Tiltas atvėrė traukinį kaip konservų skardinę - kaip įvyksta tokios avarijos? (Video)  ()

Automobilius gabenantis traukinys Memfyje, JAV, pateko į labai keistą avariją - žemas tiltas tiesiog nuplėšė jo stogą. Bet kaip tai galėjo įvykti? Negi traukinio maršrutas nebuvo planuojamas?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Žemų tiltų ir tunelių pasitaiko visose šalyse. Jie visada yra tinkamai pažymėti, jų aukštis yra žinomas, tačiau avarijų pasitaiko. Dažniausiai po žemais tiltais palenda sunkvežimiai, jei vairuotojai nėra pakankamai atidūs. Traukiniai į tokias inžinerines konstrukcijas atsitrenkia itin retai, nes to galima nesunkiai išvengti.

Jūsų draugas - standartizacija. Vagonus ir lokomotyvus galima skirstyti įvairiai, įskaitant ir pagal jų aukštį bei plotį. Naudojami standartiniai tiems dydžiams skirti išmatavimai - tikriausiai pastebėjote, kad dauguma traukinių vagonų atrodo labai panašiai, net jei yra pagaminti skirtingose šalyse. Pavyzdžiui, JAV vagonai pagal išmatavimus skirstomi į kategorijas pagal raides - dauguma vagonų patenka į B arba C kategoriją. Geležinkelio ruožai taip pat turi šias žymes. Jei viename ar kitame ruože yra tiltas ar tunelis, kuris netinka C kategorijos vagonams, ta vieta bus atitinkamai pažymėta ir dispečeriai ten nesiųs C kategorijos traukinių.

 

Paprasta, tiesa? Na, ne visai. Žmonės šių dalykų kelis metus mokosi aukštosiose mokyklose ir ne šiaip sau. Lengvieji automobiliai traukiniams yra lengvas krovinys. Pagalvokite, kiek automobilyje yra tuščios erdvės. Taigi, į kiekvieną vagoną norima prikrauti kiek įmanoma daugiau automobilių, taip sumažinant kelionės kaštus. Todėl nemažai automobilių vagonų yra F+ kategorijos - jie labai aukšti, nors ir pakankamai siauri.

Dabar pažiūrėkite į šią avariją, kuri įvyko rugsėjo pradžioje Memfyje:

Nors informacijos apie šį incidentą nėra daug, interneto naudotojai suskubo pastebėti akivaizdų faktą - tas ruožas nėra tinkamas F kategorijos vagonams. Tiltas nenukrito - jis visada buvo tame aukštyje. Taigi, kažkur įsivėlė klaida. Tik kokia?

Traukinys galėjo prisijungti keletą aukštesnių vagonų, tačiau vėliau nepakeitė savo aukščio kategorijos. Arba kažkas neįvertino, kad tai - automobilių vagonai. Mat yra F kategorijos vagonų, kurie yra šiek tiek žemesni - automobilių vagonai žymimi „Exceeds Plate F“, nes jų aukštis peržengia F kategorijos ribas. Galėjo įvykti ir paprasta žmogiška klaida - traukinys galėjo būti pasiųstas lygiagrečiu keliu. Jei tai iš tikrųjų buvo suplanuotas traukinio maršrutas, kažkas tiesiog neįvertino automobilių vagonų aukščio.

 

Ir tas kažkas galėjo būti kompiuteris - dispečeriai keičiamami elektroninėmis sistemomis, kurios automatiškai braižo maršrutus. Sistema palyginti nauja ir neįprasti automobilinių vagonų išmatavimai tiesiog galėjo būti neįvesti.

Bet kuriuo atveju, rezultatas - 2 milijonų dolerių nuostoliai. Pakankamai minkštas vagonų stogas greičiausiai rimčiau tilto neapgadino, tačiau buvo suniokota visa eilė brangių visiškai naujų automobilių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(23)
(2)
(21)

Komentarai ()