Perspėjama, kad elektromobilių noras gali išblėsti: perka taip, kad nespėjama statyti įkrovos stotelių

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

AAA000 2020-11-03 23:18
taigi labai paprasta. tereikia dvieju zingsniu: 1. reikia visu pirma itvirtint minimalaus ivado standarta. galutiniams bet kokiems buitiniams vartotojams. padaryt ji sakykim 50kw eiles. ar bent jau ne maziau 25kw. naujiems vartotojams net neleist ivedinet silpnesnes galios ivadu. ir tegu isisavina kokia nors ES tiksline parama elektros tinklai+vartotojai - paskirstyme. 2. reikia sukurt standartizuota visoje ES elektros apskaitos-vartojimo mainu sistema. kad isplistu vartojimo rozetes su automatizuotu atsiskaitymu. tipo kaip elektros bankomatai ir elektros atsiskaitymo korteles. pradziai gali but pvz cekine papildymo elektra sistema - prekiautu sakykim visi su kasos aparatais. koda ivedi ir pasikrauni elektromobili. dabar rikuria visokiu figniu neveikianciu... ar probleminiu. cia jau reikia kistis ES lygiu. reguliuot jau. o paskui ir kokia nors moderni elektros "kuro" korteliu sistema -"viza-elektrocart-mastercard". kartu su atsiskaitymo prietaiso-+rozete rodymu virtualiam ES zemelapyje. nemokamam - pvz su navigacija ir pan. kad rodytu bukle, rozetes uzimtuma ir pan. kazkoki ES standarta ===== nu ir pristatys tu ikrovos vietu kas tik nores tarpininkaut ir priziuret savo rozete uz nedideli antkaini. gal net ir parkavimo vietu prirengs nemokamai... ypac verslas. manau prekybos tinklai iskart puse aiskteliu apsistatytu ikrovos taskais. vienu zodziu istatymine legalizacija reikia ivest. supaprastinta kokia nors. reikiami kabeliu ivadai+rozetes/atsiskaitymo taskai. silpnesnius kabelius ir skaitiklius net gamint uzdraust reiktu ----- dabar is esmes tera tik jungties isvaizdos standartas ir kelios specifikacijos...o infrastruktura gaminama beliakaip kas tik nori ir kaip nori. ir elektromobiliu gamintojai irgi ten isradineja savo asmenines rozetes... sita jau reiketu pradet bauduot... cia minimumas ka reiktu padaryt. jau dabar. butu mano valia - as jau sitam etape ivedineciau automobiliu gamintojams priverstinius reikalavimus akumu utilizavimo aiksteles pasistatyt... salia tu blizganciu pardavimo salonu uzstato akumomatus ikisi akuma per skylute ir atgauni kokius 5k€
iPienius 2020-11-04 12:37
degalines galetu irengineti stoteles. maciau neseniai baige statyti netoli, bet elektromobiliams jokiu stoteliu neirenginejo
HardAxe 2020-11-04 14:45
reikia visu pirma itvirtint minimalaus ivado standarta. galutiniams bet kokiems buitiniams vartotojams. padaryt ji sakykim 50kw eiles. ar bent jau ne maziau 25kw. 40 būtų namas. 1-2MW įvadą reikia iki tempti...
immortallt 2020-11-04 15:43
O kam? Kraunant automobilį namie, 10 kW automobiliui yra per akis. Ne kiekvieną dieną jį krausi, tai ir dviems elektromobiliams pakaks. Jei kalba eina apie daugiabutį, vėl ta pati problema, nebus taip, kad kiekvieną vakarą visiems automobiliams riekės krautis. Dar įdomesnis dalykas prasidėtų, jei statai akumuliatorių, kad geriau išnaudoti paskirstymo infrastruktūrą, ypač jei tai leistų netiesti naujų kabelių. Tinklo apkrova per parą, dažnai nesiekia nė 30%. Pastatai akumą, padidini tinklo išnaudojimą iki 90%, padidini tinklo saugumą, ir krauni elektromobilius didesne galia, nei tinklas šiaip leistų. Ir nėra vieno gero būdo visiems atvejams, tad pirmiausia reikėtų apsibrėžti kokios yra stotelės, ir kokios sąlygos būna kur tos stotelės turėtų būti. Tada ant viršaus reikia suskaičiuoti, koks ateityje galėtų būti elektros poreikis toje vietoje ir laiko pasiskirstymas. Ir tik tada gali sudėlioti konkrečiai kokių priemonių reikia imtis, kad būtų galima ateityje integruoti krovimo stoteles. Tiesiant naujas linijas, atsižvelgiama į ateityje augsiantį poreikį, tiek dėl kabelių, tiek dėl pastotės galios didinimo.
HardAxe 2020-11-04 16:22
neteisingai pacitavau pirmą temos postą ir paskaičiavau nesuvokiamus realybėj skaičius iš to sekančius.
vazzy 2020-11-04 20:47
manau 18-19 kW turėtų būti kaip minimum, nes 11 ar 12kW įkrovimas ir dar butui kažkiek reikia, gi nesėdės su žvake kai įjungs EV kraut. 7 kW butui būtina sąlyga + 11 kW įkrovimui. dėl akumuliatorių tai bent jau prieš kelis metus kai kalbėjau su Elinta atstovu, tai sakė mūsu klimatui neapsimoka, dvėsta tie akumai žiema, kažkaip reiktų juos šildyt tada arba laikyt šiltoj patalpoj, bet cia vėlgi nuostoliai ir papildomi kaštai.
immortallt 2020-11-05 00:28
Na aš didinsiu namo įvadą iki 16 kW, bet dėl to, kad pas mane elektrinis boileris pilna galia eina 11 kW. Įjungus elektromobilį krauti, jei tau name reikės galios, kroviklis nenuims galios, t.y. pasiims kiek lieka. Kitas dalykas, kiek daug naktį elektros naudoja dauguma namų ūkių? Jei didžiausia problema yra šiltai juos laikyti (šiltai, tai čia santykinai, nešildomas garažas jau būtų pakankama), tai anokia čia ir problema. Ir šiaip ne pagal klimatą pagrindiniai atsipirkimo skaičiavimai, o pagal kainų skirtumus, pasaugojimo mokestį ir įprastaas vartojimo ir gamybos kreivių skirtumus.
AAA000 2020-11-05 03:55
ne pagal nama reikia vertint. o pagal norima geroves standarta, kuris susidaro is poreikiu bezdzionems patenkinimo jei priimtas "pilnas" modelis sakykim yra seima su 3 vaikais ir dviem tevais (arba apie 4 pilnaverciu suaugusiu zmoniu maksimalus poreikis energijai, +5 gali but sakykim ispletimo rezerve) - tai ivadas turi but skaiciuojamas pagal maksimalu galima ju poreiki. o pagal nama - tik viesu tinklu kabelynu korekcijos. pagal rajono apstatymo tipa. kur privatus namai siektiek kitoks galios tankumas, kuris susidaro is pastociu ir galutinio paskirstymo tinklo. privaciam namui butina ne maziau 25kw - nes poreikis bent 3 automobiliams. jei visi elektromobiliai - i ka bus einama - pz bus su tais iki 10kw buhalteriniais ivadeliais. o daugiaauksciams jau didesnes pastotes galima ir galingesnius ivadus. elektros tinklu sistema turi but adaptuota greitai pakelt ir SUMAZINT galingumus - jei poreikis kinta. o tam reikia isivest ir pastociu statymo standartus, o ne pacias pastotes ir ju vietas perstatinet ir keitinet. monopolinej paslaugoj ir tokiu gyliu reikia reguliuot. tiesiog rezervuojiesi vietos bent 4 pastotems. jei namu mazai - statai viena. jei namu tankumas ir naudijimosi intensyvumas maksimalus - statai visas 4 ir ispleti kabelynus keturgubai. jei modelis nyksta, pvz pradeda gyvent po 2 ar isvis vienisiai - perteklines pastotes nurenki. kabelynai lieka rezerve. visai infrastrukturai irgi reikia numatyt vietas jau sklypu planavimo etapuose. sildymas is esmes irgi nueis elektros vartojimo modelin. trasas supjaustys kazkada - nes jos nerentabilios sistemos. tik kai labai sutankinta viskas - tikram mieste. kur jau daugiaauksciai + verslas. tai dvigubint poreiki galima drasiai iki 50kw. nes ten ir kraus elektromobilius sutankintai, ir sildysis isbalansuotai ir visokie verslo poreikiai ims didelius momentinius kiekius. su daugiaauksciais tiesiog tipinis zemes ploto paskistymo modelis turetu but siektiek kitoks. kas liestu ir energetika. pvz tuneliuot jau komunikacijas ir pan. va sitai reikia isdirbinet. o daba energetikon ateina glusai buhalteriai ir pradeda ten kokias nors savo debiliskas optimizavio metodikas taikyt - kurios orientuotos i pelna. o sitiems pusdurniams sunku suprast kad net ekonomikoje buna pletros, stagnacijos ir nykimo/susiraukimo etapai... ir jei daryt technologiskai teisingai - pelnas ir gerove gali but maksimalus galimi. i ta orientuota is esmes visos gyvybes rusys. i maksimalu geroves standarta. isskyrus bezdziones - kurios issirenka buhalterizma daugumos principu ir paskui problemas nebesugeba susitvarkyt ar salies ekonomikos pakelt... kas yra is esmes paprasta kaip du pirstus apmyst...
AAA000 2020-11-05 04:10
o ... prasideda buhalterio sapaliones. o tu supranti, kad silumos akumuliavimo sistemos ir yra tie patys akumuliatoriai. tik pigesni ir patikimesni? silumos poreikis ir elektromobilizmo poreikis is esmes labai panasus savo kiekiais. ir silumoje net labiau viskas isvystyta. tik silumos poreikis sezoninis - vadinas akumuliacijos nauda dar didesne negu tiesiog elektros sisteminis akumuliavimas. europa projektus tokius net vysto kur prasimuse bent vienas ne toks glusas valdzion - kaip tipine visuomenes dauguma ir yra toks buhalterinis rodiklis - kur prasimisa energetikos reguliavimo valdzion ne buhalteriai - tokios salys klesti. pvz Danija. ypac Sveicarija. ar Olandija su Vokietija sakykim. kur energetikoje buhalteriai - tai geroves gale velkasi - pvz Lietuva ir Rumunija kokios nes tai TIESIOGIAI susije dalykai. salies gerove ir monopoliniu sistemu isskaidymo lygio reguliavimas. Lietuva konservai sugebejo atmest atsilikiman manau ne maziau 10 metu... mes visiski energetiniai skurdukai daba, ir dar paveldejom sovietines atsilikusias sistemas...
gytis13 2020-11-05 10:03
Nesuprantu, kodėl jūs visi taip susižavėjot elektromobilio greitu įkrovimu namuose? Elektromobilis ima apie 15 - 20 kWh 100 km, tarkim per dieną nuvažiuoji tą 100 km tai per naktį reikia pakrauti 20kWh. Tarkim kraunama 10 val, gaunasi reikia 2kW galios papildomai. Tai ar čia daug, tiek elektrinis arbatinukas ima,vistiek naktį elektros poreikis krinta. Standartinis namo įvadas 5kW minimum. Parvažiuoji namo, prijungi krovimą ir tegul kraunasi kiek reikia, ryte atjungi ir išvažiuoji. O jūs tai 25kW, tai 50 kW, tai namui 1MW.