Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
HardAxe 2020-12-18 15:45
Latviška antraštė?
evaldosia 2020-12-18 18:39
labai neaiški data kada uždės akcizą tiems elektros vartotojams, kurų adresu tas automobilis registruotas.
Evil Goku 2020-12-18 20:46
Būtu labai kvaila įvesti elektros akcizą, norint surinkti pinigus iš elektromobilių turėtojų keliams. Turėtų būti įvesta kažkas panašaus į kelių mokestį.
lizunas 2020-12-18 21:27
Jei akcizą nadotų keliams tiesti /remontuoti mes jau nebeturėtumėme žvirkelių. Čia tas pats su taršos mokesčius. Surinko 11mln eurų ir kur jie nueis? Kažkokiems "mokslininkams" į kišenę? Bent šituo straipsniu, na neapsimoka pirkti elektros ratų... https://www.autoasas.lt/straipsniai/kie ... -id-6835/1
bahuriux 2020-12-18 23:22
Apsimoka palei šita straipsnį su sąlyga, kad tenka mokėfi už stovėjimą ir su salyga kad akumas nenudus, per šitą laikotarpį. O šiaip apyligiai. Na dar kas turi saulės elektrines individualiuose namuose dar labaiu apsimoka. Bet aš asmeniškai geraiau daugiau sumokėčiau už tesla model 3, nei šitą pirkčiau, nes parametrai nesulyginani geresni.
AAA000 2020-12-19 23:49
toliau prasideda vien sudo malimas...
elektra gali gaut labai ivairiai... mediana manau butu 0,04-0,14€. dauguma manau is darbovieciu kraus, kaip kokie picu veziotojai. e;eltromobiliai stoves prie rozeciu ir vazines is esmes tik nuo jos ir sugrizt i ja. tipinis vartotojas tokias turi 1. arba dvi-tris. ir reikia orientuotis i jos aprepti ir elektromobilio nuvaziuojama atstuma - kuri reikia imt vidurki kaip minimum nuo maksimalaus pradinio ir galutinio po 5 metu.
kura gali gaut labai ivairiai. ir kodel ne dyzelis paimtas? kuri gali gaut po mazdaug 0,7-0,8€
prie ko cia 5 metai? nauja privatininkai "drozia" bent 8-15 metu. 5 metus drozia tik verslas. jau cia pucia ideja, kad vartotojams paskaiciavo islaidas...
prie ko cia 100 tukst km? su elektra nuvaziuos zenkliai maziau per ta pati laikotarpi, nes maziausiai puse laiko juo elementariai negales vaziuot del krovimo. ir su juo nevaziuos ilgu atstumu. kai su kuru - jau malonumas vien kad gali vaziuot belenkur. ir elektromobilio tik dinamika vaziavimo malonumas. o atstumai - peilis ir hemorojus. skiraisi vartojimo modeliai is esmes.. o cia lygina ,kas nesulyginama...
rinkos verte 30%... cia isvis lempinis variantas. su vdv gal ir parduosi uz tus 30%. elektromobilio isvis niekas nebepirks, nes bus nudroztas akumas. elektromobilio rinkos verte ir 10% nesieks - nes ju bus kaip prisikta. ten negenda mazgai - tai tokiu daiktu bus perteklius ir niekam nereikes. o va akumai bus labai reikalingi. tas jau vyksta dabar - vagia-sukeitineja akumus. visokios firmeles dygsta - kur idedineja galingesnius akumu paketus ir pan. ir eksplotaciniai pinigai eina butent ten. o ne i atstatomuosius remontus kaip su vdv. o nudroztas elektromobilis isvis bus nepaklausus - nes ten nenusistoveje net irangos-mazgu standartai. is seno niekas nebetinka isskyrus mechanine dali - kuri pirmam etape bus ilgaamze. ir jo nebeapsimoka remontuot net...
kai tiek kintamuju ir paimti jie isvis is lempos - tu "skaiciavimu" netikslumas jau aiskiai virs 80% eiles net eina... belenkoks "analitinis" straisnis yra sudinas kai netikslumas daugiau 50% eiles...
immortallt 2020-12-20 13:59
Pirmiausia reikėtų suprasti, kas yra akcizas, tada svaidytis kaltinamais klausimais.
Antra, bus automobilio mokestis, kuris didesnis bus VDV, nei elektriniam.
Trečia, akcizo nė cento neturėtų būti skiriama keliams, nebent autobusų juostų ir pan. įrengimui.
Paramotoras 2020-12-20 19:41
Matau kad nuekas is jusu nevairuojat batareikes. Namie pas mus xc90 2005 ir ioniq 2019. Abu vazinejam i darba masinom atstumas iki darbo tas pats tik i skirtingas puses. Ionicas per metus padare 30kkm o xc90 20kkm. O kodel o todel kad xc90 tik i darba bo 10l/100km o ioniko ekvivalentas 1l/100km. Todel jonikas ir i krautuve ir visur kitur. Xc90 tik ten kur reikia pruekabos arba kur vaziuojam su sveciais del 7 vietu. Vo tep.
AAA000 2020-12-20 23:39
matai - cia tipine invalido logika - kad auto reikalingas tik nuvaziuot iki darbo ir iki artimiausios edesio nusipirkimo vietos.
man auto isvis beveik nereikalingas tokiems dalykams, kaip tai suvoki tu. as ji naudoju kaip iranki dirbt ir atsikeles ryte net nezinau is anksto, kur, kada, kokiu atstumu ir kokiom salygom vaziuosiu. automobilis - tai yra tiesiog labai universalus irankis. ir man reikia jo visu savybiu. nenugaidintu iki kazkokiu susiaurintu invalidisku poreikiu.
maistu as apsiprekinu isvis keliuose miestuose. ten kur gyvenu beveik net neinu i krautuves, nors arti net du maisto prekybos centrai su savo tipines kokybes slamstu. ir tuo labiau nevaziuoju iki ju. nes mano dabartines auto naudojimo salygos leidzia zenkliai daugiau. elektromobilis to net nesugebetu normaliai patenkint...
jei pas tave nera laisves rinktis ir tu tenaudoji tik pora kazkokio ispausto i kampa roboto refleksu, ir tau to pakanka - tai nebutina tuo cia viesai girtis nemanai? man cia jau butu gyvenimo komforto, pasirinkimo ir laisves labai zenklus suvarzymas - gyvent kaip tu bandai ipirst
aplamai valdzia jau persa distancini darba, kaip gyvenimo etalona. kai isvis atimta laisve judet zenkliais ribojimais kam jum net elektromobiliai? smirdekit kokioj nors pasildytoj nano celofanu dezej su ekranu o ten koki konservuota-apipuvusi bet dar "nesugedusi" buhalterisku iverties rodikliu davini parupins centralizuotai. juk cia racionaliausia ekonomiskai - kam pigiausiems ir konkurencingiausiems europoje darbuotojams duot daugiau? o dabar tokius ir issirinkot, kur sitai is jusu padarys na ir dar gal net suteiks po elektromobili nemokamai ant 25 tokiu populiacijos "vienetu"
Benediktas 2020-12-20 23:56
Visi vazines jau su elektromobiliais, o AAA000 vis dar su dyzeliu :D:D
AAA000 2020-12-20 23:58
kai visi vazines elektromobiliu as skraidysiu jau kam man kazkoks nusmurges elektromobilis?
FtBall 2020-12-21 09:44
Jau yra viena automobilių klasė, kur EV jau gerokai pigesni už VDV analogus.
Ar yra VDV už 50k€, kuris įsibegėjimu prilygtų Model 3?
immortallt 2020-12-21 09:45
Ir mokės extra 2k€ per metus
immortallt 2020-12-21 09:47
Šiuo metu iš vis retai vairuojame Nors iki centro +-15 km, bet tokiais tempais į metus neprisuksim net 10k km
Bet šiaip taip, elektromobilis yra kaifas, ir ne tik dėl mažų išlaikymo sąnaudų, bet man ypač patinka su juo važiuoti ryte, kai dar norisi ramybės - tylu, ramu, niekas nevibruoja. Čia jau nekalbant apie labai tolygų važiavimą.
Bet tenka pripažinti, kad kol kas naują elektromobilį, kokio norėtųsi, kol kas negaliu nusipirkti, nes kol kas daug kitų nebaigtų darbų.
Kas dėl kainos susilyginimo, straipsnis analizuoja tik vieną komponentą, ir tai labai prastai analizuoja, daugiau konstatuoja nuomonę. Tačiau yra kita labai svarbi medalio pusė. Akumuliatoriai gali būti ir nemokami, bet jei jų pasiūla netenkins paklausos, EV kainuos vis tiek brangiau nei VDV. Būtent kai pasiūla pasivys paklausą, EV ir VDV kainos turi potencialą susilyginti. Ir neaiškinkite, kokie brangūs akumuliatoriai ar varikliai, geriau atsakykit, kas konstrukciškai ir iš gamybos pusės pigiau - elektrinis ar VDV variklis su visais susijusiais elementais (kuro sistema, jėgos perdavimas, tepimas ir pan.) ar elektrinis variklis? Kas lengviau, pagaminti šimtus skirtingų detalių, kad jos tarpusavyje puikiai veiktų ir surinkti viską į vieną vietą, ar pagaminti akumuliatorių sudarytų iš tūkstančio vienodų detalių?
Webbus 2020-12-21 11:03
Taip, logiška, kad elektromobilį lengviau/pigiau pagaminti. Išskryrus bateriją. Kurios kainą, mano supratimu, sudaro ne surinkimo sudėtingumas štampuojant milijonais, o retųjų elementų kaina, kaip kad litis ar kobaltas.
Įprastai, kuo daugiau gamini - tuo vieneto kaina mažesnė. Economy of scale. Logiška.
Su batareikom, kuo daugiau gamini - tuo didesnė retųjų metalų paklausa, kyla jų kaina > atitinkamai daugiau gaminant, kyla baterijos vieneto kaina. Dėl pačių medžiagų. Ir nors masto ekonomija atpigina baterijos vieneto pagaminimo kainą, tačiau tas masto ekonomijos pigimas turi savo ribas, kad ir kiek gamintum. O va retųjų elementų kainos, jei paklausa nesveikai milžiniška, gali potencialiai kilt į kosmosą. Tad tas baterijos celės atpigimas per masto ekonomiją tarkim kokiais 10EUR nekompensuos retųjų elementų išbrangimo ant 100 EUR
Aš tik tikiuosi, kad tie straipsniai t.lt kas pora savaičių apie vis naujus baterijų proveržius - kada nors iš ties išsirutulios į pigią ir talpią batareiką
immortallt 2020-12-21 12:06
Litis nėra retas, jo gavyba tiesiog neišvystyta, o ir pačio ličio telkinių nebūna kaip geležies, su pvz. 62% geležies rūdos koncentracija. Ličio atveju 2-3% jau visai gerai.
Kobalto reikia vis mažiau (beje, kobalto reikia ir kuro gamyboje, tik VDV entuziastai labai dažnai šito nežino).
Taip, žaliavų kaina dabar turbūt labiausiai riboja akumuliatorių pigimą, tačiau čia problema ne iškasenų kiekis po žeme, bet gebėjimas iškasti žaliavas. Išvystyti kasykla nuo nulio reikia 16 metų.
Kitas dalykas, tarkime, pasiekiame 100% naujų automobilių gamyba - elektromobiliai. Tokiu atveju per 16 metų (atsitiktinumas, šiuo metu pagaminama beveik 100 mln. automobilių per metus viso, o pasaulyje vertinama, kad keliuose yra 1,6 mlrd. automobilių) visi automobiliai bus pakeisti elektromobiliais (su išimtimis žinoma). Tada ličio kasti iš viso nebereikės. Tiesa, čia dar yra kitas niuansas, jei autopilotas ištobulėja tiek, kad vairuotojas iš automobilio iš vis išmetamas, tai automobilių poreikis kris bent per pusę, taigi, per 8 metus (perėjus prie 100% EV gamybos) visi automobiliai pasaulyje bus pakeisti į EV. Ir nuo to momento daugmaž nebereikės ličio.
Kobalto jau dabar stipriai sumažintas poreikis, o Tesla sugebėjo ir be jo pagaminti akumuliatorius, kurie leidžiami į rinką.
Bent prieš kelis metus šiaip didžiausias trūkumas buvo sferinio grafito, o ne ličio ar kobalto
Webbus 2020-12-21 12:13
Heh, good info, nežinojau
Tik gal pastebėjimas, kad nebus taip, kad elektromobiliai pakeis VDV visame pasaulyje. Elektromobiliai bus EU, JAV, kai kur kitur. O seni (dabar nauji) VDV numigruos į centrinę Aziją, Afriką, Pietų Ameriką Mes būsim netaršūs, šilkiniai, bet pats average kuro suvartojimas nenukris - tik persikels į kitur. Aš taip bent manau.
Benediktas 2020-12-21 12:24
Bus taip, bet taip visada būna. Mūsų šalis taip pat tokia buvo ir iš dalies dar tokia yra. Nu pavažinės 20 metų su tais VDV, kol neapsimokės taisyt ir eis į metalo laužą.
kestutisz 2020-12-21 13:10
Tai taip, visada visos toks "ekologinės" problemos taip buvo sprendžiamos ir taip bus toliau. Gamyba tikrai ne vien dėl algų iškeliavo į visokias kinijas.
Evil Goku 2020-12-21 13:17
Dabar jie ne su arkliais joja. Dabar ju turimus automobilius pakeis kiti. Pas juos suvartojimas pakis nežymiai, bendroj sumoj sumažės.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Elektromobilių technologijos artėja prie svarbaus taško - jau aišku, kada jie bus pigesni už benzininius automobilius