Visa tai sugalvojo Misūrio-Kanzaso-Teksaso geležinkelio keleivių padalinio generalinis agentas bei žymiojo JAV verslininko, šoumeno ir cirko „Ringling Brothers and Barnum & Bailey“ (veikusio 1871–2017) įkūrėjo P.T. Barnumo draugas Williamas George Crushas. Nors šį reginį galima buvo stebėti nemokamai, W.G. Crushas bei kiti verslininkai/organizatoriai sugalvojo kitų būdų, kaip iš to pasipelnyti. Visų pirma, Misūrio-Kanzaso-Teksaso geležinkelių kompanija ėmė po 2 dolerius už kelionę pirmyn-atgal į reginio vietą. „Ringling Brothers“ palapinėje įsikūrė restoranas, kuriame žiūrovai galėjo pasistiprinti – taip pat būta cigarų stendų ir kitų pramogų.
Prasidėjus pagrindiniam renginiui, buvo užvesti du 35 tonų svorio 6 vagonų lokomotyvai. Traukiniai pajudėjo iš savo vietų ir ėmė važiuoti vienas link kito. Žinoma, toks dviejų traukinių susidūrimas neapsiėjo be pasekmių – ir nors mechanikai užtikrino organizatorius, kad viskas bus saugu, po susidūrimo sprogo abiejų traukinių garo katilai.
Sprogimas buvo staigus ir mirtinas. 40 000 žiūrovų privalėjo reginį stebėti ant už kelių šimtų metrų esančios kalvos, tačiau jie nebuvo apsaugoti nuo skriejančių nuolaužų ir medžio gabalų. Paauglei, vardu Ernest Darnell, tiesiai į galvą pataikė 5 kilogramų svorio geležinės grandinės dalis. Geležies gabaliukas sulaužė kaukolę, o mergina vėliau mirė. Tuo tarpu oficialiam renginio fotografui Jarvis Deane varžtas pataikė į akį. Laimei, jis liko gyvas, o po sužeidimo netgi sugebėjo vadovauti kitiems renginyje buvusiems fotografams, fiksavusiems susidūrimo pasekmes.
Nepaisant šių pasekmių, renginys laikytas pasisekusiu. Po renginio W.G. Crushas buvo atleistas iš darbo, tačiau po pakilusių pardavimų jis vėl buvo pakviestas atgal. Traukinių susidūrimai tapo pagrindiniais valstijų švenčių akcentais visoje šalyje, o Scottas Joplinas net parašė dainą „Great Crush Collision March“.
Krašas, kaip vietovė šiandien jau nebeegzistuoja – tai buvo vienkartinė lokacija, sukurta tik šiam renginiui, pavadintam „Crash at Crush“ – tačiau Westo mieste galima rasti šio renginio atminimui pastatytą žymeklį.